حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صحبت های یک فضانورد زن درباره لباس ها و لوازم آرایشی فضانوردان زن در فضا

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | فناوری هوافضا

هنگام پذیرش زنان در میان فضانورد های ناسا ، مسائل زیادی وجود داشت که باید به آنها پرداخت. در حالی که برخی از آنها مهم تر بودند و برخی دیگر پیش پا افتاده بودند. همه باید تصمیم می گرفتند. چگونه می توانیم هنگام انتظار روی سکوی پرتاب یا هنگام راهپیمایی فضایی ادرار کنیم؟ اکنون این مهمترین نگرانی برنامه فضایی و هر شش فضانورد زن بود. قرار نبود دستگاه ساخته شده برای آقایان برای خانم ها کار کند.

در حالی که طراحان انقباضات متنوعی با آناتومی زن اختراع کردند ، این موارد ناخوشایند و ناراحت کننده بودند.  پوشک یکبار مصرف کودک در سال 1978 در بازار ظاهر شد ، اما هیچ کالایی برای بزرگسالان وجود نداشت. بنابراین ، مهندسین برای حل این مشکل سراغ هر چیزی رفتند.

همانند بسیاری از اختراعات ناسا ، کمی بیش از حد پیچیده طراحی شده بود زیرا مجبور بود در تمام حوادث قابل تصور کار کند.  و برای هر زن و هر کدام با هزینه چند صد دلار ساخته شده است. این کار تا جایی ادامه یافت که پوشک بزرگسالان چند سال بعد به بازار آمد.

خوب ، لباس زیر چطور؟

فضانوردان مرد چند انتخاب داشتند: سایر کوچک ، متوسط ​​یا بزرگ. اما این ها قرار نبود که برای زنان خوب کار کند. همه ما اندازه ها و شکل های مختلفی داشتیم. ناسا با دادن برخی مشخصات به زنان برای پوشیدن این این مشکل را حل کرد.

لباس زیر باید نخی باشد زیرا ممکن است نایلون جرقه ایجاد کند.، و باید برای فروش در فروشگاه ناسا  باشد. پرسنل تجهیزات خدمه به ما گفتند که لباس زیر مورد علاقه خود را انتخاب کنید. آنها یک خریدار به فروشگاه می فرستند و برای هر روز پرواز ما یکی از آنها را می خرند. چند سال بعد وقتی لباس زیر ورزشی برای زنان در دسترس قرار گرفت ، ما می توانیم S ، M یا L را مشخص کنیم. این برای همه ما خوب بود

در اوایل روزهای حضور در ناسا ، ما شش نفر به جلسه ای با یک گروه مهندسین و افراد تجهیزات خدمه درباره “مسئله” دیگری احضار شدیم.

بعد از کمی صحبت کوچک معمول ، آنها به اصل مطلب رسیدند. آیا می خواستیم در پرواز آرایش کنیم؟

بعضی از زنان فضانورد به هر حال هرگز آرایش نکردند ، بنابراین آنها قاطعانه گفتند “نه!” بعضی از ما این کار را کردیم. آیا این تصمیم یک تصمیم اکثریت بود؟

من برای اقلیت صحبت کردم اگر عکسهایی از من از فضا گرفته شده باشد ، من نمی خواستم در پس زمینه محو شوم ، بنابراین برخی از موارد اساسی را درخواست کردم. همه موافقت کردند که یک کیت کوچک با اقلام آرایشی دلخواه ما  همراهان باشد ، یعنی فقط در صورت درخواست خودمان برایمان ذخیره شود.

نظر شما درباره لباس ها و لوازم آرایشی فضانوردان زن در فضا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

لوازم آرایش توی فضا؟ 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد