حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش کاور آلبوم جنگل آسفالت هیچکس به صورت NFT و به قیمت ۱۰ میلیارد تومان!

سروش لشگری، خواننده مشهور سبک رپ که با نام هنری هیچکس شناخته می‌شود، ساعاتی پیش کاور آلبوم جنگل آسفالت خود را که چند روز گذشته آن را به صورت توکن NFT منتشر کرده بود، در مزایده ای با قیمت ۱۰ میلیارد تومان به فروش رساند. پیش از این هیچکس به صورت NFT توانسته بود کاور آلبوم مجاز را به قیمت ۴ اتر یا حدود ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد.

NFT کاور آلبوم جنگل آسفالت هیچکس به قیمت ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسید

NFT ها یکی از جدیدترین ابداعات در حوزه رمزارزها هستند که عمر بسیار کوتاهی دارند. توکن غیرقابل تعویض، توکن غیرقابل معاوضه و توکن غیرمثلی همه در برگردان فارسی توکن NFT استفاده شده است. توکن در دنیای ارزهای دیجیتال به ارزها و کوین هایی گفته می شود که بلاکچین یا شبکه اختصاصی خود را ندارند. آیتم‌ های بازی های کامپیوتری و موبایلی، اقلام کلکسیونی، آثار هنری دیجیتال، بلیط رویدادهای مختلف، نام‌ دامنه ها و … در دسته توکن های غیرقابل تعویض جای می گیرند.

هیچکس دو روز پیش در حساب اینستاگرام خود اعلام کرد که مزایده فروش NFT آلبوم جنگل آسفالت از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در پلتفرم فاندیشن (foundation.app) به مدت ۲۴ ساعت آغاز می شود و پس از آن این اثر به بالاترین پیشنهاد فروخته می شود.

در توضیحات مربوط به این NFT آمده است که جنگل آسفالت اولین آلبوم فارسی سبک هیپ هاپ (hip-hop) است که در سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۴) به شکل رسمی در استودیو ضبط شده است. هیچکس مهدیار آقاجانی، آهنگ ساز و هم گروهی قدیمی خود را به عنوان طراح این اثر معرفی کرده است.

توضیحات کاور آلبوم جنگل ما

فروش کاور آلبوم جنگل ما به صورت NFT

 

ساعاتی پیش هیچکس با اعلام اینکه انتظار چنین استقبالی را از این مزایده نداشته است، گفت: این اثر به قیمت ۱۹۰ اتریوم (هر اتریوم درحال حاضر ۲۱۵۰ دلار است) به آقای فردین فرد فروخته شده است.

فروش کاور آلبوم جنگل آسفالت هیچکس به صورت NFT

فروش کاور آلبوم جنگل آسفالت هیچکس به صورت NFT

NFT مخفف چیست؟

Non-Fungible Token را به اختصار NFT می گویند. NFT یک توکن منحصربه فرد (unique) بوده و با هیچ چیز دیگری قابل تعویض نیست. (در جهان تنها یک برج ایفل وجود دارد که در پاریس ساخته شده است، یک انسان به نام لیونل مسی وجود دارد و…)

 

توکن NFT چیست؟ هرآنچه باید درباره توکن های غیرقابل تعویض بدانید

 

هیچکس هفته گذشته NFT کاور آلبوم مجاز را نیز برای فروش در پلتفرم Opensea منتشر کرده بود. ساعاتی پس از انتشار توکن ان اف تی کاور آلبوم مجاز، طراح این کاور با انتشار کلیپی ادعا کرد که فروش این توکن بدون اجازه او انجام گرفته است. هیچکس نیز در واکنش به صحبت های طراح این اثر، در استوری اینستاگرام خود اعلام کرد که اجازه طراح از قبل گرفته شده و او پذیرفته بود که برای تبلیغ کار خود این اثر را طراحی کند.

هیچکس پس از گذشت ساعاتی توکن کاور آلبوم مجاز را از روی پلتفرم اوپن سی برداشت و اعلام کرد به دلیل اختلافات پیش آمده دیگر قصد فروش این NFT را ندارد. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که قصد داشته اثر دیگری را به‌عنوان اولین NFT خود منتشر کند.

نظر شما درباره فروش کاور آلبوم جنگل آسفالت هیچکس به قیمت ۱۰ میلیارد تومان چیست؟ به نظر می رسد که فصل جدیدی از کسب درآمد در بین هنرمندان جهانی و ایرانی ایجاد شده و این تازه آغاز راه است.

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

طرفدار هیچکس نیستم
ولی خب اون موقع ک باید به حقشون نرسیدن بذار الان حالشو ببرن

bh974

با ارزوی پیشرفت برای هنر مستقل❤

afsoon

😂زبونش میگیره بنده خدا از عرش به فرش رسیده .حدالق یه چیزی از حصین بگید .هیچکس هیچ وقت هیچی نبوده .

S AH

واقعاً که

iTroll 2nd Gen

کدوم خواننده هارو دوست دارین ؟
زیر همین کامنت ریپلی کنید

من خودم تیلور سوییفت رو دوست دارم.

Taha

One Republic,sia,topic از مرون ۵ هم بدم نمیاد
توی رپ هم بستگی به فارم داره

Milad7

هایده 😀

من سه تا از رپرارو فنشونم.:
یاس، حمیدصفت، شایع.

Mohammadr

نظر همه دوستان و فن ها محترم…
نظر خودم اینه که هیچ وقت نتونستم با رپ ارتباط برقرار کنم… بیشتر رپ ها یه متن های ساده خوشگلی هستن که یه سازی براشون زده میشه و خونده میشن… قبول دارم گاهی نکات خوبی توشون اشاره میشه ولی خب داخل خیلی از بزم ها و آهنگ های قدیمی نکاتی گفته میشه که هم لذت میبری و هم بفکر میری…
کلا با موسیقی جدید نتونستم خوب اخت بگیرم و بیشتر همون گلپا و ستار و یسری دیگ از خواننده ها ک شاید امکانش نباشه که نام ببرم، میگوشم. مخصوصا وقتی دکلمه بزم ها رو گوش میدی…. و واقعا رو یه آهنگ وقت میذاشتن…
محمد هستم 123 ساله :/

iTroll 2nd Gen

چند تا آهنگ تیلور سوییفت واقعا عالی هستند توصیه میکنم گوش کنید
We are never ever getting back together
You belong with me ( taylor’s version )
Love story
i knew you were trouble
Willow
اینا خیلی عالی هستند …
علل خصوص i knew you were trouble

TheFreeCritic

دقیقا من اون شبی که nft رو گذاشت رفتم تو سایته و هی رفرش میکردم آخرین پیشنهادم 190 اتریوم بود

امیدوارم حداقل بتونه با این پول دیگه مترجمی زبان فارسی و کسب درامد از مترجم بودن رو بزاره کنار

چون واقعا نمیتونی ایرانی باشی و از انتشار اثارت درامد کسب کنی

امیدوارم که از این پول لذت ببره و گوشت بشه به تنش
موقعی که تو ایران بود بخاطر این البوم و ترک یه روز خوب میاد همش در حال فرار بود امیدوارم حالا با خیال راحت از این پول استفاده کنه

TheFreeCritic

ایشالله nft بعدی البوم انجام وظیفه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی