حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسم خود را به سیاره مشتری بفرستید

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | فناوری هوافضا

هر روز این شانس را نداریم که اسم خود را به فضا ارسال کنیم. با این حال اگر به چنین موضوعی علاقه‌مند هستید، می‌توانید تا پایان امروز (۳۱ دسامبر ۲۰۲۳) در وب سایت ناسا ثبت نام کرده و اسم خود را به سیاره مشتری بفرستید.

ارسال اسم خود به سیاره مشتری

علاقمندان برای فرستادن نام خود به سیاره مشتری می‌توانند تا پایان امروز به کمپین «پیام در یک بطری» یا Message in a Bottle بپیوندند. این کمپین با ماموریت «اروپا کلیپر» انجام خواهد شد.

اسامی ثبت‌نام‌کننده‌ها سوار یک فضاپیما خواهند شد که ۲.۶ میلیارد کیلومتر را برای رسیدن به این قمر یخی می‌پیماید. گفته می‌شود که یک اقیانوس زیر پوسته بیرونی یخ‌زده قمر اروپا پنهان شده است.

تاکنون حدود ۲.۴ میلیون اسم فرستاده شده‌است. پس از جمع‌آوری کردن همه نام‌ها، تکنسین‌های «آزمایشگاه میکرودیوایسز» یا Microdevices Laboratory در «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» ناسا از یک پرتو الکترونی برای منتقل کردن آن‌ها روی یک ریزتراشه سیلیکونی به اندازه سکه استفاده خواهند کرد. هر خط متن، کوچک‌تر از یک هزارم عرض موی انسان (معادل ۷۵ نانومتر) است.

شما می‌توانید با رفتن به لینک زیر، ثبت نام خود را انجام دهید:

ثبت نام برای ارسال اسم شما به سیاره مشتری

این تراشه به یک صفحه فلزی متصل می‌شود که روی آن یک شعر با عنوان «در ستایش راز: شعری برای اروپا» سروده «ادا لیمون»(Ada Limón) شاعر آمریکایی نوشته شده است. شعر و نام‌ها با سوار شدن بر فضاپیما، مانند پیامی در یک بطری خواهند بود.

«پیام در یک بطری» برگرفته از سنت طولانی ناسا در فرستادن پیام‌های الهام‌بخش با فضاپیماهایی است که منظومه شمسی ما و فراتر از آن را کاوش کرده‌اند. این برنامه قصد دارد مانند فضاپیمای وویجر در سال ۱۹۷۷، با فرستادن یک کپسول حاوی صداها و تصاویر منعکس‌کننده تنوع حیات روی زمین، انعکاسی از دنیای ما برای دنیای ناشناخته باشد.

شما در این ماموریت ثبت نام کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)