حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل بار دیگر به کاهش سرعت آیفون های قدیمی متهم شد

اپل با یک دعوای حقوقی دیگر مواجه شده است که این شرکت را به انتشار عمدی به روزرسانی های iOS که به کاهش سرعت آیفون های قدیمی منجر می شود،‌ متهم کرده است. بر این اساس اپل با کند کردن عملکرد آیفون به دنبال اجبار کاربران به ارتقاء دستگاه خود است.

اپل در یک دعوای حقوقی دیگر به کاهش سرعت آیفون های قدیمی متهم شد

این دعوای حقوقی از طرف آژانس حمایت از مصرف کنندگان پرتغال، Deco Proteste، مطرح شده است و در بیانه خود اعلام کرده است که آنها این دعوای حقوقی را علیه غول فناوری کوپرتینویی ترتیب داده اند زیرا آنها با « دستکاری عمدی ( بدون اطلاع دادن به کاربر) عملکرد دستگاه های محبوب خود به دنبال مجبور کردن کاربران به تعویض باتری های گوشی های خود و یا خرید یک گوشی هوشمند جدید بر اساس انتظارات آنها هستند».

به نقل از Macrumors، به طور مخصوص، این آژانس حمایت پرتغالی به آیفون ۶ ، آیفون ۶ پلاس و آیفون 6S اشاره می کند،‌ اما اعلام کرده اند که هر کاربر پرتغالی،‌ فارغ از اینکه چه مدل آیفونی دارد، می تواند به این دعوای حقوقی برای دفاع از منافع اقتصادی خود و محیط زیست بپیوندد.  علاوه بر این، آنها انتشار iOS 11 را شروع این امر دانسته اند.

کاهش سرعت آیفون های قدیمی

کاهش سرعت آیفون های قدیمی

آنها همچنین اعلام کردند که اپل از این موضوع اطلاع داشت که به روزرسانی «تاثیر به سزایی در کاهش سرعت آیفون های قدیمی خواهد داشت، اما با این وجود آنها کاربران را به بروزرسانی دستگاه های خود ترغیب کردند. افرادی که دستگاه خود را به روزرسانی کرده بودند، با یک گوشی کند، با عملکرد ضعیف و با خاموشی های غیر منتظره مواجه شدند.

« اپل آگاه بود که (این به روزرسانی) سبب کاهش سرعت آیفون های قدیمی، مشکل در عملکرد دستگاه و خاموشی های غیر منتظره خواهد شد، با این وجود آنها کاربران آیفون ۶‌ ، ۶ پلاس ، 6S ، و 6S پلاس را به بروزرسانی دستگاه هایشان به آخرین نسخه اکوسیستم اپل ترغیب کردند. آنها می دانستند که با توجه به میزان بالای وفاداری کاربرانشان، آنها به سراغ آیفون های جدید تر خواهند رفت، نه محصولات دیگر برندها.»

Deco Proteste و Euroconsumer که یک موسسه اروپایی بزرگتر در حمایت از مصرف کنندگان است اعلام کرده اند که در طول سه سال گذشته آنها به دنبال راه حلی برای کاربرانی بوده اند که به خاطر این کند کردن عمدی عملکرد آیفون تحت تاثیر قرار گرفته اند، اما تا به اینجای کار موفق نشده اند.

اپل مجبور شده بود که به خاطر تحقیق و بررسی یک آژانس حمایت از مصرف کنندگان ایتالیایی مبلغ ۱۰ میلیون یورو را به عنوان جریمه بپردازد. Deco Proteste می گوید که «کاربران پرتغالی نیز شایسته چنین برخوردی هستند» ، بنابراین آنها قصد دارند که به دعوای حقوقی خود ادامه دهند.

آپدیت iOS 14.1 آیفون 6s را انجام دهیم یا نه؟

به عنوان بخشی از تلاش های خود برای ترغیب کاربران پرتغالی به پیوستن به نبرد حقوقی آنها، دکو پروتست یک ویدیو کوتاه تهیه کرده است و عنوان آن را «برخی سیب ها قبل از موعد می گندند» نهاده است. این آژانس حمایت از مصرف کنندگان همچنین کاربران را به استفاده از هشتگ stopobsolescenciaiphone6 تشویق می کند.

شما تجربه کاهش سرعت آیفون های قدیمی را دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خودمون ولی بی طرف نگاه کنیم همه گوشی ها کند میشن چی بخوایم چه نخوایم

از وقتی مرحوم جابز رفت و این تیم‌ کوک اومد همه دارن خدابیامرز رو لعنت میکنن با کارای تیم کوک.

Milad7

گردنش کلفته 🤕

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد