حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 سامسونگ رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ بالاخره از سنسور تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 رونمایی کرد. ما مدت‌هاست شنیده ایم که این حسگر برای دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا استفاده خواهد شد. ISOCELL HP2 سومین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی این شرکت کره‌ای است و آن‌ها مدعی هستند که کیفیت تصویر و فیلم را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2

سامسونگ ایزوسل HP2 یک سنسور 1/1.3 اینچی با پیکسل های 0.6 میکرونی است. به این ترتیب اندازه پیکسل‌های آن از ISOCELL HP1 که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده بود، کوچکتر است. برای مقایسه باید یادآوری کنم که حسگر ایزوسل HP1 با اندازه 1/22 اینچی و پیکسل های 0.64 میکرونی عرضه شد.

سامسونگ همچنان ادعا می کند که ISOCELL HP2 پیشرفته‌ترین حسگر دوربین آن است زیرا دارای فناوری D-VTG (مخفف Dual Vertical Transfer Gate یا دروازه انتقال عمودی دوگانه) است که ظرفیت کامل هر پیکسل را بیش از 33 درصد افزایش می‌دهد و در نتیجه بازتولید رنگ بهتر و نوردهی بیش از حد کنترل شده را ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که می توانید در شرایط روشن با تصاویر بیش از حد نوردهی شده خداحافظی کنید.

حسگر ISOCELL HP2 فوکس خودکار سریع‌تر، رنگ‌های بهبود یافته و HDR بهتری دارد

ISOCELL HP2

ISOCELL HP2

سنسور تصویر جدید دارای فناوری TetraPixel سامسونگ است که می‌تواند بسته به نور محیط تصاویر 50 مگاپیکسلی را با پیکسل‌های 1.2 میکرومتری (ادغام 4 در 1 پیکسل) یا تصاویر 12.5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 2.4 میکرومتری (ادغام 16 در 1) ثبت کند.

همچنین در حالت 1.2 میکرومتری و رزلوشن 50 مگاپیکسلی خود می‌تواند تا رزلوشن 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه با میدان دید وسیع‌تر فیلم برداری کند. به این ترتیب نسبت به گوشی‌های نسل قبلی سری گلکسی اس در حالت 8K از پیکسل‌های بزرگ‌تری استفاده می‌کند.

سنسور ISOCELL HP2 به لطف Super QPD فوکس خودکار سریعتر و قابل اعتمادتری را در شرایط کم نور ارائه می دهد. این فناوری جدید فوکس خودکار از تمام 200 میلیون پیکسل خود به عنوان عوامل فوکوس استفاده می کند. چهار پیکسل مجاور روی سنسور با هم گروه بندی شده اند تا تغییرات الگوی افقی و عمودی را حتی در شرایط بسیار کم نور تشخیص دهند. همچنین می‌تواند 15 تصویر با وضوح کامل 200 مگاپیکسلی را در یک ثانیه ثبت کند که آن را سریع‌ترین حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ می‌سازد.

برای بهبود HDR، سامسونگ از فناوری DSG (مخفف Dual Signal Gain) در حالت 50 مگاپیکسلی استفاده می کند. این تکنیکی است که تصاویری با نوردهی‌های کوتاه و طولانی را به طور همزمان می گیرد، به این معنی که می تواند تصاویر و ویدیوهای HDR را در سطح پیکسل ثبت کند. همچنین دارای Smart ISO Pro است که به گوشی امکان می‌دهد تصاویر 12.5 مگاپیکسلی و ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه HDR را به طور همزمان ضبط کند.

معاون اجرایی تیم تجاری حسگر تصویر در Samsung Electronics گفت:

«سامسونگ ISOCELL HP2 از فناوری‌های حسگر تصویر با وضوح بالا و دانش سامسونگ برای جزئیات حماسی استفاده می‌کند. رهبری ما ناشی از فناوری‌های پیکسلی نوآورانه است که به حسگرهای ما اجازه می‌دهد در بحث تعداد و اندازه پیکسل‌ها فراتر بروند. ما همچنان به باز کردن افق های جدید و تقویت حضور خود در بازار در حال گسترش حسگرهای با وضوح فوق العاده بالا ادامه خواهیم داد.”

حسگر سامسونگ ISOCELL HP2 در حال حاضر در مرحله تولید انبوه است و این تقریباً معنی استفاده از این حسگر تصویر در گلکسی اس ۲۳ اولترا است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این حسگر تصویر برای Galaxy S23 Ultra می تواند نویدبخش موفقیت در بازار باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)