حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ دومین خریدار بزرگ تراشه در جهان

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ نه تنها بزرگ ترین سازنده تراشه در جهان است بلکه دومین خریدار تراشه جهان در سال ۲۰۲۰ نیز بوده است. این شرکت ده ها میلیارد دلار در خرید تراشه های نیمه هادی در طول سال ۲۰۲۰ هزینه کرده است، که ناشی از تقاضای بیشتر برای رایانه ها و سایر وسایل الکترونیکی مصرفی در طی همه گیر شدن ویروس کرونا بود.

سامسونگ دومین خریدار بزرگ تراشه در سال ۲۰۲۰

طبق گزارش جدید شرکت تحقیقات بازار گارتنر که در sammobile منتشر شده است، سامسونگ الکترونیک سال گذشته ۳۶.۴ میلیارد دلار برای تراشه های نیمه هادی هزینه کرده است. هزینه های این شرکت در سال ۲۰۲۰ در بخش تولید و سرمایه گذاری تراشه ۲۰.۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده است.

اپل بزرگترین خریدار تراشه در جهان در سال ۲۰۲۰ بوده است، با صرف ۵۳.۶ میلیارد دلار و سهم حدودا ۱۲ درصدی از بازار جهانی تراشه ها. هزینه های سازنده آیفون برای تراشه ها در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ تقریبا ۲۴ درصد افزایش یافته است.

سامسونگ دومین خریدار بزرگ تراشه

سامسونگ دومین خریدار بزرگ تراشه

سامسونگ از تحریم محصولات هواوی و تقاضای بیشتر برای لپ تاپ، تبلت و سرور در طی همه گیر شدن بیماری کوید۱۹ بیشترین بهره را نصیب خود کرد. هم زمان با افزایش شدید آموزش الکترونیکی و از راه دور و کار در خانه در سال گذشته، تقاضا برای سرورهای ابری افزایش یافت و تقاضا برای DRAM و SSD های سامسونگ با افزایش چند برابری همراه شد. افزایش تقاضای تراشه اپل با فروش بیشتر آیفون، آیپد و لپ تاپ های این شرکت صورت گرفت.

غول فناوری کره جنوبی قصد دارد با سرمایه گذاری ۱۱۵ میلیارد دلاری در این زمینه تا سال ۲۰۳۰ به بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان تبدیل شود. این شرکت در تلاش است تا پایان این دهه رهبر بازار تولید تراشه TSMC را شکست دهد. با این حال، گزارش می شود که روند تحقیق و توسعه تراشه های ۵ نانومتری EUV آن هنوز به اندازه فرآیند طراحی و تولید تراشه های ۵ نانومتری TSMC کارآمد نیست و البته TSMC قبلا در انتقال تکنولوژی جدید به تراشه های ۳ نانومتری پیشرفت چشم گیری داشته است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی که هستی و اگزینوسها را توی پاچه ی ما فرو میکنی 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی