حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا باید گلکسی اس ۲۱ سامسونگ را دوست داشت؟

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

پس از معرفی سری گلکسی اس ۲۱ ، یکی از این سه گوشی جدید بیشترین توجه مرا به خود جلب کرد؛ البته این گوشی، اس ۲۱ اولترا نیست! هرچند اگر می خواهید تجربه استفاده از قوی ترین اندروید را داشته باشید، بدون شک گلکسی اس ۲۱ اولترا بهترین انتخاب است ولی مدل پایه، کوچک تر و ارزان تر گلکسی اس ۲۱ نظر من را جلب کرده است. در ادامه به نقل از androidcentral خواهیم دید که چرا باید گلکسی S21 را دوست داشت.

۵ دلیل برای خرید گلکسی اس ۲۱

بیشتر از دو  هفته است که از گلکسی اس ۲۱ استفاده می کنم و در این مدت کوتاه این گوشی طوری مرا جذب خودش کرد که دیگر نمی خواهم از هیچ گوشی دیگری استفاده کنم. به عنوان کسی که از چند مدل اخیر گلکسی اس استفاده نکرده بودم، داشتن گلکسی اس ۲۱ یک تجربه خوب برای من بود. در طول مدتی که با گلکسی اس ۲۱ کار کردم، متوجه چند نکته خاص شدم. در اینجا به بررسی ۵ نکته مثبت و یک نکته منفی می پردازم!

طراحی گلکسی اس ۲۱ عالی است!

گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

زیبایی در چشمان بیننده است! هم از نظر زیباشناسی و هم از نظر کاربردی، طراحی گلکسی اس ۲۱ از نظر من بی نقص است. سامسونگ با طرح برش کانتور دوربین روی سری اس ۲۱ سروصدای زیادی به راه انداخت و آن را بزرگ ترین قدم رو به جلو در طراحی های سری گلکسی اس خواند. در ابتدا فکر می کردم که یک مبالغه برای بازاریابی است، ولی بعد از استفاده از گوشی باید بگویم که با آن ها موافقم.

با انتقال دوربین به گوشه ی بالایی دستگاه و هم سطح کردن آن با بدنه گوشی، طراحی آن زیباتر و بی نقص تر از هر گوشی جدیدی است که تا به حال استفاده کرده ام. البته رنگ بنفش فانتوم با ترکیب طلایی، زیبایی خیره کننده آن را چندین  برابر کرده است.

یک نکته دیگر درباره طراحی اس ۲۱ که واقعا از آن راضی بودم، انتخاب بدنه پلاستیکی برای پشت گوشی است. برخی معتقدند که استفاده از بدنه پشتی پلاستیکی اس ۲۱ را نسبت به اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا کم ارزش تر جلوه می دهد، اما درواقع استفاده روزانه از گلسی اس ۲۱ به دلیل وزن کمتر راحت تر است. این بدنه به همراه طراحی نازک و نمایشگر فوق العاده، در نهایت گلکسی اس ۲۱ را برای من به یکی از کاربردی ترین گوشی ها تبدیل کرد.

صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

علاوه بر برش کانتور دوربین که یک تغییر بزرگ برای خانواده گلکسی اس بود، طراحی نمایشگر یک تغییر قابل توجه دیگر است. سامسونگ طی چند سال اخیر طرفدار سرسخت نمایشگرهای منحنی در گوشی های خود بوده است، اما در مورد گلکسی اس ۲۱ با یک صفحه کاملا مسطح مواجه می شویم. از اندازه گرفته تا نرخ به روزرسانی! این نمایشگر معرکه است!

علاوه بر این، اندازه نمایشگر از تعادل خوبی برخوردار است. به اندازه ای کوچک است که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد و به اندازه ی کافی بزرگ است که بتوان از محتوای نمایش داده شده لذت برد. ۶.۲ اینچ خیلی هم کوچک نیست؛ به لطف حاشیه های کم و طراحی سبک و نازک، این اندازه مانند چیزی که در گلکسی اس ۲۱ اولترا مشاهده می کنیم خیلی هم به چشم نمی آید.

گلکسی S21 در پنج آیتم از گلکسی S20 ضعیف تر است!

البته از نمایشگر سامسونگ چیز کمتری هم نمی شود انتظار داشت. پنل Dynamic AMOLED رنگ های غنی و شادابی را به نمایش می گذارد. نرخ  به روزرسانی ۱۲۰ هرتز همه چیز را روان کرده است و رزولوشن   Full HD+۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ برای صفحه نمایشی با این اندازه مناسب است. برخی گله می کنند که چرا از پنل   Quad HD+۱۴۰۰ × ۳۲۰۰ در این گوشی به کار نرفته است، اما باید بگویم که تراکم ۴۲۱ پیکسلی برای این صفحه نمایش مشکلی ایجاد نمی کند.

به عبارت دیگر، گلکسی S21 هرچه را که از یک صفحه نمایش انتظار داشتم، برآورده می کند. از نظر زیبایی و رنگ فوق العاده است، نرخ به روزرسانی آن سریع است و اندازه آن برای دست های کوچک هم مناسب است.

سیستم دوربین گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

عملکرد کافی، نمایشگر با کیفیت و عمر باتری از ویژگی هایی است که در مورد هر گوشی ای که تازه معرفی می شود باید در نظر داشت. اما اخیرا دوربین هم به یکی از مشخصه های مهم در انتخاب گوشی تبدیل شده است. در مورد گلکسی S21 باید بگویم که واقعا از عملکرد سامسونگ راضی هستم.

وقتی صحبت از عددها روی کاغذ و به صورت تئوری می شود، متوجه می شویم که دوربین Galaxy S21 با Galaxy S20 تفاوت چندانی ندارد. یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری، از ویژگی های معمولی دوربین گوشی برای سال ۲۰۲۱ است. اما چند هفته استفاده از دوربین گلکسی اس ۲۱ تجربه لذت بخشی بود.

در مقایسه با گوشی قبلی که داشتم (Pixel 4a) ، حسگرهای فوق عریض و تله فوتو یک ارتقا بزرگ برای من بود. و تا اینجای کار، دوربین های ثانویه کیفیت پایین تری از دوربین های اصلی نداشته اند.

سگ در برف

 

بهترین توصیفی که می توانم از دوربین Galaxy S21 داشته باشم، این است که در هر شرایطی پایدار است. جزئیات، رنگ های زنده و شاداب و حتی بوکه های طبیعی در بعضی از عکس ها مشهود است. گلکسی S21 یکی از گوشی هایی است که بدون در نظر گرفتن شرایط نور، یک عکس با کیفیت تحویل شما می دهد. واقعا حس خوبی است.

اگر بخواهید بهترین تجربه دوربین اندروید ۲۰۲۱ را داشته باشید، گزینه های بهتری هم وجود دارد؛ اما گلکسی اس ۲۱ با داشتن یک دوربین کاربردی با قابلیت استفاده آسان و عکس های با کیفیت در هر شرایطی، یک گزینه کاملا مناسب است.

حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۲۱ تا حد زیادی بهبود یافته است

گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

حسگر اثر انگشت در سال ۲۰۲۱ دیگر یک دغدغه و ویژگی خاص برای گوشی های هوشمند محسوب نمی شود، چرا که به طور عادی و خوب کار خود را می کنند. مگر اینکه… در چند سال اخیر از یک گوشی سامسونگ استفاده کرده باشید. سامسونگ در چند نسل اخیر گوشی های گلکسی خود از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر صفحه نمایش استفاده کرده است، که به لطف عملکرد کند و نامناسب آن، بیشتر یک دردسر بوده است تا یک ویژگی قابل استفاده.

خوشبختانه، این مشکل در Galaxy S21 برطرف شد. سامسونگ در سری گلکسی اس ۲۱، نسل جدید حسگر اولتراسونیک خود را معرفی کرد و با این حسگر سریع تر و بزرگ تر خود احساس غرور کرد. و در نهایت این حسگر عمل می کند.

از نظر بیومتریک، حسگرهای زیر صفحه نمایش هیچ گاه انتخاب من نبوده است. اما برای اولین بار که در گوشی سامسونگ از آن استفاده می کنم، مشکلی برای من ایجاد نکرده است. این حسگر سریع است، همیشه عمل می کند و یک تجربه تلخ و منفی برای کاربر محسوب نمی شود. در اینجا چیز دیگری نمی توانم اضافه کنم به غیر از اینکه واقعا خوشحالم که سامسونگ بالاخره به این موضوع رسیدگی کرد.

گلکسی اس ۲۱ را می توانید عملا رایگان بخرید!

گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

یکی از اتفاق های هیجان انگیز در مورد گلکسی S21 قیمت بسیار مناسب آن است. سامسونگ نسبت به گلکسی اس ۲۰ پارسال، ۲۰۰ دلار از قیمت اس ۲۱ کم کرده است. یعنی فقط با پرداخت ۸۰۰ دلار صاحب گلکسی اس ۲۱ می شوید. تخفیف هایی که هر ساله ارائه می شود به خودی خود چشمگیر هستند، اما چیزی که از همه جالب تر است این است که با وجود کم شدن قیمت، پیشنهادها در گلکسی اس ۲۱ بهتر شده است.

برای مثال، وب سایت سامسونگ را در نظر بگیرید. با تحویل گوشی های قدیمی  خود که مورد تایید این شرکت است، یک اعتبار فوری ۷۰۰ دلاری برای گوشی و اعتبار ۱۰۰ دلاری برای لوازم حوانبی دریافت می کنید. وبسایت T-Mobile یک پینشهاد بهتر دارد. به مشتری های جدید و سابق خود این امکان را می دهد که گوشی های قدیمی خود را تحویل بدهند و اعتبار ۸۰۰ دلاری دریافت کنند. عملا گلکسی اس ۲۱ را می توان رایگان خرید. عملا می توانید گوشی Pixel 4a ۳۵۰ دلاری یا گلکسی اس ۹ سه سال پیش خود را تحویل بدهید و یک گوشی با تمامی امکانات پیشرفته را به رایگان دریافت کنید. این پیشنهاد چیزی به غیر از دیوانگی نیست!

فروش گلکسی اس ۲۱ سی درصد بیشتر از گلکسی اس ۲۰ بوده است

اینگونه بود که توانستم از وبسایت T-Mobile صاحب گلکسی اس ۲۱ بشوم. اگر نگاهی به بقیه خرده فروشی ها و فروشگاه ها بیندازید می بینید که پیشنهادهای مشابهی را ارائه می کنند و خیلی راحت تر از آن چیزی که فکرش را می کنید می توانید صاحب گلکسی S21 شوید. این بار اولی نیست که سامسونگ روی محصولات خود تخفیف می دهد ولی این بار حرکتی کاملا متفاوت انجام داد. متشکرم سامسونگ عزیز!

اما… هنوز به رابط کاربری One UI عادت نکرده ام! 😐

گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

در حالی که نگرش کلی من در مورد گلکسی اس ۲۱ مثبت بوده است، اما هنوز با یک جنبه این گوشی دست و پنجه نرم می کنم. بله! رابط کاربری One UI. رابط کاربری مورد علاقه من اندروید پیش فرض گوگل (همانند آنچه که در گوشی های پیکسل ارائه شده است) است و بدیهی است که One UI آن چیزی نیست که من می خواهم. بسیاری از برنامه های اصلی گوشی را پاک کردم و به جای لانچر گوشی، Lawnchair را نصب کردم. با وجود این تغییرات، بازهم مواردی وجود که اذیتم می کند. One UI در ویرایش سوم خود، باز هم یک سری نکات منفی اجتناب ناپذیر دارد.

اول از همه، تبلیغات آن است. در بعضی از برنامه های سامسونگ، اعلان های آزاردهنده ای روی گوشی ظاهر می شوند که فکر می کنید One UI برنامه ای است که دائما تبلیغات را به شما تحمیل می کند. در هیچ گوشی دیگری مجبور نیستید که این تبلیغات را تحمل کنید ولی در مورد این گوشی بدترین قسمت این است که نمی توانید به طور کامل از شر این تبلیغات خلاص شوید.

بعضی از تغییراتی که سامسونگ در اندروید ۱۱ ایجاد کرده است، برایم قابل درک نیست. دکمه های کنترل هوشمند اندروید ۱۱ هنوز هم در گلکسی اس ۲۱ مشاهده می شوند، اما با نگه داشتن دکمه پاور نمی توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. در عوض، برای مشاهده Quick Settings باید صفحه را به پایین بکشید و سپس روی تاگل Devices بزنید. همچنین در گوگل پلی هیچ میانبری برای کارت های اعتباری وجود ندارد و سامسونگ همچنان فقط میانبر Samsung Pay خود را در صفحه اصلی و صفحه قفل ارائه می دهد.

در مورد بحث زیبایی شناسی One UI باید بگویم که شخصا طرفدار آن نیستم. از افکت محو در پنل اعلان ها گرفته تا طراحی پیچیده تنظیمات، برخی جنبه های One UI واقعا غیرضروری هستند. دارم کم کم با نرم افزار سامسونگ کنار می آیم و راه هایی برای وفق یافتن با آن پیدا می کنم، اما مشخصا باید از بعضی از خواسته های خود کوتاه بیایم.

پیشنهاد من برای یک گوشی اندرویدی در ۲۰۲۱: گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

هنوز در ابتدای سال ۲۰۲۱ هستیم، اما تا به اینجای کار گلکسی اس ۲۱ همچنان گوشی مورد علاقه من است و آن را به هر کسی که می خواهد گوشی اندورید بخرد توصیه می کنم. این گوشی به طور فوق العاده ای عالی عمل می کند و الان که تقریبا دو هفته است از آن استفاده می کنم، متوجه می شوم که چرا در لیست بهترین گوشی های اندرویدی موجود است. حتی با وجود مشکلاتی که با One UI دارم، باز هم باعث نمی شود که از سایر ویژگی های مثبت آن چشم پوشی کنم.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farhad

از mi11 بیشتر قبولش دارم البته این گوشی نه s21+ منظورمه
درسته افت هایی در چند زمینه داشته اما من بهبودهایی رو که داشته به اون ویژگی هایی که ازش حذف شدن ترجیح میدم

Mahdi

من تو اس۲۱ و نسخه پلاسش فقط یه اشکال می بینم اونم زوم ۱.۱ برابر اپتیکاله ، کاش یه ۳ برابر میزاشت

ahmad

چرا باید گلکسی اس ۲۱ سامسونگ را دوست داشت؟
چون من طرفدارشین😁😁😁😁

Mahdi

چون باید دوست داشت

amir_galaxy

احتمال زیاد تا اخر این هفته گلکسی اس ۲۱ الترا رو میخرم.فقط منتظر نمره dxomark هستم.امیدوارم تا اخر هفته منتشر کنن

Mahdi

یه پولیم به من قرض بده شوخی میکنم اگه خریدی مبارکت باشه،😘😘

amir_galaxy

والا خیلی دو دلم که یه همچین پولی برای گوشی اصلا منطقیه یا نه،ولی یه جورایی خودمو قانع کردم که می ارزه از اس ۷ برم رو اس ۲۱ الترا.منم پولدار نیستم این پولم‌ تو ۸ ماه جمع کردم بتونم بخرم.ولی باز هنوز یکم دو دلم

Milad7

بزرگترین مشکلش قدرت زوم پایینش هست.به غیر این مشکل خاص دیگه ای ندره

ali karimi

ای خدا بقول دوستان هرروز به خودمون فحش میدیم یا میزنیم تو سرخودمون که چرا تو ابران هستیم یا چرا تو ایران به دنبا اومدم یا کلا چرا پدرومادرم ایرانی هستن که تا منم ایرانی بشمو اینجا زندگی کنم، البته اینم بگم این حرف طنز ماننده وگرنه منو خیلی ها افتخار میکنیم ایرانی هستیم، چون دولت ما بی بخار هستن دلیل نمیشه از ایرانی بودنمون ناراضی باشیم خب بگذریم، منظور کلی من ازصحبتم اینبود که T mobile معروفه تو کشورهای اروپایی، اومده طرحی گزاشته که گوشیهای قدیمی خودتونو بدید گوشی تازه و بروز بگیرید،البته از این طرحها تو کشورهای دبگم هست حتی تو کشورهای آسیایی، ولی ایران عزیز ما خبری نبست از این چیزها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی