حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 14.1 آیفون 6s را انجام دهیم یا نه؟

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | iOS 14، آپدیت، اپل

تصمیم اپل برای ارایه آپدیت iOS 14 آیفون 6s و آیفون 6s پلاس با توجه به سن آنها کمی تعجب آور بود. این دو گوشی در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شدند. اپل آپدیت iOS 14.1 خود را هم به آیفون 6s و آیفون 6s پلاس ارایه کرده و ارتقا مهم آن می تواند تأثیر زیادی در عملکرد تلفن شما داشته باشد. سوال اما این است که آپدیت iOS 14.1 آیفون 6s را انجام دهیم یا نه؟

آپدیت iOS 14.1 آیفون 6s

آپدیت iOS 14.1 آیفون 6s به این معنی است که کاربران آیفون 6s و آیفون 6s پلاس اکنون یک سال کامل پشتیبانی نرم افزاری دارند که ممکن است برخی از دارندگان را متقاعد کند که از سری آیفون ۱۲ بگذرند و تلفن قدیمی خود را برای یک سال یا بیشتر نگه دارند.

آپدیت iOS 14 آیفون 6s یک آپدیت بزرگ است. سیستم عامل جدید با یک لیست طولانی از تغییرات شامل ویژگی های جدید، بهبودهای زیر سر و وصله های امنیتی همراه است.

بسیاری از کاربران قبلاً به آپدیت iOS 14 مهاجرت کرده اند، این بدان معناست که در مورد عملکرد نرم افزار بازخورد زیادی دریافت می کنیم. تا کنون، بسیاری از آنها خوب است، اما ما همچنین در مورد اشکالات مختلف و مشکلات عملکرد شنیده ایم.

اپل با به روزرسانی های نرم افزاری به برخی از این مشکلات رسیدگی کرده و جدیدترین نسخه iOS 14.1 رفع اشکالات مهم را برای آیفون 6s و آیفون 6s پلاس به ارمغان آورده است.

اگر تصمیم دارید آپدیت iOS 14.1 را بر روی آیفون خود نصب کنید، توجه داشته باشید که اگر دستگاه شما در حال حاضر iOS 14.0.1 را اجرا می کند، به دانلود نسبتا زیادی نیاز دارد.

اگر نسخه قدیمی iOS را در iPhone 6s یا iPhone 6s Plus خود اجرا می کنید، نسخه iOS 14.1 شما حجم بزرگتری خواهد داشت زیرا ویژگی ها و رفع مشکلات به روزرسانی iOS که آن را نادیده گرفتید (iOS 14) در این آپدیت برطرف شده است.

با این حساب، ما می خواهیم مهمترین مواردی را که باید در حال حاضر در مورد آپدیت iOS 14.1 آیفون 6s بدانید، به شما معرفی کنیم.

آیفون 6s

آیفون 6s

آپدیت iOS 14.1 آیفون 6s

اینجا ما با مشکلات ابتدایی نرم افزار، وضعیت بازگشت به نسخه قبلی نرم افزار، جیل بریک iOS 14 و عملکرد به روزرسانی آیفون 6s با iOS 14.1 آشنا خواهیم شد.

ما با عملکرد نرم افزار شروع خواهیم کرد. ما مدت زمان کوتاهی در حال آزمایش iOS 14.1 روی آیفون 6s بوده ایم و آنچه را که آموخته ایم اینجا است.

آپدیت iOS 14.1 آیفون 6s عملکرد

ما iOS 14.1 را روی آیفون 6s که قبلا با iOS 14.0.1 در حال اجرا بود نصب کردیم. دانلود و نصب حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامید. البته این به سرعت اینترنت شما هم بستگی دارد که دانلود چقدر طول بکشد.

آپدیت iOS 14.1 تاکنون به خوبی اجرا شده است. انیمیشن ها و انتقال ها سریع هستند و برنامه ها به سرعت باز می شوند. در حالی که رابط کاربری اغلب در iOS 13 تأخیر دارد، اما در iOS 14 اینگونه نبوده است.

ما در مناطق مشکل دار مانند مرکز کنترل یا مرکز اعلانات متوجه تأخیر نشده ایم. با این اوصاف، قطع ارتباط گاه به گاه هنگام استفاده از کیبرد در Messages را مشاهده کرده ایم.

عمر باتری در حال حاضر پایدار است. ما هیچ تخلیه غیر عادی باتری را مشاهده نکرده ایم و این به خوبی نشانه خوبی است که از ارایه آپدیت می شود.

برنامه های اصلی ما که شامل Slack ، Asana ، Spotify ، Chrome و Gmail هستند، همگی پایدار هستند. توسعه دهندگان هنوز به روزرسانی های پشتیبانی iOS 14 را ارائه می دهند بنابراین اگر با یکی از برنامه های خود مشکلی دارید، مطمئن شوید که آخرین نسخه را اجرا می کنید.

هم اکنون، iOS 14.1 کاملا روان بر روی تلفن ما اجرا می شود. ما با مشکل عملکردی روبرو نشده ایم و در صورت تغییر در روزهای آینده به شما اطلاع خواهیم داد.

در حال حاضر ما iOS 14.1 را به بیشتر کاربران iPhone 6s و iPhone 6s Plus توصیه می کنیم.

شما باید برای iOS 14.1 آماده شوید

اگر می خواهید iOS 14.1 را در آینده نزدیک نصب کنید، مطمئن شوید که خود و دستگاه را برای حرکت آماده کرده اید.

در حالی که برخی از شما ممکن است پس از بالا رفتن از iOS 13 به iOS 14.0 یا iOS 14.0.1 افزایش عملکرد داشته باشید، دیگران با مشکل روبرو می شوند. به همین دلیل آماده سازی مهم است.

حتما قبل از نصب میان افزار جدید در تلفن خود مطمئن شوید که از همه داده های شما پشتیبان تهیه شده است.

مشکلات آیفون 6s در iOS 14.1

در طول مدت حضور خود در iOS 14.1 با مشکلی اساسی روبرو نشده ایم، اما بسیاری از کاربران این مشکل را دارند.

لیست فعلی مشکلات iOS 14 شامل تخلیه غیر عادی باتری، تأخیر رابط کاربری، مشکلات برنامه های شخص ثالث، مشکلات Touch ID ، مشکلات صفحه لمسی ، مشکلات تبادل ، مشکلات Wi-Fi ، مشکلات بلوتوث و موارد دیگر است.

این تنها آغاز است. با ارتقا تعداد بیشتری از کاربران آیفون 6s و آیفون 6s پلاس به نرم افزار جدید، می توانید انتظار داشته باشید که این لیست رشد کند.

اگر از وضعیت فعلی مشکلات iOS 14 عصبی هستید، ممکن است بخواهید معطل شوید و منتظر دسته بعدی رفع اشکالات اپل باشید. آنها باید به زودی برسند.

چگونه مشکلات iPhone 6s با آپدیت iOS 14.1 را برطرف کنیم

اگر در iOS 14.0 یا iOS 14.0.1 و یا iOS 14.1 با مشکلی روبرو شوید، ممکن است خودتان بتوانید این مشکلات را برطرف کنید.

اگر بعد از انتقال به iOS 14 شروع به مشاهده عمر باتری وحشتناک کردید، بهتر است نرم افزارهای خود را به روز کنید و تنظیمات مختلف ارتباطی را چک نمایید.

آیفون 6s

آیفون 6s

بازگشت به آپدیت iOS 14.0.1 آیفون 6s 

اگر آیفون 6s یا آیفون 6s پلاس خود را به iOS 14.1 منتقل کرده و با اشکال یا مشکلات عملکردی روبرو هستید، می توانید بازگشت به iOS 14.0.1 را امتحان کنید.

اپل در حال حاضر در حال ارایه iOS 14.0.1 بوده که به این معنی است که می توانید نرم افزار iPhone خود را به نسخه قبلی iOS 14 برگردانید تا عملکرد آن را بهبود بخشد.

نمی توانید به iOS 14.0 یا iOS 13 برگردید. این بدان معناست که شما از سیستم عامل قبلی اپل را که آپدیت می کنید باید با احتیاط به iOS 14.1 نزدیک شوید. هنگامی که شما حرکت می کنید، دیگر بازگشتی وجود ندارد.

آپدیت iOS 14.1 برای iPhone 6s چه ویژگی هایی دارد

به روزرسانی iOS 14.1 آیفون 6s اشکالات را برطرف می کند. این دستگاه ها پشتیبانی از پخش و ویرایش فیلم 10 بیتی HDR در Photos را نخواهند داشت. این ویژگی فقط برای آیفون ۸ و بالاتر موجود است.

در اینجا اشکالاتی که هنگام دانلود iOS 14.1 روی آیفون 6s برطرف خواهد شد، وجود دارد:

  1. ۱- مشکلی را برطرف می کند که برخی از ویجت ها، پوشه ها و نمادها در صفحه اصلی در اندازه کمتری نشان داده می شوند.
  2. ۲- مشکلی را حل می کند که با کشیدن ویجت در صفحه اصلی می توانید برنامه ها را از پوشه ها حذف کنید.
  3. ۳- مشکلی را حل می کند که برخی از ای-میل ها در نرم افزار Mail از نام مستعار اشتباه ارسال شده است.
  4. ۴- مشکلی را برطرف می کند که می تواند مانع نمایش اطلاعات منطقه در تماس های ورودی شود.
  5. ۵- در برخی از دستگاهها مشکلی برطرف می شود که در صورت انتخاب حالت نمایش بزرگنمایی شده و رمز عبور عددی می تواند منجر به همپوشانی دکمه تماس اضطراری Lock Screen با جعبه ورودی متن شود.
  6. ۶- به مشکلی می پردازد که بعضی از کاربران هنگام مشاهده آلبوم یا لیست پخش، گاهی اوقات قادر به دانلود یا افزودن آهنگ به Library خود نبودند.
  7. ۷- مشکلی را برطرف می کند که می تواند از استفاده صفر در ماشین حساب جلوگیری کند.
  8. ۸- مشکلی را برطرف می کند که در شروع پخش می تواند به طور موقت وضوح پخش ویدئو را کاهش دهد.
  9. ۹- مشکلی را برطرف می کند که از راه اندازی Apple Watch یکی از اعضای خانواده برای برخی از کاربران جلوگیری کرده است.
  10. ۱۰- مشکلی را برطرف می کند که در آن صفحه مورد Apple Watch به اشتباه در برنامه Apple Watch نمایش داده شود.
  11. ۱۱- در برنامه Files به مشکلی رسیدگی می کند که می تواند باعث شود برخی از ارائه دهندگان خدمات ابری تحت مدیریت MDM به اشتباه محتوای موجود را غیرقابل دسترسی نشان دهند.
  12. ۱۲- سازگاری با نقاط دسترسی بی سیم را بهبود می بخشد.

آپدیت iOS 14.1 هیچ وصله امنیتی جدیدی در بر ندارد

اگر از iOS 14.0 بالاتر رفته باشید، با ارتقا خود به iOS 14.0.1 بهبودهایی را دریافت خواهید کرد. آنچه در iOS 14.0.1 برطرف شده است:

  1. ۱- مشکلی برطرف شد که می تواند باعث شود تنظیمات پیش فرض مرورگر و Mail پس از راه اندازی مجدد آیفون مجددا به حالت قبل بازگردند شود.
  2. ۲- مشکلی برطرف شد که می تواند از اتصال iPhone شما به شبکه های Wi-Fi جلوگیری کند.
  3. ۳- مشکلی را حل کرد که می تواند از ارسال ایمیل با برخی از ارائه دهندگان نامه جلوگیری کند.
  4. ۴- به موضوعی پرداختید که می تواند از نمایش تصاویر در ویجت News جلوگیری کند

آپدیت iOS 14 آیفون 6s به صورت کلی

در مورد خود سیستم عامل باید گفت که آیفون 6s و آیفون 6s پلاس نسخه کاملای از iOS 14 را دریافت نمی کنند. در حالی که دستگاه ها چند ویژگی را از دست می دهند، اما ویژگی های اصلی همه در آن وجود دارد.

برخی از موارد برجسته شامل ویجت ها در صفحه اصلی، بهبودهای Messages و Maps برنامه جدید ترجمه و لیست تغییرات Siri است.

اپل در حال کار بر روی نسخه جدید iOS 14 است.

این شرکت iOS 14.2 را تأیید کرده است و این نرم افزار قبل از تاریخ نامشخص انتشار در حال آزمایش بتا است. ما انتظار داریم که اپل در ماه نوامبر iOS 14.2 را به آیفون 6s و آیفون 6 اس پلاس ارایه دهد.

آپدیت iOS 14.1 آیفون 6s و جیل بریک

توسعه دهندگان نسخه جیلبریک iOS 14 را منتشر کرده اند که با آیفون 6s و آیفون 6 اس پلاس سازگار است.

تیم توسعه دهنده پشت ابزار جیلبریک Checkra1n برای iOS نسخه 0.11.0 را منتشر کرده است که پشتیبانی از iOS 14.0 و سری iPhone 6s را اضافه می کند.

امنیت آپدیت iOS 14.1 آیفون 6s

اگر امنیت برای شما مهم است، به فکر نصب سریع به روزرسانی iOS 14 / iOS 14.1 باشید.

آپدیت iOS 14.1 هیچ وصله امنیتی شناخته شده ای را برای آیفون به ارمغان نمی آورد، اما اگر از iOS 14.0 صرف نظر کرده باشید، با ارتقا به iOS 14.1 به روزرسانی های امنیتی آن را دریافت خواهید کرد.

iOS 14.0 حدود ۱۱ وصله امنیتی جدید برای آیفون شما به ارمغان آورد. اگر به ماهیت دقیق این پیشرفت ها علاقه مند هستید، می توانید درباره آنها را در وب سایت اپل مطالعه کنید.

اگر iOS 13.7 یا نسخه های قدیمی iOS 13 را رد کنید، با به روزرسانی iOS 14.1 خود، وصله های امنیتی مربوط به آن به روزرسانی ها را دریافت می کنید.

علاوه بر این وصله ها، iOS 14 دارای برخی از امنیت و حریم خصوصی است که از جمله آن می توان به بهبود Home / HomeKit و Safari اشاره کرد.

به عنوان مثال در Safari، اکنون می توانید روی دکمه گزارش حریم خصوصی ضربه بزنید تا وب سایت ها از نحوه حفظ حریم خصوصی شما بهتر مطلع شوند.

با استفاده از iOS 14 موجود، اکنون می توانید در مورد App Store اطلاعاتی کسب کنید که به شما کمک می کند قبل از دانلود برنامه ها ، اقدامات حریم خصوصی برنامه ها را درک کنید.

نقطه سبز بالای آیفون به چه معناست؟

نقطه نارنجی بالای آیفون به چه معنا است؟

همچنین یک نشانگر ضبط جدید وجود دارد که هر زمان که برنامه ای از میکروفون یا دوربین شما استفاده می کند، در بالای صفحه شما ظاهر می شود. می توانید ببینید که برنامه ای اخیراً از آنها در مرکز کنترل استفاده کرده است یا خیر. نقطه های سبز و نارنجی بالای آیفون را به یاد دارید؟

شما آیفون 6s دارید؟ آپدیت iOS 14 را دریافت کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

یا ابوالفضل مال پنج شیش سال پیشه
خندم میگیره
اس سیکس تا اندروید ۷ آیفون سیکس تا ای او اس ۱۴
Wow

Farcry

آقا بهتر بود یه ویدیویی یه چیزی نشون میدادید این مواردی که نوشتید فقط از یه جا کپی پیست شده.سایت های خارجی برای هر آپدیت این موارد احتیاط رو مینویسن و یه کار روتین هست و هر سال فقط اسم ورژن ios رو عوض میکنن.

Elyas

من مشکل تاخیر توی برنامه تلگرام هنگام تایپ زیاد دارم
و تاچ ایدی
البته انچنان نیست اما یه کوچولو هست
که فکر کنم ریست آل سیتینگ بزنم اوکی میشه

Mahdi

آره انجام بدید

Elyas

باز باید بشینم تنظیماتشو درست کنم خب
حسش نیست

Milad7

و این است پشتیبانی اپل!!!

Milad7

یادش بخیر سال 94 یه 6اس پلاس خریدم خدایی گوشی خوبی بود اون زمان :)و ios 14 اخرین اپدیت مهمش بود…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)