حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل کروم دیگر از پردازنده های قدیمی پشتیبانی نمی کند

تیم توسعه کرومیوم در اطلاعیه جدید خط مشی خود اعلام کرد که با آغاز عرضه کروم ۸۹ ، پشتیبانی از پردازنده های X86 که نتوانند به حداقل استاندارهای (SSE3 (Supplemental Streaming SIMD Extensions 3  برسند، متوقف خواهد شد.

پایان پشتیبانی از پردازنده های قدیمی در کروم ۸۹

به نقل از Tech Radar انتظار می رود که این تصمیم تاثیر بسیار کمی بر روی سهم گوگل کروم داشته باشد، زیرا دستگاه هایی که تحت تاثیر این تغییر در خط مشی قرار می گیرند اکثرا از پردازنده های قدیمی تر از Intel Core 2 Duo استفاده می کنند. از آنجایی که اکثر پردازنده هایی که از سال ۲۰۰۵ به بعد تولید شده اند از استاندارد SSE3 پشتیبانی می کنند، تنها سخت افزار هایی تحت تاثیر این تصمیم قرار می گیرند که حداقل ۱۵ سال از عمر آنها گذشته باشد.

عدم پشتیبانی از پردازنده های قدیمی در گوگل کروم ۸۹

عدم پشتیبانی از پردازنده های قدیمی در گوگل کروم ۸۹

پشتیبانی از استاندارد SSE3، پیش نیاز اجرا شدن سیستم عامل های مک، اندروید و کروم می باشد و ویندوز تنها سیستم عامل موجود است که تحت تاثیر این اطلاعیه قرار خواهد گرفت. البته این احتمال نیز وجود دارد که این پایان پشتیبانی گریبان گیر مایکروسافت اج نیز بشود زیرا این مرورگر بر پایه کرومیوم می باشد.

هنوز تاییدیه رسمی مبنی بر دلیل پایان پشتیبانی از این پردازنده های قدیمی اعلام نشده است، اما با توجه به تعداد کم کاربرانی که با این به روزرسانی متضرر می شوند، می توان گفت که احتمالا بهبود عملکرد برای سایر کاربرانی که از سخت افزار مدرن استفاده می کنند، به عنوان توجیهی برای این کار اعلام شود.

افزایش سرعت لود تب های گوگل کروم تا ۱۰ درصد

با عرضه کروم ۸۹ ، دستگاه هایی که از حداقل استاندارد های پردازنده مورد نظر گوگل قدیمی تر هستند، نمی توانند نسخه جدید را نصب کنند و تلاش برای اجرای نسخه قدیمی نیز با شکست مواجه خواهد شد. دستگاه هایی که شامل این تصمیم می شوند به زودی هشدارهایی از نسخه گوگل کروم ۸۷ دریافت خواهند کرد که به کاربر اطلاع می دهد پشتیبانی از سخت افزار شما به زودی به پایان خواهد رسید.

افرادی که هنوز به شکل معجزه واری از دستگاه هایی با پردازنده های قدیمی تر از Intel Atom یا Celeron M استفاده می کنند، می توانند جزئیات مربوط به تغییرات آتی را در این سند مشاهده کنند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فقط عشقم فایر فاکس 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد