حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ بهار ۱۴۰۰ معرفی می شود

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

دو روز پیش برای شما نوشتیم حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ رسما معرفی شد. همچنین کمی بعد از آن مشخص شد که می ۱۱ اولترا شیائومی اولین گوشی مجهز به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN2 سامسونگ است. حالا و پس از ارایه این حسگر تصویر ISOCELL سامسونگ، گفته می شود که حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ بهار ۱۴۰۰ معرفی می شود. همچنین برای تابستان ۱۴۰۰ برنامه ارایه حسگر RGBW ایزوسل وجود دارد.

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL

همانطور که در جدیدترین توییت Ice Universe می بینید، او یک خط زمانی خلاصه و پر اطلاعات ارایه می کند. اولین ارایه حسگر تصویر ISOCELL سامسونگ در زمستان ۱۳۹۹ که انجام شده و حالا نوبت به ۲ معرفی مهم دیگر است.

به ترتیب خط زمانی که پیش برویم، اول به حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ می رسیم که قرار است بهار ۱۴۰۰ معرفی شود. این حسگر تصویر با کوچک کردن اندازه پیکسل ها تا ۰.۶۴ میکرومتر به این عدد می رسد. البته که احتمالا در نهایت شاهد توانایی ادغام پیکسل ها و مثلا ادغام ۴ پیکسل ۱ باشیم که رزلوشن ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل های بزرگ ۲.۵۶ میکرومتری را ارایه می کند اما به هر حال عکاسی در حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی محدود به شرایط نوری خیلی خوب خواهد شد. متاسفانه اندازه دقیق این حسگر تصویر مشخص نیست و همچنان ما را منتظر نگاه می دارد تا ببینیم از حسگر تصویر آتی سونی که در اندازه ۱ اینچی ارایه خواهد شد، بزرگتر است یا کوچکتر.

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی

دومین حسگر تصویر مدل RGBW است. این یعنی به جای ۳ زیر پیکسل RGB یک زیر پیکسل چهارم سفید یا W هم اضافه می شود. پیش از این برندهای مختلف در تلاش برای بهبود این چینش ۳ رنگی بوده اند اما در نهایت همه به همین چینش بازگشته اند. البته هواوی چینش RYYB را هم تجربه کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر حسگر تصویرهای جدید سامسونگ هستید؟ برای شما مهم است که حسگر تصویر موبایل شما ساخت سونی باشد یا مثلا سامسونگ یا حتی امنی ویژن و دیگران؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

این چرا همش دنبال مگاپیکسله
می‌خوام معرفی نکنه

m.b

“متاسفانه اندازه دقیق این حسگر تصویر مشخص نیست و همچنان ما را منتظر نگاه می دارد تا ببینیم از حسگر تصویر آتی سونی که در اندازه ۱ اینچی ارایه خواهد شد، بزرگتر است یا کوچکتر.”

کوچکتر
حتی از gn2 کوچیکتره…

“مثلا ادغام ۴ پیکسل ۱ باشیم که رزلوشن ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل های بزرگ ۲.۵۶ میکرومتری را ارایه می کند”
1.28 دیگه… دو برابر میشه… 🙂

amir_galaxy

نمره dxo صفحه نمایش اس ۲۱ الترا اومد،نمره ۹۱ و بیشترین امتیاز

mostafa3

این تست کیفیت صفحه نمایش نیست تست زاویه دید
تست تاچ
چندتا دیگه
که با پول کم زیاد میشه

Mahdi

نظری ندارم تا زمانی که ببینم

ramin123

رو 12.5 مگا با ترکیب 16 پیکسل میشه سایز هر پیکسل میشه اونی که تو متن نوشتید!!
به هر حال فقط مگاپیکسلش بیشتره وگرنه از نظر ابعاد از GN 2 هم کوچکتره.
من با افزایش مگاپیکسل به شرط بزرگ شدن ابعاد کلی سنسور مشکلی ندارم. در غیر این صورت مگاپیکسل های بالاتر بیشتر جنبه تبلیغاتی داره

Milad7

ببینیم در عمل چه میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)