حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردیت به صورت مخفیانه در حال توسعه رقیب کلاب هاوس است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

این روزها همه سرویس های موجود در حال ارایه یک ویژگی مشابه به کلاب هاوس هستند. از توییتر و تلگرام گرفته تا حالا حتی Reddit که خیلی مرموز در حال توسعه ویژگی مشابه است. جدیدترین گزارش ها می گویند که ردیت به صورت مخفیانه در حال توسعه رقیب کلاب هاوس است.

رقیب ردیتی کلاب هاوس

به گفته یک منبع آگاه از برنامه شرکت، Reddit بی سر و صدا در حال توسعه ویژگی جدیدی است که امکان “گفتگوی صوتی تحت نظارت مدیر” را فراهم می کند. این احتمالاً مشابه Clubhouse است. توسعه هنوز در مراحل اولیه بوده و به صورت “محرمانه” در حال پیشرفت است.

وب سایت Mashable برای تأیید اینکه ردیت در حال آزمایش ویژگی مذکور است، چندین بار با Reddit تماس گرفت اما این شرکت هیچ پاسخی نداد.

ویژگی “Voice chats” (که البته نام رسمی این پروژه نیست) ممکن است بخشی از برنامه Reddit power-ups باشد، که در آگوست سال ۲۰۲۰ معرفی شد. “Reddit power-ups” شامل ویژگی های اضافی برای زیرمجموعه هایی است که اعضای آنها “حداقل آستانه power-ups را خریداری می کنند”.

به عنوان مثال “ویژگی بارگذاری و پخش ویدئو با کیفیت HD” و “GIF های درون خطی در نظرات” نمونه هایی از ویژگی های power-ups است.

Reddit power-ups

Reddit power-ups

جایی که هزینه اشتراک ماهانه ۴.۹۹ دلاری برای زیرمجموعه  خیلی خاص وجود دارد، “Perk” های مشابهی ارایه می شود.

رقبای دیگر کلاب هاوسی را می توان دیسکورد، توییتر، تلگرام دانست

جالب است بدانید که Discord هم که یک سرویس گفتگوی گروهی است، دارای یک طرح مشابه پولی به نام افزایش سرور یا ” server boost” است که امکان “هدیه های جمعی” مانند کیفیت صدای بالاتر، اسلات های شکلک اضافی و محدودیت های بارگذاری کمتر (حجم بیشتر) را فراهم می کند.

مدیر جدید Reddit در ماه آگوست توضیح داد:

“آزمایش جدید (منظور همین power-up است) به ایجاد چارچوبی کمک می کند که به ما امکان می دهد ویژگی های” خوب داشتن “را برای زیرمجموعه ها اضافه کنیم. “ما با چند ویژگی دستی انتخاب شده شروع می کنیم و انتظار می رود با دریافت ورودی از شما و انجمن هایی که آزمایش اولیه ما را انجام داده اند، ویژگی های دیگری را اضافه کنیم.”

اقدام ردیت برای ترکیب نوعی گپ صوتی به وضوح به دنبال انفجار علاقه به این نوع ارتباط صوتی در بین کاربران رخ می دهد. Clubhouse شاید بهترین نمونه شناخته شده از ارتباط صوتی باشد که مکالمات صوتی را در درجه اول قرار می دهند. توییتر همچنین نمونه مشابه خود را با نام Spaces در حال آزمایش دارد. همچنین گفته می شود که فیس بوک در حال کار بر روی یک رقیب Clubhouse نیز است. تلگرام هم که Voice Chats 2.0 را ارایه نمود.

با وجود احتمال قوی فیلترینگ کلاب هاوس و به خصوص پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به نظر می رسد که فعلا کاربران ایرانی خیلی به این ارتباط صوتی جدید نمی توانند دلخوش باشند.

نظر شما چیست؟ شما با این فضای صوتی اینترنتی ارتباط گرفته اید؟ فکر می کنید ردیت می تواند موفق شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اه اه خیلی بیخود و حوصله سر بر 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)