حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس ۲۱ ثابت کرد که زمان ارایه Touch ID یکپارچه با نمایشگر روی آیفون ۱۳ است

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | سامسونگ

برای اپل چیز جدیدی نیست که برای چند نسل فن آوری های جدیدتری را کنار بگذارد و منتظر بماند و بقیه برندها آزمایش های لازم را انجام بدهند تا به ناگاه این سیب گازخورده در یک زمان مناسب با راه حل این مشکلات وارد کار شود. به نظر می رسد حالا به نظر Techradar گلکسی اس ۲۱ ثابت کرد که زمان ارایه Touch ID یکپارچه با روی آیفون ۱۳ است.

Touch ID یکپارچه با روی آیفون ۱۳

یکی از فناوری های جدید (یا برای دنیای اندروید، نه چندان جدید) همان اسکنر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش است. اولین تلفنی که از این فناوری برخوردار بود Vivo X20 Plus UD است (که در نامش هم به Under Display بودن با عبارت UD اشاره شده است) که در ابتدای سال ۲۰۱۸ رونمایی شد. تا پایان سال ۲۰۲۱ فکر می کنم که اپل می تواند این فناوری را در آیفون ۱۳ هم وارد کند.

این دوره تقریبا چهار ساله شاهد ارائه های متنوعی از فناوری حسگراثر انگشت یکپارچه با نمایشگر بوده است و اکنون بزرگترین رقیب آیفون – این بار Galaxy S21 سامسونگ – ثابت می کند که این فناوری برای استفاده از اکثر موبایل ها آماده است.

سری سامسونگ Galaxy S21 دارای نقاط قوت و ضعف است، اما بدون شک بهترین بهترین حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر را که تا به امروز در تلفن سامسونگ دیده ایم، ارائه می دهد.

گلکسی S21

گلکسی S21

به نظر من، این بهترین اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر است که من در هر تلفن هوشمندی استفاده کرده ام. تعداد زیادی از تولیدکنندگان از جمله وان پلاس، اوپو، شیائومی، هواوی و بسیاری دیگر با این فن آوری دست و پنجه نرم می کنند، و بعضی از آنها اغلب از فناوری پیشرفته تری نسبت به سامسونگ استفاده می کردند.

سامسونگ در سال ۲۰۲۱ گام های بزرگی برداشته است که این گزینه را به مراتب بهتر می کند. خوب، از نظر فنی در فناوری جدید کوالکام نقش مهمی داشت، اما گوشی های جدید سامسونگ اولین مرنبه است که شاهد عرضه فناوری جدید کوالکام است. بله ما درباره حسگراثرانگشت 3D Sonic Sensor نسل ۲ کوالکام صحبت می کنیم.

حسگر اثرانگشت 3D Sonic Sensor نسل ۲ کوالکام سازگار با نمایشگرهای منعطف رسما معرفی شد

من هرگز به یک اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر برخورد نکرده ام که آنقدر بد باشد و نتوان از آن استفاده کرد اما تاکنون این فناوری همیشه به طور محسوسی ضعیف تر از اسکنرهای اثر انگشت فیزیکی بوده است.

ما طی دهه گذشته به حسگرهای خازنی در نیمه پایینی تلفن های هوشمند یا قاب پشتی و حتی لبه کناری عادت کردیم و تغییر فناوری به یکپارچه کردن آن با پنل نمایشگر هرگز موضوع بدی نبوده است.

پس چرا فکر می کنم حالا زمان مناسب برای اپل است و می خواهد اولین حسگر اثر انگشت Touch ID یکپارچه با نمایشگر را در آیفون ۱۳ قرار دهد؟

جدیدترین سری گوشی های سامسونگ دارای 70٪ سنسور بزرگتری نسبت به سنسوری است که در Galaxy S20 سال 2020 مشاهده کردیم و استفاده از آن بسیار آسان تر است. این بدان معناست که شما نیازی نیست که با انگشت خود خیلی دقیق روی یک نقطه حاضر باشید، زیرا قسمت زیادی از بخش پایینی نمایشگر حالا حسگر اثرانگشت است.

این یک پیشرفت نسبتاً جزئی است، اما باعث می شود این فناوری به مراتب قابل استفاده تر از آنچه در گذشته تجربه کرده ایم، باشد. همچنین بسیار سریع تر است، این بدان معناست که مانند آنچه که ما در برخی از نسل های قبلی مجبور بودیم، اینجا شما منتظر بازشدن قفل تلفن نخواهید بود.

کرونا و شرمندگی Face ID

من مطمئن هستم که اپل مدتی است که به اسکنرهای اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر فکر می کند، اما همه گیری Covid-19 همچنین ممکن است نیاز به بازگشت به حسگراثر انگشت را تشدید کند.

در 12 ماه گذشته Face ID  (داستان موفقیت اپل در مورد تغییر حالت از اسکنرهای اثر انگشت به نرم افزار تشخیص چهره) هنگامی که ما ماسک می زنیم، نمی تواند هویت ما را تشخیص دهد و این یعنی شما همواره نیازمند آن رمز لعنتی هستید!

گزارش جدید این هفته نشان می دهد که اپل به Touch ID یکپارچه با نمایشگر چشم دارد تا برای اولین بار در همه آیفون های جدیدش استفاده شود. گرچه من ترجیح می دادم اپل این فناوری را در سری 2020 آیفون ۱۲ خود استفاده می کرد اما حالا گلکسی S21 ثابت می کند که این فناوری اکنون به اندازه کافی برای توده مردم مناسب است.

امیدوارم تا زمان عرضه آیفون بعدی (انتظار داریم شهریور ۱۴۰۰ باشد، اما ممکن است در اواخر پاییز ۱۴۰۰ به بازار بیاید) نیازی به استفاده از ماسک نباشد و کرونا بند و بساطش را جمع کند (یا ما برایش جمع کنیم!)، اما همواره یک فناوری جدید که به ما امکان استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی می دهد را در کنار سیستم تشخیص چهره عالی مانند Face ID می پنسدیم.

ممکن است در ابتدای سال جاری شاهد معرفی یکی از گوشی های اپل با فناوری جدید باشیم (غالباً اپل جدیدترین فناوری خود را برای یک مدل حفظ خواهد کرد) اما من فکر می کنم موفقیت سامسونگ نشانه روشنی برای هدایت آیفون است.

نظر شما چیست؟ منتظر Touch ID یکپارچه با نمایشگر هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

اگر قرار بود شرکتای دیگه به اپل چیزی ثابت کنن الان اپل ناچ رو برداشته بود و جاش پانچ گذاشته بود و شارژ سریعتری هم داشت…
اپل وایمیسته یه تکنولوژی تا میشه ارزون بشه و بعد استفادش کنه تا مبدا به سود آسیبی وارد نشه…

Mahdi

من هنوزم با این حسگر سامسونگ مشکل دارم ، یه سوال الانم نمیتونی هر گلسی رو روی حسگر التراسونیک استفاده کنی؟ اگه اینو حل کنن که من ایرادی نمی بینم

m.b

والا از سرعت s21 که خیلی تعریف میکنن… مشکلات هنوز مشخص نیست…

AL1K1NG

“اپل وایمیسته یه تکنولوژی تا میشه ارزون بشه و بعد استفادش کنه تا مبدا به سود آسیبی وارد نشه…”
مثل فیس ای دی
مثل S.S برای فریم گوشی
مثل سرامیک شیلد
#حق_نیمه_خالص

K-Ehsani

هر چند به طور قطع نمیشه گفت فیس آیدی بهتره، یا اثر انگشت زیر نمایشگر،
اما به هر حال آینده از آن اثر انگشت خواهد بود،
همچنین سرامیک شیلد هم
همچین آش دهن سوزی نبوده،
تست سقوط گلکسی اس 21 اولترا را ببین، گوریلا گلس ویکتوس ازش مقاوم تره.

m.b

تکنولوژی های گرونتر منظوره خب استاد…
تو استیل و سرامیک رو تکنولوژی میدونی؟ خسته نباشی…
یه نگاه به زمانی که استیو زنده بود بندازی میفهمی نوآوری اپل چی بوده و حالا چی شده…

AL1K1NG

لین نظر منه و فکت نیس ولی تحلیل من از رفتار اپل توی دوربین لااقل اینو میگه(شارژر ی بحث دیگس)(شاید هم اصن ماست مالی باشه ولی بگذریم)
ببین زوم بیشتر از ۲ برابر تقریبا بی فایدس . . .
زوم ۲ برابر ک ب دورین تله هم معروفه برای عکاسی پرتره استفاده میشه و اعوجاج دوربین های واید رو نداره
پس اگه میخوای از کسی عکس بگیری باید بری عقب تر وایستی و زوم کنی و چی بهتر از زوم اپتیکال
ینی گوشی هایی ک زوم ۲ برابر دارن یا ۳ برابر دارن واقعا ی دوربین ب درد بخور دارن وگرنه ۵ و ۱۰ بیشتر تبلیغاتیه
چون نه کاربرد روزمره دارن مثه عکاسی پرتره(که اینم حتی مورد همه گیر نیست ولی خیلیا استفاده دارن) و نه اونقدر زومشون با کیفیت و دوربرد هست ک ازشون برا عکاسی طبیعت استفاده بشه(ک برا اینم نیاز ب صدتا تجهیز دیگه هست مثه پایه و لرزشگیر)
پس دوربین ایفون داره روی لبه کاربردی بودن حرکت میکنه نه لبه فناوری
سرعت شارژ رو من نمیدونم چرا استفاده نمیکنه
و و و گفتی تکنولوژی های گرونتر و زمان استیو جابز و . . .
با اجازت بدنه استیل گرون و زمان بر هست ساختش و برا همین حتی سری گرون اولترا سامسونگ هم سراغش نرفته
برا همینه ک سام راحت میاد اس۲۱ رو پلاستیکی میکنه و یکی از پیشرفت های استیو هم فلزی کردن و اضافه کردن دوربین و ۳جی کردن موبایل بود
یا مثلا اضافه کردن سیری ک خب تو همین چندسال اخیر پیشرفت های هوش مصنوعی اپل توی دوربین و سیری و اضافه شدن پرداخت موبایلی و موارد بیومتریک و . . . نشون میده هنوز اپل راهش رو گم نکرده ولی شاید بنظر برسه که با سرعت کمتری طی داره میکنه

m.b

اخه مشکل اینه که اعتقاد تو رو اگه اپل داشت که زوم سامسونگ رو نمیخرید که!
تو میگی بی فایده هست زوم بیشتر از 2 برابر… پس چرا اپل داره میخره؟!(که یعنی اعتقاد تو رو اگه اپل داشت دیگه نباید زوم سامسونگ رو میخرید که!… ولی وقتی خریده یعنی اصلاً اعتقاد تو رو در بی فایده بودن این زوم نداره)
مشکل اینه که چرا داره دیر میخره؟! وقتی میشه دو سال زودتر دقیقاً همون فناوری رو استفاده کرد؟!
اما دو سال صبر کنی و حتی جدیدتر و بهترشو نخری؟!
اگر دلیلی بجز کاهش قیمت بود خودم میگفتم… ولی جدا هیچ دلیلی بجز کاهش قیمت نیست… لااقل تو این مورد…

m.b

روش دیگه بخوام حرف بزنم اینه که یه فرض اشتباه رو میشه با متال های نقض باطل کرد… مثال نقضی که میشه برای حرفات گفت همون شارژر سریعه… چرا اپل از شارژ سریع استفاده نمیکنه وقتی حتی محتاط ترین شرکت ها هم دیگه قبولش دارن؟
اونم نه وایرلس و نه سیمی…
چرا اپل از دوربین زوم(بیشتر از 2 برابر) استفاده نمیکنه وقتی همه شرکتای معروف تقریبا ازش استفاده کردن؟ و تازه برای 2 سال دیگه دوربین امسال سامسونگ رو خریده؟!
همین دو مثال که پاسخی نداره کافیه برای اینکه حرفات رو خاتمه بدم…
خصوصاً مثال دوم که اصلاً راه دررو نداره… اپل تکنولوژی‌ 2019 رو برای سه سال بعدش یعنی 2022 خریده!
چرا استاد؟ 🤔 جز اینه که ارزونتر بشه؟ چون تکنولوژی که با ذخیره تو انبار! که روز به روز خفن تر نمیشه استاد! پس جای اینکه برای 2022 بخره میتونست برای 2021 یا حتی 2020 بخره… اما گفت سامی نگه‌دار واسه 2022 که خودت رقتی سراغ یه نسخه بهتر و پیشرفته‌تر، من تازه همینی که رو سری s21 سواره رو میخرم!

Mahdi

شارژر رو اصلا درک نمیکنم چرا قویتر نمیکنه ، نه اینکه از ۸۰ و ۱۲۰ استفاده کنه حداقل از ۴۰ واتی استفاده کنه ، چون ظرفیت باتری های اپل کم هم هستن یه ۴۰ وات خیلی خوبه براش

AL1K1NG

یا گذاشته برا سال های بعد ک یهو ایفون دارا حالشو ببرن
یا با ادعای محیط زیست دوست بودن مخالف استفاده از شارژر پرسرعته چون اونا تلفات انرژیش بیشتر از شارژر های معمولیه

Milad7

من به شخصه با فیس آیدی راحت ترم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)