حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل و کوالکام به نقض حق اختراع تراشه های 5G متهم شدند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، کوالکام

دو غول فناوری اپل و کوالکام به دلیل نقض قوانین مربوط به ثبت حق اختراع راهی دادگاه می شوند. به تازگی دادخواستی علیه این دو شرکت مطرح شده است که آن ها را محکوم می کند که قوانین مربوط به حق اختراع تراشه های 5G را زیر پا گذاشته اند و حق استفاده از این نوع تراشه ها را نداشته اند.

نقض حق اختراع تراشه های 5G توسط اپل و کوالکام

بر اساس گزارش AppleInsider، هفته گذشته پرونده حقوقی در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منطقه غربی تگزاس تشکیل شده است که ادعا می کند تعداد انگشت شماری از تراشه سازان پردازنده های 5G حق ثبت اختراع آن را نقض می کنند. به همین ترتیب، این گزارش اضافه می کند که سری آیفون ۱۲ اپل از این فناوری فرستنده و گیرنده متخلف استفاده می کند، زیرا مجموعه مودم های 5G کوالکام را در خود دارد.

به طور خاص، این دادخواست Qualcomm’s SMR526 ، SDR865 و SDX55M را به عنوان محصولات متخلف هدف قرار داده است. طرف شکایت از هر دو غول فناوری شرکت Red Rock است که صاحب این اختراعات است. در این دادخواست همچنین ادعا شده است که هم اپل و هم کوالکام از حق ثبت اختراع موجود مطلع بوده اند و در این دادخواست ادعا شده که کوالکام حداقل سه بار از سال های 2008 تا 2011 اخطارهای مربوط به حق ثبت اختراع را دریافت کرده است.

فروش ضعیف آیفون ۱۲ مینی، علت پرداخت جریمه اپل به سامسونگ

علاوه بر این، در این دادخواست آمده است كه اقدامات انجام شده توسط سازنده آیفون و كوالكام “به طور آگاهانه و فاحشانه ای به صورت عمدی انجام شده” و این اقدامات در تضاد قوانین مالكیت معنوی است. در حال حاضر، این شکایت به دنبال محاکمه این دو غول فناوری است تا تمام حق امتیازهای استفاده از فناوری 5G را علاوه بر جبران خسارت به دلیل استفاده از این فناوری در محصولات فعلی این دو شرکت است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

در آخر اگزینوس که قدرت را در دست میگیره =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی