حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرم افزار کلاب هاوس چیست؟ شبکه ClubHouse متمرکز بر صوت : رادیو طور؟ 📻

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شبکه‌های اجتماعی

واقعا این نرم افزار کلاب هاوس یا بهتر بگویم، شبکه اجتماعی ClubHouse چیست؟ نرم افزاری که در حال حاضر فقط با دعوتنامه قابل دسترسی بوده و متمرکز رو چت صوتی طراحی شده است، در حقیقت رادیو طور 📻 است.

کلاب هاوس

خیلی خلاصه اگر بخواهم بگویم کلاب هاوس چیست، اینطور می شود که “این شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا مانند گوش دادن به تماس تلفنی شخص دیگری است اما به طور قانونی!” یا مثلا اینطور که به مکالمه چند نفر در جمع عمومی گوش کنید.

در اینجا همه آنچه که شما باید در مورد Clubhouse بدانید را برای شما جمع آوری کرده ایم. البته در همین ابتدا باید بدانید که کلاب هاوس فعلا فقط برای آیفون در دسترس است.

آیا متعجب شده اید که چرا اخیرا چیزهای زیادی در مورد کلاب هاوس می شنوید؟ باید گفت که دقیقاً مانند جنجال “Gamestonk” یا حتی بازار رمزارزها، می توانیم تا حدی ایلان ماسک را مقصر بدانیم. با حضور در یک Room یا اتاق کلاب هاوس در ژانویه، ثروتمندترین مرد جهان (در حال حاضر) این سرویس را مورد توجه بسیاری قرار داد. (بیل گیتس هم اخیرا همین کار را کرده است.)

کلاب هاوس

کلاب هاوس

خوب، پس ClubHouse چیست؟ رادیو طور؟ 📻

تصور کنید برنامه ای روی گوشی خود دارید که به شما امکان می دهد مکالمه های زنده (Live) دیگران را گوش دهید. اما نه به صورت غیرقانونی، بلکه در حقیقت این افراد می خواهند شنیده شوند. حتی ممکن است این افراد معروف باشند یا حداقل جالب یا شاید متخصص باشند (با این وجود هیچ تضمینی وجود ندارد). همچنین ممکن است به شما فرصت عضویت در چت (یعنی فقط شنونده نباشید و بتوانید صحبت کنید) داده شود. در حقیقت به عنوان یک “شبکه اجتماعی چت صوت محور” تصورش کنید. یا همانطور که PCMag می گوید:

“تصور کنید اگر توییتر، پادکستی بود که در آن زندگی می کردی چه می کردی؟”

پس در کلاب هاوس هیچ تصویر یا ویدیویی وجود ندارد؟

کلاب هاوس

کلاب هاوس

خیر. فقط عکس پروفایل برای هر کاربر.

دانلود نرم افزار Clubhouse از کجا؟

همانطور که گفتیم نرم افزار Clubhouse در حال حاضر فقط برای iOS موجود است. هر کاربر آیفون (iOS 13 به بالا) می تواند این برنامه را دانلود کند، جایی که شما به مکالمات در آن گوش می دهید و اگر اجازه دادند، در مکالمات آن ها شرکت کنید.

⬇⬇ دانلود نرم افزار ClubHouse برای آیفون (iOS) ⬇⬇ 

چه جالب، پس با نصب می توانم از این فضای صوتی استفاده کنم؟

 

جواب منفی است. در زمان نوشتن این مقاله، برای دسترسی به کلاب هاوس یک دعوت نامه از کاربران موجود در Clubhouse نیاز دارید. هر کاربر جدید ۲ دعوت دریافت می کند و این باعث می شود که بعضی حتی این دعوتنامه ها را بفروشند! پس به نظر من اصلا عجله نکنید، به زودی شاید عمومی شود.

آیا می توانم از Clubhouse روی iPad هم استفاده کنم؟

حتما اما کلاب هاوس برای iPadOS بهینه نشده است. بنابراین شما می توانید از این برنامه در یک پنجره کوچک استفاده کنید، یا آن را در اندازه ای عجیب و بزرگنمایی شده در اندازه ۲ برابری مشاهده کنید.

در حال حاضر کلاب هاوس بیش از ۳ میلیون نصب دارد.

تعداد نصب کلاب هاوس

تعداد نصب کلاب هاوس

کلاب هاوس برای اندروید هم در دسترس است؟

نسخه اندروید کلاب هاوس در حال توسعه است، اما توسعه دهندگان می خواهند به آرامی مقیاس کاربران خود را افزایش دهند. به هر حال می دانیم که تعداد کاربران اندروید بیشتر از کاربران آیفون در سراسر جهان است. شروع کار با Android ممکن است باعث داون شدن سرورهای Clubhouse بعد از یک تبلیغ بزرگ شود (مثلاً حضور ایلان ماسک در یک Room می توانست این کار را بکند). با این حال جذب ۳ میلیون کاربر iOS می تواند یک رکورد جذاب باشد.

در حال حاضر اگر در گوگل پلی جستجو کنید چند نرم افزار با نام ClubHouse وجود دارد اما آن ها ربطی به این سرویس ندارند.

بنابراین تمام آنچه که من نیاز دارم این نرم افزار است؟ هیچ وب سایتی وجود ندارد؟

 

سایت کلاب هاوس

سایت کلاب هاوس

تنها وب سایتی که این شرکت در اختیار دارد joinclubhouse.com است و این به سادگی شما را به اپ استور اپل منتقل می کند. (این سرویس را با clubhouse.io اشتباه نگیرید. آن برای مدیریت پروژه است.)

برای ثبت نام در Clubhouse چه مقدار از داده های من نیاز است؟

 

شما باید شماره تلفن و نام واقعی خود را به Clubhouse بدهید (از نظر تئوری). قبل از اینکه حتی دعوت شوید، می توانید نام کاربری نهایی خود را برای سرویس ثبت کنید.

شخصی که شما را دعوت می کند به سادگی به شماره تلفن شما احتیاج دارد.

سپس یک پیام متنی دریافت خواهید کرد و به شما می گوید از joinclubhouse.com/app بازدید کنید و با آن شماره وارد سیستم شوید.

اگر نمی خواهید از ابتدا یک پروفایل بسازید، حساب Twitter خود را به Clubhouse لینک کنید. حتی می تواند عکس پروفایل توییتر شما را نیز استفاده کند. Clubhouse همچنین به شما کمک می کند تا مخاطبین خود را به هم لینک دهید، به این معنی که پیدا کردن افراد برای دنبال کردن آسان تر است. اگر لیست مخاطبی پر از اینفلوئنسر ندارید، خود را اذیت نکنید. پس از ورود به سیستم، آدرس ایمیل خود را با این سرویس تأیید کنید تا در صورت بروز مشکل، آن را به عنوان روشی برای بازیابی رمز و ورود مجدد داشته باشید.

کلاب هاوس چه زمانی راه اندازی شده است؟ چرا الان ترند شده است؟

 

کلابهاوس (همراه با COVID در ایالات متحده!) در مارس ۲۰۲۰ معرفی شد. به دلیل محدودیت مربوط به نصب با دعوت نامه، برای برخی از افراد در دسترس نبود. در آن روزهای اولیه، این یک جامعه فوق العاده کوچک بود که عمدتاً متشکل از سرمایه گذاران خطرپذیر بود. از این گذشته، شرکتی که در پشت کلابهاوس قرار دارد (Alpha Exploration Co) پس از دو ماه از فعالیت، ۱۲ میلیون دلار سرمایه از  Andreessen Horowitz دریافت کرد. ارزش آن به سرعت ۱۰۰ میلیون دلار رسید و در آن زمان فقط ۱۵۰۰ کاربر داشت. اکنون افرادی بیشتر از سرمایه گذاران به آن دسترسی دارند، حتی اگر همچنان محدود به دعوتنامه باشد.

در Clubhouse قرار است به چه چیزی گوش دهم؟

هنگامی که سرانجام وارد کلاب هاوس شدید، این برنامه صفحه ای پر از موضوعات گفتگو را برای دنبال کردن ارائه می دهد، از ورزش گرفته تا فناوری، امور جهانی و حتی تا ایمان و موارد دیگر. در هر یک از افراد علاقه مند به همان چیز را پیدا می کنید و می توانید آنها را دنبال کنید. هرچه مباحث و افراد بیشتری را دنبال کنید ، به احتمال زیاد پیشنهاداتی برای اتاقی متناسب با خواسته هایتان خواهید گرفت.

گفتگوها دائمی نیستند؟

اتاق های مکالمه (Conversation rooms) با راه اندازی توسط کاربران در دسترس هستند و وقتی کاربران آن را پایان دهند، تمام می شود. این یعنی چیزی توسط کلاب هاوس ذخیره نیم شود اما کاربران در حال یافتن راه های زیادی برای ضبط چت های کلاب هاوس هستند.

ظرفیت کلاب هاوس چقدر است؟

ظرفیت هر روم کلاب هاوس ۵۰۰۰ نفر است که روم کلاب هاوس به این حد رسید. کاربران روم کلاب هاوس ایلان ماسک را به صورت مستقیم روی YouTube پخش کردند، که یک راه حل هوشمندانه برای ضبط موارد گفته شده است.

منظور شما از مکالمه واقعاً چیست؟ مثل پادکست نیست؟

 

این به تعریف پادکست در ذهن شما بستگی دارد، اما به یاد داشته باشید که چند تفاوت اساسی وجود دارد:

  1. ۱- همه افراد حاضر با آیفون خود خود صحبت می کنند، نه با تنظیمات صوتی فانتزی مثل میکروفون و این ها.
  2. ۲- آنها یکدیگر را نمی بینند، بنابراین واقعاً مانند گوش دادن به تماس تلفنی است.
  3. ۳- هیچ ویرایش حرفه ای، جلوه های صوتی، انتقال و تبلیغات (حداقل نه به طور رسمی) وجود ندارد.

گفته می شود، “سبک” مکالمه انعطاف پذیر است، مثل یک اتاق می تواند یک گفتگو نفر به نفر بین دوستان باشد، در حالی که اتاق دیگر یک مصاحبه رسمی تر باشد، دیگری یک بحث گروهی بزرگ، یا حتی یک قطعه موسیقی باشد.

اگر کسی دوست داشته باشد که در این مکالمه صحبت کند، سازنده Room می توان به او این اجازه را بدهد.

بنابراین در کلاب هاوس من فقط می توانم گوش دهم؟

 

نه لزوما. هرکسی که به مکالمه گوش می دهد می تواند “دست خود بلند کند”. این به خالق / مجری اتاق بستگی دارد اجازه بدهد شما صحبت کنید یا نه.

بنابراین، آیا این واقعا “فضایی ​​برای پادکست ها” است؟

تا حدی که به هر کسی اجازه می دهد بدون هیچ وعده مکالمه در آینده اتاقی در پرواز ایجاد کند. بر خلاف متوسط ​​، هیچ سابقه ای در مورد آن وجود ندارد. مکالمات برای شنوندگان بعدی ضبط یا ذخیره نمی شود. مطمئناً راهی برای کسب درآمد وجود ندارد. هنوز.

بیشتر شبیه زوم بدون فیلم است

 

از بعضی جهات، بله حتما اما خب چه فایده؟ شما می توانید بدون داشتن ویدیو، از زوم یا Google Meet استفاده کنید، اما یک تفاوت وجود دارد و آن این است که جلسات زوم به طور پیش فرض برای عموم مردم آزاد نیست. مکالمات کلاب هاوس برای هر عضوی که بتواند آن را پیدا کند، باز است و نه تعداد محدودی. همچنین، عدم نیاز به نگاه کردن به صفحه هنگام مکالمه، ویژگی خوبی در تماس های ویدیویی روزانه است.

واقعا ClubHouse برای چه کاربرانی است؟

در حال حاضر، کلابهاوس برای افرادی است که دوست دارند صحبت کنند و برای داشتن – مانند افراد مشهور بی بضاعت – یا طرفدارانی که می خواهند از مکالمات جالب استفاده کنند. کلاب هاوس ممکن است مرهمی باشد برای آنها که طی یک زمستان کرونایی دیگر به آن نیاز دارند. سرانجام، با رشد و تبدیل شدن به موضوعی بزرگ، ممکن است رسانه جدیدی باشد که همه باید مراقب آن باشیم.

سلبریتی ها در کلاب هاوس وجود دارد؟

بله در حال حاضر تعداد انگشت شماری از آن استفاده می کنند. در واقع، این برنامه به ویژه در جامعه سرگرمی سیاه پوستان محبوب شده است. بازیگر زن امریکایی ۴۱ ساله، خانوم Tiffany Haddish اولین کسی بود که ۱ میلیون فالور در Clubhouse را شکست، این به راحتی می گوید که کلاب هاوس حسابی مورد توجه است.

احساس می کنم عملکرد کلاب هاوس را می توانم در فضاهای دیگر داشته باشم.

به هر حال رقبایی برای کلاب هاوس وجود دارند. این شبیه به وقتی است که خون وارد آب می شود و همه کوسه ها به سمت آن شنا می کنند. به یاد دارید وقتی همه می خواستند TikTok شوند؟ و هنوز هم البته تلاش می کنتد.

مارک کوبان از شرک تانک، یکی از کاربران اولیه Clubhouse، در یکی از رقبای فعلی این پلتفرم به نام Fireside نقش دارد. همچنین توییتر در حال آزمایش Spaces است. البته که فیس بوک وارد عمل خواهد شد. برنامه اینستاگرام هم در حال حاضر استریم گروهی خود را به نام Live Rooms (یا همان لایو چهار نفره اینستاگرام) بهبود داده است.

تمام این رقبا یک ویژگی مهم دارند و آن در دسترس بودن در دنیای اندروید است.

آیا توسعه دهندگان ثالث افزونه Clubhouse توسعه داده اند؟

بله، اما آسان نیست زیرا هیچ API برای توسعه دهندگان وجود ندارد تا بتوانند چیزهای واقعی را با تجربه Clubhouse گره بزنند. به عنوان مثال، Direcon می خواهد در زمینه تجزیه و تحلیل آمار بازدید برای پروفایل های Clubhouse (با پرداخت 50 دلار در ماه) به شما کمک کند، اما استفاده از این سرویس بدان معنا بود که احتمال سو استفاده از اطلاعات کاربر بسیار زیاد است. چند ابزار دیگر مانند تابلوهای صوتی (sound boards)، ضبط کننده مکالمه مبتنی بر تلگرام، تابلوهای پرسش و پاسخ مخاطبان، کوتاه کننده های لینک مخصوص Clubhouse و یک سری برنامه برای افزودن یک حلقه رنگی روی آواتار Clubhouse شما وجود دارد. همه این ها نشان می دهد Clubhouse باید به زودی درباره یک API تصمیم بگیرد.

نکات منفی Clubhouse چیست؟

این سرویس قبلا در رابطه با سخنان نفرت انگیز و سواستفاده ها مشکلاتی داشته است، بنابراین مجبور شد دستورالعمل های تعدیل جامعه کاربری را در ماه اکتبر تنظیم کند. پیش از آن این سرویس یک اشتباه ساده داشت و آن این بود که فکر می کرد می تواند به کاربران اعتماد کند که احمق نباشند، خب احمقها همیشه وجود دارتد.

کلاب هاوس از ۲۰ بهمن ۹۹ در چین مسدود شده است، زیرا کمی بیش از حد آزادی بیان را در آنجا فراهم می کرد. اگر در چین زندگی کنید این یک نقطه ضعف است.

همچنین پس از اینکه یک توسعه دهنده شخص ثالث در چین سعی در ایجاد نسخه اندروید کلاب هاوس بدون نیاز به دعوتامه داشت، این سرویس در حال حاضر اولین نقض داده را تجربه کرد.

حریم خصوصی نیز در حال تبدیل شدن به یک مشکل است. Inc.com گزارش می دهد در حالی که شما نمی توانید (به راحتی) مکالمات Clubhouse خود را ضبط کنید، اما این شرکت قطعاً همه آنها را ضبط می کند. در سیاست حفظ حریم خصوصی برنامه این موضوع دقیقاً عنوان شده است. همچنین اطلاعات دیگر مربوط به شما را نه تنها از طریق آنچه شما به اشتراک می گذارید (مخاطبین و رسانه های اجتماعی) بلکه از طریق آن چه دیگران به اشتراک می گذارد (مخاطبین و رسانه های اجتماعی آنها). این همیشه با تمام ترفندهای معمول مانند کوکی ها شما را ردیابی می کند.

حذف اکانت کلاب هاوس چطور است؟

در صورت تمایل به حذف اکانت کلاب هاوس باید بگوییم که این کار آسان نیست. برای ارسال این درخواست باید از طریق ایمیل “support@alphaexplorationco.com” درخواست کنید و امیدوار باشید که آن را تأیید کنند.

نظر شما چیست؟ شما با کلاب هاوس تجربه کاربری دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)