حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمبود پلی استیشن 5 سونی احتمالا تا سال 2022 نیز ادامه خواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی

سونی پس از انتشار گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۱ خود، به تحلیلگران اعلام کرد که حتی اگر عرضه قطعات مورد استفاده در پلی استیشن 5، بهبود یابد و تولید آن نیز در سال آینده افزایش پیدا کند، باز هم پاسخگویی به تقاضای بازار برای این کنسول همچنان چالش برانگیز خواهد بود. حال، این شرکت در جدیدترین گزارش خود بیان می کند که کمبود پلی استیشن 5، می تواند تا سال 2022 نیز ادامه یابد.

کمبود پلی استیشن 5

به گزارش bloomberg، مدیر ارشد مالی سونی، هیروکی توتوکی، در جدیدترین اظهار نظر خود بیان کرده است: “من فکر نمی کنم امسال نرخ تقاضا کمتر شود و حتی اگر سال آینده واحد های بیشتری از پلی استیشن 5 را تولید کنیم، عرضه ما نمی تواند پاسخگوی تقاضا باشد.”

پلی استیشن ۵ رسما رونمایی شد

سونی اعتراف می کند که باید تعداد واحد های تولیدی کنسول خود را در اسرع وقت افزایش دهد تا دستگاه های بیشتری را به قفسه فروشگاه ها وارد کند. یک تحلیلگر این سوال را مطرح کرده که آیا این شرکت نمی تواند تعداد تقریبی متقاضیان کنسول خود را به دلیل همه گیری ویروس کرونا تخیمن زند، اما توتوکی معتقد است که تقاضا، حتی در صورت کاهش محدودیت ها و واکسیناسیون بیشتر افراد، همچنان بالا خواهد بود.

کمبود پلی استیشن 5

کمبود پلی استیشن 5

کنسول پلی استیشن 5 سونی، تا ماه مارس در حدود 7.8 میلیون دستگاه فروخته است، بیش از آنچه پلی استیشن ۴ در دوره مشابه فروش کرده. البته فروش ژانویه تا مارس جدیدترین کنسول سونی، از نسل پیشین خود در همین دوره کمتر بوده، در حالی که تعداد کاربران فعال شبکه PlayStation در سه ماهه اول 2021، از 114 میلیون نفر در سال گذشته به 109 میلیون نفر کاهش یافته است. علیرغم وجود مشکلات، سونی همچنان امیدوار است که تا آوریل سال 2022، بتواند 15 میلیون پلی استیشن 5 دیگر را بفروشد. همچنین شایعه شده است که این شرکت در حال کار بر روی طراحی مجدد PS5 می باشد که قرار است سال آینده تولید شود.

اخبار مبنی بر اینکه کمبود پلی استیشن 5 ممکن است در طول سال آینده نیز ادامه داشته باشد، چندان تعجب آور نیست، زیرا تحلیلگران و غول تراشه سازی TSMC، هر دو هشدار داده بودند که وضعیت فعلی می تواند مدت ها به درازا بکشد.

وضعیت مشابه برای رقبای سونی

رقبای سونی از جمله نینتندو و مایکروسافت نیز، با مشکلات مشابهی روبرو هستند؛ به عنوان مثال، مایکروسافت تخمین می زند که عرضه جدیدترین کنسول های ایکس باکس سری ایکس و اس این شرکت، تا ماه جولای کاهش یابد. پلی استیشن و ایکس باکس از APU های طراحی شده AMD استفاده می کنند که در کارخانه تولید تراشه 7 نانومتری TSMC ساخته می شوند، در حالی که نینتندو سوییچ یک تراشه طراحی شده توسط Nvidia دارد که ۱۶ نانومتری بوده و بدست TSMC ساخته می شود.

فروش پلی استیشن ۵ سونی ۴.۵ برابر بیشتر از اکسپریاهای این برند است!

نظر شما راجع به ادامه کمبود کنسول پلی استیشن 5 سونی تا سال 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

هرگز به تو دستم نرسد ای ماه بلندم 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی