حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه پرچمدار اگزینوس بعدی از GPU شرکت AMD بهره خواهد برد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

ما پیش از این درباره همکاری سامسونگ و AMD چند خبر خوانده ایم. سال ۲۰۱۹ بود که این دو شرکت به صورت رسمی از همکاری برای توسعه GPU موبایل با هدف ارائه عملکرد بهتر نسبت به پردازنده گرافیکی Arm Mali فعلی و کاهش فاصله برای کوالکام خبر دادند. امروز اما رسما مشخص شده که تراشه پرچمدار اگزینوس بعدی از GPU شرکت AMD بهره خواهد برد.

GPU شرکت AMD در تراشه اگزینوس پرچمدار بعدی

 

این شرکت کره ای به تازگی پردازنده Exynos 2100 را معرفی کرده است که قرار است سری گوشی های Galaxy S21 را در برخی بازارها تأمین کند. اما پردازنده جدید هنوز به جای تراشه AMD از گرافیک Arm’s Mali استفاده می کند.

با این حال ، دکتر Inyup Kang ، رئیس LSI و مدیر کل سامسونگ ، در جریان رویداد رونمایی نشان داده است که “محصول پرچمدار بعدی” آن “GPU موبایل نسل بعدی” توسط AMD خواهد داشت.

سامسونگ Semiconductor اکنون برای Android Authority توضیح داده است که به جای گوشی پرچمدار بعدی، به پرچمدار پردازنده Exynos بعدی خود اشاره دارد.

سخنگوی شرکت به ما گفت: “با” محصول پرچمدار بعدی “منظور دکتر کانگ Exynos بود و افزود که قادر به بیان کردن مدل خاصی نیست که از پردازنده بعدی استفاده می کنند.

با این وجود ، تأیید اینکه پردازنده پرچمدار بعدی سامسونگ Exynos از پردازنده گرافیکی AMD استفاده می کند، به این معنی است که می توان انتظار داشت در سال 2022 به بازار بیاید. به عبارت دیگر ، به نظر می رسد که سری Galaxy S22 می تواند سال آینده گرافیک AMD را ارائه دهد.

هنوز خیلی زود است که بگوییم پردازنده Exynos با گرافیک AMD منجر به عملکرد GPU درجه یک می شود یا خیر ، اما تلاش اولیه قطعاً پایه و اساس تلاش های آینده را ایجاد می کند.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه سامسونگ با GPU بهتر هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اگه استفاده کنی خیلی خوبه میتونه باعث پیشرفت بشه

Milad7

فعلا عملکرد جدیدترین نسل اگزینوس روی اس 21 را ببینیم تا بعد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)