حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ناسا به گروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با بحران های آب و هوایی پیوست

ناسا به کارگروه ملی اقلیم کاخ سفید پیوست که گام دیگری در ادامه مطالعه آژانس درباره تغییرات آب و هوا و گرم شدن کره زمین است. در روز 8 اسفند (27 ژانویه)، رئیس جمهور جو بایدن دستور اجرایی را صادر کرد که جزئیات کارهای گروه ویژه ملی آب و هوا را مشخص می کرد. در روز 28 اسفند (18 مارس)، ناسا اعلام کرد که به این گروه ویژه پیوست که طبق دستورالعمل های اجرایی سازماندهی و ادامه رویكرد دولت برای مبارزه با بحران آب و هوا را تسهیل می كند.

بیانیه مدیر موسسه گودارد ناسا درباره پیوستن این سازمان به کارگروه ملی اقلیم کاخ سفید

گاوین اشمیت، مشاور آب و هوا ناسا برای تحقیقات فضایی و مدیر موسسه گودارد ناسا در نیویورک، در بیانیه ای گفته:

“ایالات متحده و جهان با یک بحران عمیق آب و هوایی روبرو هستند. ما زمان کمی داریم تا در داخل و خارج از کشور اقدام کنیم تا از فاجعه بارترین اثرات این بحران جلوگیری کنیم و از فرصتی که برای مقابله با تغییرات آب و هوایی فراهم می کند استفاده کنیم.”

“تغییر آب و هوا  یکی ازمهم ترین مسائل پیش روی امروز ما است.” “با توجه به توانایی منحصر به فرد ما در رصد زمین از فضا و سوابق طولانی مدت داده هایی که توانسته ایم جمع آوری کنیم، ناسا در بهترین موقعیت قرار دارد تا به تصمیم گیری های سیاسی در دولت فعلی و دولت های بعدی در زمینه اب و هوا کمک کند.”

ناسا

چندین دهه تمرکز ناسا بر روی بحران های اب و هوایی

به نقل از space، دولت بایدن بر روی مقابله با مسائل آب و هوایی متمرکز شده و بر اساس این دستورالعمل، بحران آب و هوا را “در مرکز سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده قرار داده است.” و تعجبی ندارد که این سازمان به گروه ویژه بپیوندد. سازمان فضایی آمریکا برای دهه ها درگیر مسائل آب و هوایی بوده است و از سال 1960 که ناسا TIROS-1  اولین ماهواره آب و هوایی را پرتاب کرد، درگیر این موضوع شده است.

ناسا همچنین به طور مداوم وب سایت آب و هوایی خود را با اطلاعات مربوط به افزایش دمای کره زمین، میزان دی اکسید کربن و از دست دادن یخهای قطب شمال و سایر عوامل تأثیرگذار بر تغییرات آب و هوایی، به روز می کند.

از زمان پرتاب TIROS-1، این سازمان ماهواره های نظارتی بسیاری را در مدار زمین قرار داده است که داده های مربوط به تغییر وضعیت اب و هوایی زمین را جمع آوری کرده اند. طبق همین بیانیه ناسا، در حال حاضر بیش از دوازده ماهواره در اطراف زمین هستند که از رطوبت خاک گرفته تا سطح دی اکسید کربن را برسی می کنند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

دوستان این حرف ربطی به مطلب نداره ولی خواستم بگم امروز بسته نامحدود شبانه همراه اول دوباره قابلیت فعال سازی رو پیدا کرده و مثل اینکه تو عید نباید بیدار میموندن دانشجوها و سایر کاربرا بعد عید مسئله ای پیش نمیاد بیدار خوابی و شب زنده داری

Milad7

با توجه به بارش های کمتر از حد انتظار ، امسال سال سختی از لحاظ اب داریم. از همین الان صرفه جویی کنید🙌🏻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد