حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پانزدهمین تولد گوگل کروم با بازطراحی بر مبنای Material You جشن گرفته شد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | مرورگر

شاید باور نکنید اما ۱۵ سال از عرضه مرورگر گوگل کروم می‌گذرد. مرورگری که آمد و اینترنت اکسپلورر را از تخت پادشاهی به زیرکشید. اگر از این مرورگر استفاده می‌کنید باید بگویم که پانزدهمین تولد گوگل کروم با بازطراحی بر مبنای Material You جشن گرفته می‌شود.

پانزدهمین تولد گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم امروز 15 ساله شد و برای جشن گرفتن این لحظه، گوگل هیجان دارد. این مرورگر با الهام از زبان طراحی Material You ظاهر جدیدی پیدا می کند، ظاهری که دارای پالت‌های رنگی تازه تر است. همچنین بهبودهایی در فروشگاه وب Chrome و ویژگی‌های جستجو و مرور ایمن جدید در راه است. این موارد طی هفته‌های آتی عرضه می‌شوند.

اگر با جنبه‌های شخصی‌سازی که Material You برای Android به ارمغان می‌آورد آشنا هستید، پس این پیشرفت‌های جدید Chrome باید برای شما آشنا باشد.

با تغییرات جدید باید آیکون‌هایی که در مرورگر مشاهده می کنید خواناتر باشند. همچنین گزینه‌های رنگی جدیدی را می‌بینید که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید تا تب‌های باز و بسته را راحت‌تر از یکدیگر تمایز دهید.

گوگل کروم حتی با حالت تاریک و روشن سیستم عامل شما سازگار می شود. وقتی Google این قابلیت‌ها را به مرور برای همه کاربران ارائه کند، این گزینه‌های جدید را زیر دکمه سفارشی کردن کروم در صفحه برگه جدید خواهید دید.

برخی از ترفندهای کوچک‌تر که با این طراحی مجدد ارائه می‌شوند شامل یک “منوی سه نقطه” بهتر است که دسترسی به برنامه‌های افزودنی Chrome، Google Translate و Google Password Manager را آسان‌تر می‌کند.

فروشگاه وب Chrome نیز در حال تغییر طراحی بصری است، بنابراین می‌توانید اکستنشن‌های مورد علاقه خود را راحت‌تر پیدا کنید.

در نهایت، با ویژگی‌های جستجوی جدید و مرور ایمن، دو چیز وجود دارد که باید منتظر آن باشیم. می‌توانید از منوی سه نقطه گزینه Search this page with Google را انتخاب کنید تا منوی Google Search Side باز شود و به یک موضوع عمیق‌تر بروید یا آن را جستجو کرده و آن را پین کنید.

برای امنیت، Google Chrome اکنون به جای هر 30 تا 60 دقیقه، سایت های خطرناک را در آن‌واحد بررسی و علامت‌گذاری می کند. گوگل انتظار دارد این امر محافظت از فیشینگ و بدافزار در کروم را تا 25 درصد بهبود بخشد.

نظر شما چیست؟ از گوگل کروم استفاده می‌کنید؟ چند سال است که کاربر این مرورگر هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)