حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک بزرگ ترین سازنده چیپست موبایل در سال ۲۰۲۰

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | کوالکام، مدیاتک

مدیاتک برای اولین بار در سه ماهه سوم سال 2020 کوالکام را به عنوان پیشروترین فروشنده چیپست تلفن های هوشمند در جهان از تخت سلطنت به پایین کشید. اکنون، گزارش جدید DigiTimes نشان می دهد که MediaTek شماره 1 سازنده تراشه های گوشی های هوشمند در سال 2020 بوده است. رشد عظیم این برند به لطف سفارش های روزافزون از تولید کنندگان اصلی تلفن های هوشمند، تحریم های هواوی از سوی ایالات متحده و البته سیاست استراتژیک این شرکت در مورد تولید تراشه های جدید دایمنستی با فناوری 5G رقم خورده است.

مدیاتک بزرگ ترین سازنده چیپست موبایل در سال ۲۰۲۰

در سال 2020 شرکت تایوانی مدیاتک با رشد فروش 48 درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ مواجه شده است و توانسته به رکورد فروش 352 میلیون چیپست دست پیدا کند. در حالی که این میزان در سال 2019 تعداد 239 میلیون چیپستبوده است. این به معنای افزایش از 17.2 درصد سهم بازار جهانی در سال 2019 به 27.2 درصد سهم بازار در سال 2020 است.

به نقل از gsmarena، از سوی دیگر، کوالکام در سال گذشته با کاهش فروش 18 درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ مواجه شده است و توانسته به رکورد فروش 319 میلیون واحد از پردازنده های سری اسنپدراگون دست پیدا کند. این شرکت موفق شد حدود 25 درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد. با این آمار، مدیاتک در جایگاه نخست برترین تولیدکننده تراشه موبایل جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت در حالی که کوالکام برای اولین بار مقام دوم را از آن خود کرده است.

به نظر می رسد مدیاتک بیشترین سود را از تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده هوآوی داشته که غول چینی را از استفاده از چیپست های کوالکام در دستگاه های خود منع می کند. با توجه به اینکه Huawei یکی از مارک های مطرح تلفن های هوشمند در سطح جهان است، از دست دادن چنین شریکی Qualcomm و سایر فروشندگان را به میزان قابل توجهی متضرر کرده است.

با این وجود شیائومی برندی است که سال گذشته بیشترین تراشه های MediaTek را بر روی دستگاه های خود استفاده کرده است. این شرکت چینی در سال 2020 تعداد 63.7 میلیون تلفن مجهز به پردازنده از شرکت تایوانی را به فروش رسانده است که رشد سالانه 223.3 درصدی را نشان می دهد.

دومین شرکت اوپو است که موفق شده در سال 2020 تعداد 55 میلیون تلفن مجهز به پردازنده از شرکت مدیاتک را به فروش رسانده است. در رده های بعدی ریلمی و سامسونگ قرار دارند که بیشترین استفاده را از پردازنده های مدیاتک در سال ۲۰۲۰ را در گوشی های تولیدی خود داشته اند.

جدای از این، پردازنده های مدیاتک در بازار گوشی های هوشمند رده پایین یا ارزان قیمت و میان رده برنده بازار شده اند. اکثر تلفن های ارزان قیمت و میان رده از پردازنده های این شرکت تایوانی تأمین می شوند. مدیاتک پشتیبانی از فناوری 5G را در جدیدترین پردازنده های Dimensity خود اضافه کرده است که نقش به سزایی در فروش پردازنده های ارزان قیمت این شرکت داشته است. این شرکت فقط به تراشه های گوشی های هوشمند بسنده نکرده است و یکی از پیشروترین فروشندگان جهانی تراشه های Smart TV نیز هست.

 

نظر شما درباره پردازنده های دایمنسیتی و اسنپدراگون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
max03

نمیخواین فکری به حال کانال تلگرامتون بکنین؟خیلی حرکت رو مخیه از هر پست دوتا گذاشته میشه،هرچی هم تو کامنتا گفته میشه بهتون اصلا انگار نه انگار،خیر سرتون وب سایت تکنولوژی هم هستین

AŁɪ

دمش گرم با سبد متنوعی از محصولات خودش تونست اینکار رو بکنه 🤍

Sarnevesht

واقعا فکرشو نمیکردم مدیاتک با چیپست های ضعیفی که قبلا( نه الان) برای پایین رده ها میزد یه روزی به چنین جایگاهی برسه… دمش گرم👌
افرین👍

Milad7

مدیاتک کم کم داره میزنه رو دست رقبا ! همینطور پیش بره میتونه کوالکام را به دردسر بندازه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی