حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا شبکه 5G اپراتور A1 اتریش را راه اندازی خواهد کرد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | شبکه 5G، نوکیا

نوکیا یکی از شرکت های مخابراتی در دنیا است. هر چند که نام این شرکت در حال حاضر روی “موبایل هایِ عموما اقتصادی” تولید شده توسط شرکت HMD دیده می شود اما بخش مخابراتی آن هیچ وقت از رقابت عقب نبوده است. خبر خوب برای این شرکت فنلاندی این است که پیروز برنامه توسعه شبکه 5G بزرگترین اپراتور همراه اتریش شده است. نوکیا شبکه 5G اپراتور A1 اتریش را راه اندازی خواهد کرد و هر چند که شاید خیلی پروژه عظیمی نباشد اما به هر حال یک پیروزی خوب در زمینه مخابراتی به شمار می رود.

شبکه 5G اپراتور A1 اتریش توسط نوکیا برقرار خواهد شد

به گزارش nokiamob، نوکیا از طریق یک بیانیه مطبوعاتی رسمی اعلام کرد که این شرکت در یک قرارداد چند ساله با A1 Telecom اتریش برنده شد است. طبق این قرارداد فنلاندی ها شبکه 5G و هسته شبکه را برای این کشور خواهند ساخت. نوکیا مشارکت طولانی مدت با A1 اتریش را در اعلامیه مطبوعاتی عنوان کرد. این شرکت همچنین تست آزمایشی شبکه 4G و 5G (به صورت network slicing) موفق را به عنوان زمینه ساز برای پیاده سازی تجاری شبکه 5G اعلام کرد.

برای اطلاعات بیشتر و بدون ارتباط مستقیم به این مطلب باید بگویم که network slicing اپراتورها را قادر می سازد تا زیرساخت ها – یا بخشهایی از آن – را برای برنامه خاص و در صورت تقاضا، به عنوان یک شبکه جداگانه با ویژگی های خاص در دسترس قرار دهند. تقسیم بندی شبکه 5G یا 5G network slicing قابلیت خاصی دارد که می توان به وسیله آن اپراتورهای تلفن همراه چندین شبکه مجازی را در یک شبکه فیزیکی ۵G ایجاد کنند. از ویژگی این قابلیت اتصال شبکه بیسیم برای پشتیبانی از موارد خاص و یا کاری می توان نام برد که امکان فروش بعنوان یک سرویس را برای ما فراهم می کند. به عنوان مثال اتومبیل خودران شما نیازمند یک Network Slice (یا یک برش از شبکه) است که حداقل تاخیر و سرعت بالای ارتباط در لحظه را برای مسیریابی داشته باشد، این درحالی است که یک دستگاه خانگی با سرعت کمتر هم میتواند فعالیت خودرا انجام دهد چون عملکرد سریع در اولویت نیست.

اپراتور A1 از پوتفولیو AirScale نوکیا شامل ایستگاه های پایه، 5G RAN و محصولات دسترسی رادیویی و همچنین حالت network slicing شبکه های 4G و 5G ذکر شده استفاده خواهد کرد. استقرار در حال انجام است و عناصر اصلی باید تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۱ گسترش یابد. هدف نوکیا کمک به A1 برای ارایه پوشش 5G در سراسر کشور است، در حالی که این دو شریک در حال حاضر تعدادی شبکه خصوصی 5G را مستقر کرده اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که نوکیا می تواند در زمینه شبکه 5G بازارهای بیشتری را از آن خود کند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arad.Htc

نوکیا کمپانی قابل احترامیه:)

Arad.Htc

بـبـخـــشـــیــد بابت اســـــپم: چــرا تــــرنـــجــــی مصل( غ ل ط ام لا یی رو از قــصــد میزارم) قـــبـــل نیـــســـــت قـــبلــــنا ک ا م ن ت ب ع ض ی از پ س ت ها بالای 100 تا بود ولـــی الان خـــیــلــی کم شده:((

Milad7

با وجود اچ ام دی از نوکیا نا امید شدم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)