حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هشت سال پیش در چنین روزی ارزش بازار بیت کوین میلیاردی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | رمزارز

هشت سال پیش در چنین روزی یعنی ۲۹ مارس ۲۰۱۳ ارزش بازار بیت کوین از ۱ میلیارد دلار عبور کرد. در آن زمان قیمت این ارز تنها ۹۲ دلار بود، اما پس از آن شاهد رشد ۱۹۰ درصدی بود و در ۲۱ فروردین ۹۲ به ۲۵۹ دلار رسید. 😑

ورود بیت کوین به بازارهای میلیاردی

افزایش قیمت بیت کوین به دلیل بحران بانکی قبرس بود که باعث شد افراد بیشتری از اهمیت حفظ ارزش پول خود آگاه شوند و همین امر کمک بسیاری در زمینه افزایش ارزش بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجتال که در آن زمان وجود داشتند، کرد.

به نقل از u.today، خبرگزاری های سراسر دنیا از جمله: سی ان ان، سی بی سی، بلومبرگ، ای بی سی نیوز و سایر رسانه های معروف و معتبر دنیا هر لحظه گزارش می دادند که چگونه این رمزارز غیرمتمرکز در این هرج و مرج رونق گرفته است. این رویداد به عنوان یکی از اولین لحظات موفقیت بیت کوین در نظر گرفته می شود.

در آن زمان، افراد مشهوری مانند اشتون کوچر شروع به صحبت در مورد بیت کوین کردند و آن را به بخشی از فرهنگ عامه تبدیل کردند. با این حال، آن زمان آینده بیت کوین نامشخص بود. تنها چند هفته پس از رسیدن ارزش بازار آن به مرز یک میلیارد دلار، ناگهان به دلیل خطای نرم افزاری بوجود آمده قیمت بیت کوین 25 درصد سقوط کرد. همچنین نگرانی هایی در مورد تلاش های فراگیر هکرها و مسائل نظارتی بر روی این سیستم وجود داشت.

بیت کوین

بیت کوین

رمز ارز تریلیون دلاری

حال در سال 2021، بیت کوین به یک کلاس دارایی جداگانه تبدیل شده است که به طور فعال توسط موسسات بسیار زیادی پذیرفته می شود. ارزش بازار بیت کوین برای اولین بار در ۱۹ فوریه (۱ اسفند ۱۳۹۹) به یک تریلیون دلار رسید. بیت کوین اکنون در حدود ۵۶ هزار دلار معامله می شود و هفته گذشته توانست به رکورد قیمتی ۶۱ هزار دلار برسد.

بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال آینده بسیار خوبی برای این رمزارز متصور هستند اما عده ای نیز برخلاف عقیده اکثریت هنوز هم معتقدند که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به زودی به طور کامل نابود می شوند. در حالی که هر روزه خبرهای بسیاری مبنی بر پذیرفتن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال توسط سازمان ها و نهادهای دولتی بسیاری از کشورها به گوش می رسد، بسیاری از افراد سرشناس و مشهور از جمله ایلان ماسک و شرکت های خصوصی نظیر شرکت خودروسازی تسلا به صورت علنی و به دفعات زیاد از بازار رمزارزها حمایت می کنند و در این زمینه مردم را تشویق به سرمایه گذاری می کنند.

 

نظر شما درباره ارزهای دیجیتال و به خصوص پادشاه رمزارزها یعنی بیت کوین چیست؟ فکر می کنید قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۱ می رسد و یا با روند نزولی مواجه می شود و ارزش خود را از دست می دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

دیگه خیلی از مردم ایران هم زدن تو کار ارز مجازی😆

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی