حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا داشتن ۰.۰۱ بیت کوین شما را ثروتمند می کند؟!

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | رمزارز

طی ۱۰ سال آینده، عرضه محدود بیت کوین تقریبا به پایان خواهد رسید و این به معنای این است که دیگر بیت کوینی برای استخراج وجود ندارد! اما به نظر شما قیمت طلای دیجیتال در آینده در چه محدوده ای خواهد بود؟

بیت کوین و قیمت آن در آینده

در حالی که خرید ۰.۰۱ بیت کوین ممکن است امروز فقط ۵۰۰ دلار هزینه داشته باشد (تقریبا ۱۲-۱۳ میلیون تومان) ، روند فعلی در توزیع ثروت جهانی و تحقق اجتناب ناپذیر عرضه محدود BTC می تواند منجر شود که ارزش  ۰.۰۱ بیت کوین در آینده برابر با یک میلیون دلار شود!

براساس گزارش Credit Suisse در ارتباط با ثروت جهانی  در سال ۲۰۲۰،  ۵۱.۹ میلیون نفر با ارزش خالص دارایی بالاتر از ۱ میلیون دلار در جهان وجود دارند. این شاخص ضمن کسر بدهی ها، ارزش خالص فرد را با دارایی های مالی و املاک و مستغلات وی در نظر می گیرد.

میلیونرها علی رغم اینکه فقط یک درصد از جمعیت جهان (به استثنای کودکان) را تشکیل می دهند، اما ۴۳ درصد از ثروت جهان را در اختیار دارند.

طبق محاسبه Credit Suisse در زمینه ثروت فردی، ۱۷۵۷۰۰ نفر ثروتی بیش از ۵۰ میلیون دلار دارند که از این تعداد ۵۵۸۰۰ نفر حداقل ۱۰۰ میلیون دلار و ۴۴۱۰ نفر ثروت بالای ۵۰۰ میلیون دلار داشتند.

عرضه بیت کوین

از تاریخ ۱۱ اسفندماه ۹۹، کل موجودی بیت کوین شامل ۱۸.۶۴ میلیون است و ۲.۳۷ میلیون کوین برای استخراج باقی مانده است. طی ۱۰ سال آینده، موجودی کل BTC در دنیا به ۲۰.۶ میلیون یا ۹۸ درصد از ۲۱ میلیون مورد عرضه كل بیت کوین خواهد رسید.

اگر ۱.۹ میلیون کوینی که بیش از یک دهه از آن استفاده نشده و راکد مانده است، از سقف عرضه BTC کم کنیم حداکثر ۱۹.۲ میلیون بیت کوین برای میلیونرهای جهان در دسترس است. با درنظرگرفتن بیت کوین های باقی مانده برای استخراج، این مقدار معادل ۰٫۳۷ بیت کوین به ازای هر میلیونر درصورت تقسیم مساوی بین آن ها است.

 

قیمت بیت کوین ۵۰ درصد شانس رسیدن به ۱ میلیون دلار را دارد!😮

 

با این حال، اگر هر BTC که به مدت پنج سال یا بیشتر راکد مانده است از بین برود ، حداکثر ۱۴.۵۷ میلیون BTC در مجموع در دسترس خواهد بود. در این سناریو، با فرض توزیع عرضه به طور مساوی، هر یک از میلیونرهای جهان می توانند فقط ۰.۲۸بیت کوین داشته باشند.

در آینده ، ثروتمندان برای 0.01 BTC می جنگند

علاوه بر میلیونرهای فعلی، ۵۹۰ میلیون نفر نیز وجود دارند که دارایی خالص آنها بیش از ۱۰۰ هزار دلار است. از این افراد نباید به عنوان دارندگان بالقوه چشم پوشی کرد، حتی اگر قدرت خرید آنها کمترباشد.

بیت کوین

با فرض ثابت نگه داشتن نسبت ثروت جهانی در نمودار بالا ، میلیونرها صاحب ۶.۳۲ میلیون کوین از بقایای بیت کوین خواهند بود و این نشان می دهد که هر فرد این فرصت را دارد ۰.۱۲ بیت کوین  خریداری نماید.

۵۹۰ میلیون نفر باقیمانده در حال حاضر به ارزش ۱۰۰ هزار دلار یا بالاتر می توانند به طور موثر ۵.۹ میلیون کوین دیگر در اختیار داشته باشند و در نتیجه فقط ۰.۰۱ BTC برای هر شخص بالغ خواهد ماند.

نتیجه گیری : خرید ۰.۰۱ BTC امروز ، که اکنون ۵۰۰ دلار با قیمت های فعلی است، می تواند جایگاه شما را در میان ۱۳ درصد برتر تضمین کند. هنگام مقایسه تمرکز ثروت در بازارهای فیات و بیت کوین ،قرار داشتن در بین ۱۳ درصد برتر بیت کوین همانند میلیاردر بودن در فیات است.

نظرات بیان شده در اینجا صرفا ترجمه از لینک منبع بوده و هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری شامل ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید. تیم ترنجی هیچ گونه توصیه ای مبنی بر خرید و یا سرمایه گذاری ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

سلام اقای عطایی
لطفا مشخصات و برای صفحه نمایشش اومده لطفا بزارید
پی 50 پرو
یا میخاین بزارم…

afsoon

کاردانو و ایاس آینده بهتری دارن .

mgsa

بیتکوین قرار نیست کلا جانشین ارزهای فیات بشه (نمیتونه) و هر کسی تو دنیا دنبال خریدش نمیره پس این عدد و رقم ها خیلی بعیده رخ بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی