حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جستجوی ” توکن NFT ” در گوگل رکورد زد

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | رمزارز

NFT ها یکی از جدیدترین ابداعات در حوزه رمزارزها هستند که عمر بسیار کوتاهی دارند. حال در جدیدترین گزارش پلتفرم تحلیلی The Block Research، تعداد جستجوی سرواژه ” توکن NFT ”  که در واقع مخففی برای توکن های غیرقابل تعویض است، در گوگل به بالاترین حد خود رسیده است.

جستجوی ” توکن NFT ” در گوگل رکورد زد

معمولا حجم جستجو یک کلمه در گوگل با ارقامی بین ۰ تا ۱۰۰ ارزیابی می شود به طوریکه عدد ۱۰۰ بیشترین مقدار جستجو در یک بازه زمانی مشخص را نشان می دهد. حجم جستجوی گوگل برای عبارت توکن NFT در هفته آغاز شده از دوشنبه ۱۸ اسفند به ۱۰۰ رسیده است. این رقم از رتبه ۱۵ در اواخر بهمن ماه به رتبه ۶۴ در اواسط اسفند افزایش یافته است.

توکن NFT

توکن NFT

 

به نقل از theblockcrypto، همان طور که می دانید، اخیرا فعالیت در بازار توکن های غیرقابل تعویض (NFT) با افزایش چشمگیری مواجه شده است. فضای توکن NFT شاهد ظهور پروژه های تازه و نویدبخشی مانند Hashmasks بوده است. افزون بر این، هنرمندان قدیمی و جدید ، توکن های خود را ضرب کرده و با مبالغ زیاد به فروش می رسانند.

این افزایش علاقه را می توان با توجه به تعداد کاربران هفتگی پلتفرم های NFT بهتر لمس کرد؛ به طوریکه تعداد کاربران در هفته آغاز شده از ۱۸ اسفند به بالاترین رقم خود یعنی ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. در این بین، بازار NBA Top Shot با ۳۸۰ هزار کاربر، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر، حجم معاملات هفتگی توکن های غیرقابل تعویض میزان نوسان بالاتری را نشان داده است که با داده های فوق چندان همخوانی ندارد. حجم معاملات در آخرین هفته ماه فوریه با مجموع ۱۹۶ میلیون دلار به بالاترین حد خود رسید.

 

توکن NFT یا توکن های غیرقابل تعویض

NFT ها یکی از جدیدترین ابداعات در حوزه رمزارزها هستند که عمر بسیار کوتاهی دارند. توکن غیرقابل تعویض، توکن غیرقابل معاوضه و توکن غیرمثلی همه در برگردان فارسی توکن NFT استفاده شده است. توکن در دنیای ارزهای دیجیتال به ارزها و کوین هایی گفته می شود که بلاکچین یا شبکه اختصاصی خود را ندارند.

 

NFT مخفف چیست؟

Non-Fungible Token را به اختصار NFT می گویند. NFT یک توکن منحصربه فرد (unique) بوده و با هیچ چیز دیگری قابل تعویض نیست. (در جهان تنها یک برج ایفل وجود دارد که در پاریس ساخته شده است، یک انسان به نام لیونل مسی وجود دارد و…)

بگذارید با یک مثال ادامه دهیم.

یک بازی را نظر بگیرید که در ابتدا منطقه کوچکی به رایگان در اختیار شما قرار می گیرد که در آن هیچ چیزی وجود ندارد. شما باید با استفاده از منابع اولیه ای که در اختیار دارید این منطقه را مدیریت کنید. تامین خوراک و پوشاک و مسکن، توسعه صنایع، ساخت ارتش، تاسیس مدرسه و بیمارستان و هرآنچه در زندگی واقعی می بینید را می توانید در این بازی ایجاد کنید.

 

نرم افزار کلاب هاوس چیست؟ شبکه ClubHouse متمرکز بر صوت : رادیو طور؟ 📻

 

این منطقه را به تدریج گسترش می دهید و کم کم زیرساخت های شهر خود را تاسیس می کنید. با بالا رفتن جمعیت و ایجاد ارتش، می‌توانید به سایر مناطق حمله کنید و آن ها را به چنگ خود درآورید. در نهایت شما کشوری خواهید ساخت که در آن المان های بسیار زیادی وجود دارد. شما می توانید این کشور را با تمام المان هایش به فروش برسانید.

این مثالی از یک بازی بر بستر بلاکچین است که برای ارزش گذاری پارامترهایش از توکن NFT استفاده می شود. اینجاست که باید نوع دیگری از توکن برای این هدف های خاص تعریف شود. به این نوع از توکن ها، توکن های غیر قابل تعویض (Non-Fungible Token) یا توکن NFT گفته می شود.

 

تاریخچه توکن NFT در بازار ارزهای دیجیتال

فعالیت اکوسیستم و توکن NFT ابتدا در سال ۲۰۱۷ با عرضه پروژه هایی نظیر کریپتوپانک ها (CryptoPunks) و کریپتوکیتی ها (CryptoKitties) شروع شد و از آن زمان تاکنون، این عرصه به صنایع و کاربردهای مختلفی راه یافته و همچنان در حال توسعه است.

کریپتوپانک ها که در اوایل سال ۲۰۱۷ بر بستر اتریوم بوجود آمدند، در حقیقت مجموعه‌ شخصیت های پیکسلی بودند و در حدود ۱۰ هزار مورد منحصربفرد را تشکیل می دادند. آن ها در ابتدا رایگان بودند اما بعد از اینکه کاربران علاقه زیادی به آن ها نشان دادند نقش آن ها در پروژه کاملا تغییر کرد. افزایش میزان علاقه و توجه مردم، به توکن NFT ثبات بیشتری داد و باعث شد تا به امروز ادامه پیدا کند. کریپتوپانک ها تا این حد رواج دارند که اکنون برخی از آن‌ها به قیمت ۶۰ اتر (هر اتر ۱۹۰۰ دلار!) فروخته می شوند.

 

خانه هوشمند چیست؟ | محبوب ترین دستگاه های خانه های هوشمند

 

از دیگر پروژه های اولیه و مهم NFT می توان کریپتوکیتیز اتریوم را نام برد که در آن کاربران می توانستند گربه های دیجیتال منحصربه فرد و زیبایی را به وجود بیاورند و خرید و فروش کنند. حجم معاملات این پروژه در مدت زمان کوتاهی در شبکه اتریوم از میلیون ها دلار عبور کرد و مشاهده شد که بازارهای جانبی پیرامون توکن NFT بسیار معتبر و بادوام هستند. هر گربه جدید در واقع یک توکن NFT است و دارای ویژگی های منحصر به خودش است.

 

فروش توکن NFT

حاضرید برای خرید NFT چه مقدار هزینه کنید و یا حاضرید N‌FT خود را با چه قیمتی بفروشید؟ هیچگونه پاسخ صحیح و اشتباهی در این خصوص وجود ندارد، اما باید چند نکته کلیدی را به خاطر داشته باشید. اگر فرد خلاق و به دنبال آزمایش‌ چیزهای جدید هستید پس مشخصا قیمت‌گذاری NFT مسأله آنچنان مهمی نیست. اگر به دنبال برگشت سرمایه و کسب سود از N‌FT هستید، پس باید در خصوص آنچه که می‌خرید یا می‌فروشید با دقت زیاد عمل کنید. در این صورت باید به موارد زیر توجه کنید:

 

استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ممکن است؟ پاسخ ایلان ماسک در این زمینه را بخوانید

 

  • اعتبار، کمیاب بودن و نظارت نکات کلیدی هستند. NFT های منحصربه‌فرد از جانب هنرمندان برجسته ارزشمندتر از N‌FT هایی هستند که مجموعه‌ای از آنها وجود دارد و توسط کاربر کمتر شناخته‌شده ایجاد شده‌اند.
  • پروژه‌های NFT دارای کف قیمت هستند. می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌هایی نظیر OpenSea کف قیمت N‌FT موردنظر خود را به دست آورید و بر اساس آن، پیشنهاد خود را ارائه دهید.
  • به حجم معاملات و تراکنش‌ها دقت کنید. پروژه‌هایی که فعالیت بیشتری دارند، فرصت‌های کسب سود بیشتری ارائه می‌دهند.
  • شعار “ارزهای دیجیتال برای کسی است که کلیدها را در اختیار داشته باشد” برای NFT ها نیز صادق است. به همین دلیل است که توجه بسیار زیاد به امنیت طی جمع‌آوری و دریافت NFT ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهترین اقدام، ذخیره N‌FT در کیف سخت‌افزاری است تا به آسانی مورد حمله و سرقت قرار نگیرد.

 

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه توکن NFT می توانید مقاله زیر را بخوانید:

 

توکن NFT چیست؟ هرآنچه باید درباره توکن های غیرقابل تعویض بدانید

 

به نظر شما توکن NFT می تواند در دنیای آینده جایی داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی