حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به ظاهر جدید گوگل کروم دسکتاپ که در آینده عرضه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | مرورگر

گوگل کروم می‌خواهد در سال 2023 یک “به روز رسانی” را در رابط کاربری خود دریافت کند و کار توسعه آن در حال انجام است. به لطف نحوه عملکرد Google در مرورگر کروم، می‌توانیم نگاهی به ظاهر جدید گوگل کروم دسکتاپ که در آینده عرضه خواهد شد، داشته باشیم.

نگاهی به ظاهر جدید گوگل کروم دسکتاپ

گوگل کروم برای اولین بار اواخر دهه 2000 عرضه شد و به لطف وبگردی سریع و سبک، اکستنشن‌های مفید و طراحی کاربرپسند، به سرعت به محبوبیت رسید. با گذشت زمان این مرورگر بر روی بسیاری از این جنبه‌ها متمرکز شده و از بسیاری جهات به پیشرفت توسعه وب کمک کرده است. گوگل با گذشت زمان چند به روز رسانی را برای طراحی کروم در پلتفرم های مختلف اعمال کرده است.

جایی در سال 2023 گوگل در نظر دارد ظاهر کروم دسکتاپ را با طراحی جدید خود «نوسازی» کند.

کار بر روی این طراحی مجدد گوگل کروم برای اولین بار ۲ ماه پیش مشاهده شد، اما تغییرات مذکور به نسخه Canary گوگل کروم راه یافت. این گزینه به طور پیش فرض غیرفعال است، اما به راحتی با استفاده از یک مسیر (chrome://flags/#chrome-refresh-2023) فعال می شود. این گزینه همچنین در جدیدترین نسخه‌های کرومیوم وجود دارد، اما این دو نسخه از گوگل کروم همین حالا هم تا حد زیادی نسخه مشابهی از طراحی جدید را نشان می‌دهند.

بالا طراحی جدید - پایین طراحی فعلی

بالا طراحی جدید – پایین طراحی فعلی

پس از فعال شدن و راه اندازی مجدد کروم، بلافاصله متوجه تغییرات انگشت شماری خواهید شد. در ویندوز، طراحی مجدد گوگل کروم، جداسازی مشخص‌تری را بین تب‌ها و نوار بالایی مرورگر ایجاد می‌کند. همچنین رنگ آبی کمرنگی را برای تب‌های پس‌زمینه به کار می‌گیرد. تا حدودی، این طراحی کمی یادآور رابط کاربری اولیه و قدیمی کروم است.

سمت چپ طراحی جدید - سمت راست طراحی فعلی

سمت چپ طراحی جدید – سمت راست طراحی فعلی

همچنین کادرهای بخش بوک‌مارک را می‌بینید که با گوشه‌های گردبه طراحی کلی متریال یو گوگل نزدیک می‌شوند.

فراتر از آن، چیز جدید دیگری وجود ندارد. توضیح گوگل در مورد “تازه‌سازی” طراحی مطمئناً مناسب است، زیرا این به هیچ وجه یک “بازطراحی اساسی” نیست. با این حال، اینها برخی از تغییرات جدید هستند و ما کنجکاو خواهیم بود تا ظاهر نهایی را ببینیم.

دقیقا مشخص نیست که گوگل چه زمانی قصد دارد طراحی جدید کروم را منتشر کند، اما با وقتی عرضه شود به سیستم عامل‌های دسکتاپی مانند Windows، macOS، Linux، ChromeOS و همچنین Fuchsia و Lacros اضافه می‌شود.

نظر شما درباره این تغییرات جدید گوگل کروم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAWAN

دوستان سلام
گوگل ارث من، نسخه دسکتاپ، اسم اماکن رو نشون نمیده یعنی اسم هیچ شهر یا کشوری رو ظاهر نمیکنه
نسخه تحت وب هم اصلا بالا نمیاد و این پیامو نشون میده: 403. That’s an error.
Your client does not have permission to get URL /web/@0,0,0a,22251752.77375655d,35y,0h,0t,0r from this server. That’s all we know.

اگه راه حلی هست لطفا منو راهنمایی کنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)