حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا گوشی های هوشمند سونی باید در بازار بمانند؟

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | سونی

گفته می شود که الجی به خاطر ضررهای چند سال اخیر در بخش گوشی های هوشمند و داشتن سهم کم تر از انتظار به فکر خارج شدن از بازار گوشی های هوشمند افتاده است. وقتی صحبت از فروش گوشی می شود، بخش گوشی های هوشمند سونی نیز موفقیت چندانی نداشته است. آن ها نیز از بازار برخی کشورها خارج شده اند و تلاش چشمگیری نیز برای بازاریابی محصولات خود نمی کنند. اما بخش گوشی های هوشمند سونی به خوبی توانسته است هزینه های خود را کاهش دهد و به سوددهی برسد.

تجارت گوشی های هوشمند سونی

بیایید با هم نگاه کوتاهی به برندهای مطرح بازار در گذشته نه چندان دور بیندازیم. این شرکت ها که زمانی نبض بازار را در دست داشتند، اکنون با مشکلات زیادی دست و پنچه نرم می کنند و سهم چندانی از بازار گوشی های هوشمند ندارند.

الجی

الجی همانند سونی تلاش کرده است که گوشی های خوبی برای پوشش همه ی نیاز های کاربران ارائه کند تا بتواند دوربین، عمر باتری و عملکرد خوب را در کنار هم ارائه دهند. گوشی های الجی مخصوصا سری V، با مبدل های پیشرفته آنالوگ به دیجیتال خود جزء بهترین گوشی ها برای علاقه مندان به موسیقی بودند. الجی همچنین یکی از معدود سازندگان گوشی های هوشمند بوده است که هنوز جک ۳.۵ میلیمتری را حتی در دستگاه های پرچمدار خود حذف نکرده است. همچنین الجی یکی از اولین شرکت هایی بود که سبب گسترش و محبوب شدن استفاده از دوربین های عریض شد.

علیرغم همه ی این ها الجی نتوانسته موفقیت لازم برای رقابت با برخی از بزرگان این صنعت را به دست بیاورد. با وجود اینکه که گوشی های سری V و G گوشی های خوبی بودند، اما طراحی شاخصی نداشتند و الجی نیز در رابطه با ارائه به روزرسانی نرم افزاری و پشتیبانی از برخی از گوشی های خود ضعیف عمل کرد.

اگر الجی واقعا تجارت گوشی های هوشمند خود را به فروش برساند، بدون شک خبر بدی برای همه ی طرفداران اندروید در سرتاسر جهان خواهد بود. دلیل اول این موضوع به بیشتر شدن حق انتخاب و کمک به توسعه نوآوری های بیشتر بر می گردد. الجی حداقل در برخی از گوشی های خود به ماجراجویی پرداخت و واقعا نوآوری های فوق العاده ای همچون LG Wing داشته است. الجی همچنین در CES 2021 از کانسپت گوشی رول شونده خود رونمایی کرد که می تواند گوشی های تاشو را وارد مرحله جدیدی کند.

گوشی رول شونده ال جی را ببینید | CES 2021

یکی از مزیت های اکوسیستم اندروید تنوع و حق انتخاب بالا در زمینه گوشی های هوشمند بوده است. هرچند در طول چند سال اخیر، حق انتخاب خریداران گوشی های اندرویدی مخصوصا در بخش گوشی های پرچمدار روز به روز محدودتر شده است و خروج الجی نیز نام دیگری را به لیست طولانی سازندگانی که یا از بازار خارج شده اند و یا دیگر محصولاتشان به صورت گسترده ارائه نمی شود، اضافه می کند. هوآوی نیز که یکی از بزرگترین تولید کننده های گوشی های اندرویدی به حساب می آید، به خاطر عدم پشتیبانی از خدمات گوگل در دستگاه هایش، از لیست گزینه های طرفداران اندروید در خارج از چین حذف شده است. شکی نیست که هوآوی همچنان سخت افزار های فوق العاده ای را در کنار دوربین های عالی خود (که یکی از بهترین دوربین های گوشی های هوشمند هستند) عرضه می کند. اما نبود برنامه های گوگل در گوشی های هوآوی سبب کاهش چشمگیر فروش این گوشی ها در بازارهای غربی شده است و گمان نمی رود که این شرایط به این زودی تغییر کند.

گوشی بلک بری KEY 2

گوشی بلک بری KEY 2

بلک بری

بلک‌بری گزینه دیگری بود که از بازار گوشی های هوشمند حذف شد. اگرچه Blackberry KEYone و KEY2  گوشی های نسبتا محبوبی بودند و برای افرادی که هنوز دوست داشتند گوشی اندرویدی و کیبورد فیزیکی را در کنار هم داشته باشند، ایده آل محسوب می شدند، TCL به این نتیجه رسید که آنها به اندازه کافی محبوب نیستند و ساخت گوشی های بلک‌بری را ادامه نداد و بلک‌بری نیز در سال ۲۰۲۰ شراکت خود با TCL را به پایان رساند. یک استارت آپ جدید به نام OnwardMobility مسئولیت ساخت گوشی های هوشمند بلک‌بری را به عهده گرفته است و قول ارائه گوشی 5G با برند بلک‌بری را داده است، هرچند جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

HTC

پس از آن می رسیم به HTC ، یکی از بزرگترین تولید کننده های اندرویدی که هم اکنون بیشتر شبیه شبحی از شرکت بزرگ سابق است. عرضه گوشی های این برند بسیار کم و نامنظم شده است و خیلی از افراد به خاطر سال های ناموفق اخیر، این برند را از یاد برده اند.

 

فروش پلی استیشن ۵ سونی ۴.۵ برابر بیشتر از اکسپریاهای این برند است!

 

نوکیا

نوکیا برند دیگری است که اگرچه هنوز در دنیای اندروید حضور دارد، اما بیشتر بر روی گوشی های اقتصادی و میان رده تمرکز کرده است و بخش گوشی های پرچمدار را فعلا از یاد برده است.

نتیجه همه ی این اتفاق ها حق انتخاب کمتر برای علاقه مندان به اندروید است. شما حقیقتا نمی توانید سازندگان گوشی های هوشمند را به خاطر خارج شدن از بازار و یا تغییر اولویت های خود سرزنش کنید. وقتی افراد تصمیم می گیرند که فقط گوشی های سامسونگ گلکسی، گوگل پیکسل، وان پلاس، و شیائومی را خریداری کنند، نمی توان از سایر شرکت ها انتظار داشت که تا ابد فقط هزینه کنند.

به همین خاطر از تجارت گوشی های هوشمند سونی ممنون هستیم که همچنان به تولید گوشی های اکسپریا ادامه می دهد. بله، قیمت گذاری این دستگاه ها رقابتی نیست اما به همین خاطر است که ممکن است تجارت گوشی های هوشمند سونی در امسال سودآور باشد. چیزی که نمی توان درباره دیگر برنده های شکست خورده در سال های قبل گفت. مهم تر از همه این است که سونی به ما حق انتخاب مهمی می دهد.

 

سونی می گوید خودروی Vision-S را عرضه عمومی نخواهد کرد!

 

ما مشتاق دنیایی نیستیم که در آن تنها انتخاب ما بین گوشی های پیکسل، گلکسی،وان پلاس، و شیائومی باشد. سونی تنها سازنده ای است که همچنان ویژگی هایی که مورد توجه برخی کاربران هست را ارائه می کند – جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و کارت حافظه از مهم ترین آنها هستند.

اگرچه ما انتظار نداریم که سونی اکسپریا بتواند در میزان فروش با برندهای بزرگتر رقابت کند، اما امیدواریم که تا چند سال آینده به عنوان یک گزینه در کنار ما باشد. به هر حال، یکی از مزیت های اندروید همین تنوع بوده است .

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

نفهمیدم چی شد

Auroro

چون ی عده متعصب بیان مدام ازش دفاع کنن، حتی اگه بدترین گوشی، چرتترین و مزخرف ترینارو بزنه طوری دفاع کن کن ازش که انگار سهام شرکت برا باباشونه و رگ غیرتشون باد میکنه، و دیگر هیچ

Mohammadr

دقیقا
.
سر یکی دو میلیمتر حاشیه کمتر و بیشتر دعوا میشه… سر فیس ایدی اپل ک اون همه جا میگیره بهش گیر میدن… سر بزرگی کپسول سلفی هواوی گیر میدن
ولی سونی اونهمه حاشیه میزنه میگن عالیههههه طراحیش حرف نداره…
حالا ب می 11 800 دلاری گیر میدن بعد اون 1200 دلار و حتی 2500 دلار! میگن خوبه… بیخیال…

m.b

والا منم همین نظرو دارم اما انقدر جبهه گرفتن که همه میترسیم اینو بگیم… باز تو شجاعتشو داشتی مطرحش کنی…
سختگیری‌ای که مثلاً سر سامسونگ بدبخت میشه و به کوچکترین مسئله‌ش گیر میدن اگر قرار باشه برای سونی کسی بگه اصلاً شاید برای خود ما ها هم ترول خطاب بشه حتی اون فرد چون حتی خودمونم دیگه عادت کردیم که این سختگیری ها رو اصلاً برای سونی نداشته باشیم…

Milad7

حیف نباشه این برند با اصالت از بازار خارج بشه؟ 🙁

MH

سونی بیا برو دیگه ، همون کنسول هاتو بزنی سنگین تری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد