حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توکن های NFT در خطر مرگ خاموش

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | رمزارز

کوین ها و توکن های رایجی که در صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز معامله می شوند دارای شفافیت در مورد حرکت قیمت هستند اما پیگیری قیمت توکن های NFT بسیار دشوار است. به دلیل ماهیت غیر نقدشوندگی آن ها، بررسی احساسات کلی بازار برای یک پروژه ان اف تی ممکن است بسیار سخت باشد. کارشناسان بازار رمزارزها، این توکن ها را در خطر سقوط خاموش می دانند.

توکن های NFT

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین آشنایی داشته باشید، این روزها حتما نام توکن NFT یا توکن های غیرقابل تعویض به گوش تان خورده است. NFT ها یکی از جدیدترین ابداعات در حوزه رمزارزها هستند که عمر بسیار کوتاهی دارند. توکن غیرقابل تعویض، توکن غیرقابل معاوضه و توکن غیرمثلی همه در برگردان فارسی توکن NFT استفاده شده است. توکن در دنیای ارزهای دیجیتال به ارزها و کوین هایی گفته می شود که بلاکچین یا شبکه اختصاصی خود را ندارند.

به نقل از cointelegraph، در بازارهای نقدشونده کنونی، می توانید روند قیمت هر ارز و یا توکنی را هر روز و هر لحظه مشاهده کنید. اما دنیای NFT ها، روند کندتری دارند و قیمت ها تدریجی تغییر نمی کند و ممکن است در یک لحظه بیش از 80 درصد افت کنند. زمانی که سقوط خاموش اتفاق می افتد، معامله گران ممکن است حتی از وقوع یک مورد آگاه نباشند، خریداران به راحتی از بین می روند و فروشندگان قادر به انتقال کالاهای خود نیستند. با این حال، معیارهایی مانند قیمت کف (کمترین قیمت خرید برای یک پروژه خاص) و همچنین حجم کل می تواند نشان دهنده تبدیل شدن یک بازار گاوی به یک بازار خرسی باشد.

ان اف تی

ان اف تی

اما این تمام ماجرا نیست. اخبار و اتفاقات بازار نیز خبرهای خوبی برای دنیای NFT ها رقم نزده است. پروژه CryptoPunks ، از اولین و محبوب ترین پروژه های NFT برای کلکسیونرها، به تازگی بیش از 40 درصد کاهش قیمت تا 14 اتریوم (28 هزار دلار در زمان انتشار) را مشاهده کرده است. این افت قیمت منجر به ایجاد ترس در این بازار شده است. مثلا یکی از معامله گران یک پانک را در قیمت 25.5 اتریوم خریده است و حالا آن را به قیمت 16 اتریوم فروخته و دیگری بعد از خرید در قیمت 42 اتریوم  آن را به قیمت 27.99 اتریوم فروخته است و با ضررهای سنگین روبرو شده اند.

 

توکن NFT چیست؟ هرآنچه باید درباره توکن های غیرقابل تعویض بدانید

 

CryptoPunks تنها پروژه محبوب و پرطرفدار بازار نیست که با اصلاح روبرو شده است. اطلاعات ارزیابی بازار نشان می دهد که حجم فروش در چندین دسته قیمت برای پروژه های NBA Top Shot از زمان اوج در 4 اسفند به شدت کاهش یافته است.

جوردن، یکی از علاقه مندان به NBA Top Shot می گوید:

بازار از 4 اسفند روند نزولی داشته است. به نظر می رسد دو نوع فروشنده وجود دارد. یکی، سرمایه گذاران کلان و پولدار که زودتر وارد بازار شده اند و می خواهند با سود چشمگیر پول نقد کند. دوم، سرمایه گذارانی که در قیمت بالا خرید کرده اند و نمی تواننند تماشا کند که ارزش سرمایه گذاری آن ها روز به روز کاهش می یابد.

طبق اطلاعات وب سایت داده های بازار توکن های غیرقابل تعویض آمار تعداد کل فروش، حجم کل فروش و تعداد کیف پول های فعال در این زمینه در تایم های 7 روزه و ماهانه روند نزولی را در پیش گرفته است.

توکن NFT

توکن NFT

 

جوردن درنهایت امیدوار است و فکر می کند که این یک عقب نشینی طبیعی و کوتاه مدت است:

من فکر می کنم این یک اصلاح طبیعی و نسبتا کوتاه مدت است و بازار روند خودش را باید طی کند. نرخ افزایش قیمت از 12 دی تا 4 اسفند به صورت غیرقابل باوری غیرطبیعی بود. من فکر می کنم چندماه آینده همچنان با فراز و نشیب مواجه باشیم، اما در نهایت به روند صعودی باز خواهیم گشت.

 

نظر شما درباره توکن های غیرقابل تعویض چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

thanks

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی