حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه 5Ge در برابر 5G ، یک ترفند تبلیغاتی یا پیشرفتی جدید؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه 5G

واژه شبکه 5Ge کوتاه شده عبارت تکامل 5G می باشد، چیزی که AT&T اصرار دارد تا از آن به عنوان اولین گام در عرضه شبکه 5G نام ببرد. در حالی که بازاریابی این فناوری تحت عنوان 5G سبب انتقاداتی از AT&T به خاطر گمراه کردن کاربران و حتی اقدامات قضایی از طرف Sprint شده است.

شبکه 5Ge چیست؟

مسئله مهم این است که در واقع شبکه 5Ge  نوعی 4G است که اکثر اپراتورها از آن به عنوان LTE Advanced یاد می کنند. Verizon و T-Mobile از این فناوری تحت عنوان LTE+ استفاده کرده اند. شبکه 5Ge در حقیقت 5G نیست بلکه در واقع بالاترین کیفیت LTE را ارائه می دهد که هم تراز با باند پایین شبکه های 5G می باشد.

سیگنال قوی 4G LTE می تواند نیاز اکثر کاربران گوشی های هوشمند به سرعت بالا را برطرف کند و AT&T در تلاش برای اثبات این مسئله است که هنوز فناوری LTE جا برای پیشرفت دارد. AT&T در حال ارتقا شبکه LTE خود بوده است و برای این کار نه تنها آنها دکل های مخابراتی جدید و اتصالات سریع تر نصب کرده اند بلکه از آنتن های پیشرفته تری نیز استفاده کرده اند. یکی از بهترین مثال ها در این عرصه تجمیع فرکانس بوده است که با استفاده از آن گوشی ها می توانند به منظور بهبود سرعت به طور همزمان به چندین باند LTE وصل شوند. اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می کند و در منطقه ای زندگی می کنید که شبکه تلفن همراه در آن ارتقا یافته است، می توانید از 5Ge استفاده کنید.

تا نسل چندم شبکه های مخابراتی مورد نیاز کاربر است؟

تست سرعت در شبکه 5G

تست سرعت در شبکه 5G

وقتی که بحث بین شبکه 5Ge و 5G مطرح می شود، می توان گفت وقتی که شبکه 5G واقعی و یا 5G NR (نسل پنجم امواج رادیویی جدید، یک فناوری دسترسی رادیویی است که برای نسل پنجم شبکه تلفن همراه توسط پروژه مشارکتی نسل سوم شبکه تلفن همراه توسعه پیدا کرده‌است.) کاملا توسعه پیدا کند ارتباط بسیار سریع تر و با ثبات تری نسبت به LTE ارائه خواهد داد. از منظر تکنولوژی، این شبکه استفاده بهینه تری از پهنای باند می کند تا حتی در صورت تراکم، سرعت شبکه بالا و پایدار باقی بماند. یک ارتباط بهینه می تواند در نهایت منجر به کاهش زمان رفت و برگشت داده از میزبان به دستگاه مقصد شود که از آن با عنوان پینگ یاد می شود. پینگ پایین تر سبب می شود که وبسایت ها و برنامه ها روان تر اجرا شوند. شبکه 5G واقعی همچنین با افزایش سرعت و کیفیت سبب می شود که چت و تماس صوتی بهتر و طبیعی تر به نظر بیاید.

سریع ترین شبکه 5G دنیا متعلق به کدام کشور است؟ لیست ۱۰ کشور برتر

شبکه 5G شرکت AT&T به اندازه T-Mobile رشد نکرده است، اما سرمایه گذاری سنگین آنها در فرکانس های بی نهایت بالا (mmWave) سبب خواهد شد که آنها یکی از برترین شبکه های نسل پنجم را در آینده داشته باشند. با این وجود بیشتر شبکه 5G شرکت AT&T از فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز استفاده می کند و هرچند این کار برای پوشش دهی بسیار مناسب می باشد، سرعت ارائه شده در آن در بهترین حالت مشابه 5Ge است. با آزاد کردن فرکانس های بیشتر توسط AT&T در آینده این شرایط تغییر خواهد کرد. یادتان هست سرعت 2Mbps بر روی شبکه نسل سوم آنقدر ها هم کند به نظر نمی رسید، ‌تا اینکه توسعه دهندگان به استفاده از سرعت 4G روی آوردند؟

برگردیم به شبکه 5Ge که توسط AT&T ارائه می شود. این شبکه بهترین فناوری 4G LTE می باشد و عملکرد خوبی نیز دارد. شبکه 5Ge سریع تر از انوع قدیمی تر LTE می باشد، اما خرید یک گوشی با فناوری 5Ge به این معنی نخواهد بود که شما می توانید در آینده نیز از فناوری 5G استفاده کنید. گوشی های با پشتیبانی از شبکه نسل پنجم هم اکنون نیز برای AT&T در دسترس هستند و این شبکه نیز اکثر آمریکا را پوشش می دهد، اما بهتر است قبل از ارتقاء گوشی خود از پوشش نسل پنجم در محل زندگی خود مطمئن شوید. به افرادی که هنوز در محدوده شبکه 5G قرار ندارد باید گفت که 5Ge ارتقاء خوبی نسبت به LTE قدیمی محسوب می شود.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

ما دو ۴Gموندیم اینا دارن 5Gارتقا میدن😄😄

Milad7

البته بیشتر تبلیغاته!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد