حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه دارک مود (حالت تاریک) را در گوشی های اندرویدی فعال کنیم؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | آموزش و راهنمایی

حالت تاریک (Dark Mode) یکی از ویژگی های سیستم عامل های موبایل و دسکتاپ است که رابط کاربری را به پس زمینه تیره تغییر می دهد.

بسیاری از افراد به دلیل راحت بودن چشم ، به خصوص در شب ، حالت تاریک را دوست دارند. درواقع می توان گفت طراحی دارک مود و یا همان حالت تاریک انقلابی بسیار بزرگ در رابطه کاربری گوشی ها بوجود آورد و مشکل خیلی از کاربران که با نور زیاد گوشی در فضای تاریک به مشکل می خوردند و از ناراحتی های چشمی رنج می بردند را بطور کامل حل نمود.

دارک مود اندروید :

سیستم عامل اندروید از ورژن 10 به طور رسمی از حالت تاریک رابط کاربری پشتیبانی کرده است. روشن کردن حالت تاریک آسان است و معمولاً می توانید انتخاب کنید که شب هنگام نیز به طور خودکار فعال شود.

ابتدا از بالای صفحه به پایین بکشید (تا منوی کشویی گوشی باز شود) و روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا منوی “تنظیمات” باز شود.

تنظیمات اندروید

تنظیمات اندروید

 

در منو تنظیمات، Display را انتخاب کنید.

تنظیمات اندروید

تنظیمات اندروید

با توجه به مدل و برند گوشی ممکن است تفاوت های جزیی در اینجا مشاهده کنید. این ویژگی را در اکثر گوشی ها “حالت تاریک” یا “تم تاریک” می نامند، اما در برخی دیگر آن را با نام “حالت شب” می توانید پیدا کنید. ممکن است در این صفحه گزینه ای برای روشن کردن این ویژگی وجود داشته باشد.

دارک مود اندروید

دارک مود اندروید

 

برای دیدن گزینه های بیشتر بر روی این حالت کلیک کنید.

دارک مود اندروید

دارک مود اندروید

دارک مود اندروید

دارک مود اندروید

گزینه های Dark Mode بسته به سازنده های گوشی متفاوت خواهد بود. در بسیاری از گوشی ها شما قادر خواهید بود حالت تاریک را به طور خودکار هنگام غروب آفتاب روشن و هنگام طلوع آفتاب خاموش کنید. همچنین می توانید یک برنامه سفارشی انتخاب کنید که مثلا از ساعت 9 شب فعال و ساعت 7 صبح غیرفعال شود.

دارک مود اندروید

دارک مود اندروید

حالت تاریک اندروید

حالت تاریک اندروید

اگر در برنامه ها نیز می خواهید از تنظیم حالت تاریک استفاده کنند، کافیست تا درون تنظیمات برنامه گزینه ‘System Default” را روشن کنید تا متناسب با حالت کلی دستگاه قابلیت دارک مود درون برنامه نیز فعال و یا غیرفعال شود.

حالت تاریک اندروید

حالت تاریک اندروید

شما هم تجربیات استفاده از حالت دارک مود رو با ما به اشتراک بزارید و آیا از حالت دارک مود استفاده می کنید؟؟؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مال ما که نداره😊😊

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی