حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران ردمی نمایشگر OLED را خیلی بیشتر از نمایشگر IPS با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دوست دارند اما ردمی نمی پذیرد!

نوشته

3 سال قبل | 23 دیدگاه | نمایشگر

در مقایسه انتخاب بین نمایشگر OLED و IPS با رفرش ریت ۶۰ هرتز خب یک برنده همیشگی وجود دارد و آن نمایشگر OLED است. البته اگر هزینه تعویض را در نظر بگیرید خب نمایشگر IPS بهتر است. وقتی پنل های ۱۲۰ هرتز IPS LCD وارد بازار شدند، کار برابر نمایشگر ۶۰ هرتز OLED سخت تر شد. با این وجود به نظر می رسد هنوز کاربران همین پنل ۶۰ هرتز اولد را می پسندند. این را چطور متوجه شدیم؟ خب کاربران ردمی نمایشگر OLED را خیلی بیشتر از نمایشگر IPS با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دوست دارند اما ردمی نمی پذیرد! ماجرا از چه قرار است؟ بیاید کمی درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر OLED یا نمایشگر IPS

می دانیم که ردمی درگیر آماده سازی جو برای رونمایی از ردمی نوت ۱۰ است. این دستگاه به احتمال زیاد از نمایشگر ۱۲۰ هرتز IPS بهره خواهد برد و سال ۲۰۲۱ (حداقل در آغاز) سالِ اضافه شدنِ نمایشگر OLED به خانواده ردمی نوت نیست.

تاریخ معرفی ردمی نوت ۱۰ رسما مشخص شد: ۱۴ اسفند ۹۹

ردمی تلاش می کند که به کاربران بقبولاند (!) که این انتخاب بهتری نسبت به پنل ۶۰ هرتز OLED است. در همین جهت حساب کاربری ردمی هند در توییتر یک نظرسنجی برگزار کرد که بین نمایشگر ۱۲۰ هرتز IPS LCD و ۶۰ هرتز OLED انتخاب کنند، نظرسنجی که کاش برگزار نمی کرد (!) و البته در نهایت پاک شد. البته هیچ چیز از دست علاقه مندان به فناوری به دور نخواهد بود و اسکرین شات های این نظرسنجی وجود دارد:

نظرسنجی ردمی برای نمایشگر ۶۰ هرتز OLED یا ۱۲۰ هرتز IPS LCD

نظرسنجی ردمی برای نمایشگر ۶۰ هرتز OLED یا ۱۲۰ هرتز IPS LCD

همانطور که می بینید، ۸۸ درصد از کاربران (که حدود ۹۵۰۰ نفر تنها در کمتر از ۴ ساعت از شروع نظرسنجی هستند) به نمایشگر AMOLED رای داده اند! چیزی که با توجه به پاک شدن این توییت نشان می دهد انتخاب ردمی برای ردمی نوت ۱۰ همان گزینه ۱۲ درصدی است!

شما چطور فکر می کنید؟ در انتخاب موبایل خود، پنل ۱۲۰ هرتز IPS LCD را انتخاب خواهید کرد یا پنل ۶۰ هرتز OLED را؟ نظر سنجی زیر برای شماست، البته در تلگرام و اینستاگرام ترنجی هم این نظرسنجی برقرار است.

لطفا دلیل خود را در نظرات به ما بگویید.

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب حتما متوجه نشدن و فکر کردن هردوتاش ۱۲۰ هرتزه

m.b

دقیقاً داشتم به همین فکر میکردم… ایکاش مینوشتن اولد 60 که کامل مشخص باشه…

Mahdi

دیسلایک بارون شدم

m.b

شرمنده داداش 19 بود دیدم حیفه 20 نباشه یکی دیگه هم من دادم…

Mahdi

اختیار‌داری ، اگه به دیسلایک بود که باید از سایت فرار میکردیم

m.b

نه داداش کار مدیر ریلمیه… خسته میشه خودش میره مهم نیست… 😂

نیما عرفانی

قبل از پرداختن به ردمی بگم که چه بخوایم چه نخوایم کمپانی ها تصمیم دارن تو این سطح از رقابت همین رویکرد رو اتخاذ کنن که گویا ردمی و ریلمی(رلمی) گام نخست رو برمیدارن.
خب بالاخره باید یه توازنی بین این سری با ردمی ۱۰x 5G , 10x pro 5G برقرار بشه یا نه؟ اگه بخواد رو ارتقاء این سری به ازای رکورد زنی تو قیمت گذاری اقتصادی و وسوسه کننده ش خیلی مانور بده ، فروش اون ۲ عضو رو تحت شعاع قرار میده به خصوص که اصلی ترین برگ برنده شون بی شک چیپست دایمن ۸۲۰ هستش…
در مورد نظرسنجی هم من خودم به شخصه پنل ۶۰ هرتز OLED/AMOLED رو به ۹۰ هرتز ips ترجیح میدم ولی واقعیت اینه که ۱۲۰ هرتز ips به ۶۰ هرتز OLED/AMOLED میچربه. از طرفی هم تو این رنج قیمتی با پردازنده های میان رده رو به پایین ، رفرش ریت بالا چندان توجیه منطقی نداره و اون لذت و حسی که تو بالارده و پرچمدار ارائه میده رو به کاربر منتقل نمیکنه کمااینکه باز ممکنه با لگ همراه باشه، به همین خاطر مجموعاً تو این رده از گوشی ها نمایشگر ۶۰ هرتز AMOLED رو گزینه ی ایده آل تری می‌دونم مگراینکه روشنایی و شفافیت تصویر ips مدنظر باشه که تجربه ی استفاده از نوت ۸ پرو داشتم و واقعاً جزو پنل های LCD با کیفیت ارزیابیش کردم .

Mahdi

من حتی ال سی دی ۹۰ هرتزی رو هم ترجیح میدم

نیما عرفانی

جا داره مسئله ای رو شفاف سازی کنم که تناقضی تو صحبتام ایجاد نشه ..‌.
زمان آنر x10 و ردمی 10x/10x pro گفته بودم که نمایشگر ۹۰ هرتز و ips آنر رو به ۶۰ هرتز AMOLED ردمی ترجیح میدم که این حرفم با کامنت قبلی که گفتم:”در مورد نظرسنجی هم من خودم به شخصه پنل ۶۰ هرتز OLED/AMOLED رو به ۹۰ هرتز ips ترجیح میدم” در تناقضه اما معیار انتخاب من صرفاً نرخ نوسازی تصویر و حساسیت به لمس صفحه نیست بلکه بدون زائده بودن دیسپلی و جذابیت بصری نمای جلو برام در ارجحیته و اگه به عنوان مثال؛ ۲ مدل از ردمی نوت ۱۰ وجود داشته باشه که یکیش صفحه نمایش بدون زائده به سبک دوربین سلفی پاپ آپ داشته باشه و اون یکی با ناچ یا پانچ هول همراه باشه من قطعاً نمونه ای که تمام صفحه هست رو انتخاب میکنم ، حالا جنس پنلش و رفرش ریت و تاچ سمپل ریتش از هر نوعی که میخواد باشه.
«پیرو این مسئله و مورد مشابهش رو میشه به جواب سؤال این دوستمون اشاره کرد؛
https://toranji.ir/?p=1095219/#comment-266032
کاری به مشخصات سخت افزاریشون ندارم که در اکثر موارد کفه ی ترازو به سمت ۸تی سنگینی می‌کنه . بحثم فقط در خصوص نمای ظاهریه که به شخصه با نمای جلویی و پشتی وان پلاس ۷ پرو و ۷تی پرو به مراتب بیشتر از ۸تی حال میکنم و اعتقادم بر اینه که در کنار ویوو نکس ۳ , نکس ۳ ۵G بهترین نمای جلویی حال حاظر رو دارن»

m.b

به انتخاب بقیه احترام میذارم اما به عنوان کسی که یکی از نمونه های خوب اولد 60 هرتز رو داره انتخابم lcd و 120 هرتز هست…

m.b

در زاویه دیگه با قیمت اقتصادی‌ای که داره هیچوقت نمیتونه یه اولد 60 هرتزی عالی داشته باشه… بنابراین همونطور که در نظرسنجی نوشتن یه ips عالی 120 هرتزی به نظرم بهتر از اولد معمولی و 60 هرتزی هست…

Mahdi

من کلا ال سی دی رو بیشتر‌می‌پسندم چون اولد بعد مدتی سایه میندازه

m.b

آمار سال 2020 در کل جهان و در هند و آمار چارک چهارم 2020 در کل جهان جناب عطایی…

https://www.gizchina.com/2021/02/16/xiaomi-is-the-leader-in-the-smartphone-market-in-india-in-2020/

s.h

انتهاب درستشم همینه . اکثر منتقدین یوتیوب هم با این انتهاب موافق هستن از طرفی هم میانرده های ردمی این چندسال همچین نمایشگر lcd فوقالعاده ای هم نداشتن , قطعا 120 هرتر و lcd بودن انتخاب راحتتریه برای خودشون تا اینکه یه نمایشگر oled خوب بخوان استفاده کنن . خوبه که اکثریت هم این موضوع رو متوجه شدن

Mahdi

از سایه و هاله ی سبز نمایشگر اولد متنفرم

Babak

به نظر من 120باشه بهتره تا اینکه آمولد باشه ولی 60هرتز باشه.

ali_s

آی پی اس ۱۲۰ به دلایل زیاد
سایه افتادن آمولد
خیلی رنگ سفیدو زرد نشون میده (رنگ سفید خیلی برام مهمه حتی من یه لحظه به سفید تی اف تی نگاه کردم از گوشی خودم بدم اومد😐😂 البته تی اف تیو به ای پی اس ترجیح نمیدم فقط رنگ سفیدش خوبه)
۶۰هرتز در مقابل ۱۲۰
قیمت بالای آمولد

ayatollah-himself

ببینید به نظر شخصی من ۱۲۰ هرتز اونم ips و تازه اونم توی یه میان رده زیاد اوکی نیست به خاطر پردازنده اش چون توی هیچ گیمی که نمیتونه ۱۲۰ فریم بده همون ۶۰ رو هم به زور میدن (منظورم فلگشیپ کیلر ها نیس)
فقط میتونی توی محیط رابط کاربری و کروم و اینستا و …. ۱۲۰ هرتزی رو لذت ببری
و به نظرم اولد خیلی بهتر هست چون کیفیت تصویر میله بالاتر
نظر شخصی

Mahdi

نمی تونم بینشون انتخاب کنم

ممد بمولا

از اونجایی که اسنپ 732جی نمیتونه گیم رو 60 فریم ثابت بده حتی! ترجیح میدم امولد باشه
اگه گزینه های قویتری بود مثل اسنپ 860 یا 870 طبیعتا 120 هرتز بهتر بود اما وقتی همون قدرتش کافی نیست ترجیح میدم امولد باشه

Afson

من خودم امولد شصت هرتز رو ترجیح میدم به آی پی اس صد و چهل و چهار هرتز .واقعا امولد ها یه چیز دیگه هستن .

Milad7

دیگه مشخصه که کار کردن با صفحه نمایش های oled لذت بخش تر هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)