حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرقت بیت کوین از طریق اپ استور اپل!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | رمزارز

به تازگی گزارش شده است که یک برنامه جعلی کیف پول بیت کوین در اپ استور اپل، بیش از ۱۰ عدد بیت کوین معادل ۶۰۰ هزار دلار بیت کوین از یک کاربر اپل به سرقت برده است. البته این برای اولین بار نیست که سرقت بیت کوین اتفاق می افتد اما اکنون با این اتفاق امنیت اپ استور اپل به شدت زیر سوال رفته است.

سرقت بیت کوین از طریق اپ استور اپل

واشنگتن پست روز سه شنبه گزارش داده است، فردی به نام فیلیپ کریستودولو (Phillipe Christodoulou) قربانی یک برنامه کلاه برداری در اپ استور اپل شده است و تقریبا تمام پس انداز زندگی خود را به دلیل یک برنامه جعلی موجود در فروشگاه اپل از دست داده است!

کریستودولو ماه گذشته برای جستجوی برنامه  کیف پول موبایل Trezor ، به اپ استور مراجعه کرد. غافل از اینکه Trezor در حال حاضر نسخه iOS را ارائه نمی دهد. وی یک برنامه با نام Trezor که دارای امتیاز نزدیک به پنج ستاره بود را با این تصور که واقعاً یک برنامه رسمی است دانلود می کند. پس از وارد کردن عبارت رمز و پسورد خود در این برنامه، پس انداز او که ۱۷ عدد بیت کوین بوده است توسط این برنامه به سرقت می رود.

بیت کوین

بیت کوین

کریستودولو می گوید که شرکت اپل که 15 تا 30 درصد کارمزد فروش را دریافت می کند، باید مسئول این وضعیت باشد.

آن ها به اعتمادی که من به آن ها داشتم خیانت کردند.

به گزارش واشنگتن پست، کریستودولو گزارشی را به اداره تحقیقات فدرال ارائه داده است و از شرکت اپل به دلیل این اتفاق شکایت کرده است و مدعی جبران خسارت وی توسط این شرکت شده است.

به دنبال اطلاع رسانی و هشدارهای کیف پول رمزارزهای Trezor، اپل چندین بار برنامه جعلی Trezor را حذف کرد، اما مدتی بعد این برنامه مجدد در اپ استور ظاهر شد.

برنامه های تجاری و کیف پول جعلی ارز دیجیتال قبلاً هم در اپ استور دیده شده اند. شرکت اطلاعات رمزنگاری Coinfirm مستقر در انگلستان گفت که پنج نفر گزارش داده اند که ارزهای دیجیتال خود را توسط  برنامه جعلی Trezor در iOS از دست داده اند، که خسارات کلی آن ها 1.6 میلیون دلار تخمین زده شده است.

 

نظر گرگ وال استریت درباره بیت کوین تغییر کرد!

 

سخنگوی Trezor کریستینا مازانکووا به Cointelegraph گفت که این شرکت سال ها است که با اپلیکیشن های جعلی مبارزه می کند. وی با بیان اینکه Trezor قبلاً سه برنامه جعلی با نام Trezor را در سال 2021 به اپل گزارش داده است گفت:

ما از اواسط سال 2019 روند داخلی در زمینه گزارش سایت ها و برنامه های فیشینگ داشته ایم. حذف برنامه ها از فروشگاه اپل و گوگل چند روز طول می کشد و ما هرگز هیچ پاسخی از طرف اپل یا گوگل دریافت نکردیم، بنابراین برای ما دشوار است که بفهمیم دقیقاً چه مدت این برنامه ها فعال هستند و چند نفر فریب می خورند.

شرکت Trezor قصد دارد در سه ماهه چهارم 2021 یک برنامه تلفن همراه برای iOS معرفی کند تا دیگر شاهد سواستفاده از نام این کیف پول معتبر نباشیم.

 

نظر شما درباره کیف پول های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چیست؟ شما از کدام کیف پول برای نگهداری رمزارزها استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

چندتا اپ قدیمی افزایش فالوور داخل اپ استور بودن خیلی مفید بودن متاسفانه حذف شدن😬

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی