حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HPX رونمایی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ و سونی تولیدکنندگان اصلی سنسورهای دوربین موبایل هستند. این رقابت همان چیزی است که مشتریان به آن نیاز دارند. به عنوان مثال، امروز سامسونگ از حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید خود با نام ISOCELL HPX رونمایی کرد. این حسگر تصویر از ۲ سطح ادغام پیکسل پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تصاویری با عمق رنگ ۱۴ بیتی را ثبت نماید.

سامسونگ ISOCELL HPX

حسگر تصویر ایزوسل اچ پی ایکس از کوچکترین اندازه پیکسل در حسگرهای تصویر موبایلی بهره می‌برد که برابر 0.56 میکرومتر است. این کم شدن اندازه پیکسل‌ها یک برتری که به دستگاه استفاده کننده از آن می‌دهد، کاهش برجستگی دوربین است.

یکی از رقبای اصلی این حسگر را می‌توان Sony IMX989 دانست که چند ماه پیش روانه بازار شد.

یکی از اولین محصولاتی که از حسگر تصویر سونی استفاده می کرد را می‌توان Xiaomi 12s Ultra دانست و دستگاه بعدی شیائومی Mi 13 خواهد بود. با این حال، هیچ خبری وجود ندارد که کدام شرکت از حسگر تصویر جدید سامسونگ استفاده کند.

سامسونگ ISOCELL HPX از زوم بدون افت کیفیت چهار برابر (4X) پشتیبانی می کند. چرا که حتی اگر چهار بار کوچک‌نمایی شود، باز هم می‌تواند عکس‌های 12 مگاپیکسلی تولید کند. با رجوع به وسط حسگر تصویر و حذف برنامه ادغام تصویر، این اتفاق رخ می‌دهد. به عبارتی همان کراپ روی سنسور انجام می‌شود.

فناوری DTI در ایزوسل اچ پی ایکس

سامسونگ توضیح داد که فناوری DTI هر پیکسل را به صورت مجزا جدا می کند و در عین حال حساسیت را برای ثبت تصاویر واضح افزایش می دهد. در مقایسه با پیکسل 0.64 میکرومتر محصول نسل قبلی سامسونگ، اندازه پیکسل ISOCELL HPX حدود 12٪ کوچکتر است. این یعنی اندازه حسگر تصویر نیز حدود 20٪ کاهش می دهد. همانطور که بالاتر گفتیم این به نوبه خود باعث کاهش ضخامت گوشی های هوشمند می شود و قسمت دوربین کمتر می زند.

از طریق توان حداکثری ادغام ۱۶ در ۱ پیکسل، ISOCELL HPX می تواند به طور خودکار به 3 حالت ادغام پیکسل متفات و با توجه به شرایط نوری تغییر کند:

  1. ۱- در یک محیط با نور خوب: بدون ادغام پیکسل = رزلوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 0.56μm
  2. ۲- در یک محیط کم نور: ادغام ۴ در ۱ پیکسل = رزلوشن ۵۰ پیکسلی با اندازه پیکسل 1.12μm
  3. ۳- در یک محیط تاریک: ادغام ۱۶ در ۱ پیکسل = رزلوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 2.24μm

این فناوری به ISOCELL HPX اجازه می دهد تا تجربه عکاسی خوبی را در شرایط کم نور ارائه دهد. بنابراین، سنسور نقطه ضعف عکسبرداری در شب را حل می کند.

علاوه بر این ISOCELL HPX به کاربران امکان ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه و HDR دوگانه در حالت‌های 4K و FHD را می‌دهد.

در نهایت، این سنسور می تواند تصاویر را در طیف بیش از 4 تریلیون رنگ (عمق رنگ 14 بیتی) ثبت کند که 64 برابر 68 میلیارد رنگ (عمق رنگ 12 بیتی) جسگر تصویر قبلی سامسونگ است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این همان حسگر تصویر سامسونگ برای گلکسی S23 Ultra است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)