حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سال نو زیست شناسی فضایی و استفاده از فضاپیما های باری ایالات متحده را به ارمغان می آورد

خدمه هفت نفره اکسپدیشن 64 کریسمس را جشن گرفتند و در اولین آخر هفته 2021 به تحقیق درباره زیست شناسی فضایی پرداختند.

زیست شناسی فضایی

سه فضانورد شنبه و یکشنبه را صرف مطالعه بر روی تأثیر ریز جاذبه بینایی و بافت استخوانی جوندگان کردند. مایکل هاپکینز و ویکتور گلوور از ناسا آخر هفته را با مشاهده چند ده موش برای کمک به دانشمندان در جلوگیری از شرایط بینایی و استخوانی که فضانوردان هنگام زندگی در فضا تجربه می کنند ، گذراندند . سوئیچی نوگوچی ، فضانورد JAXA در طول دو آزمایش به این دو کمک کرد.

این آزمایش ها یک جفت متفاوت از مطالعات زیست شناسی است که در حال بررسی چگونگی تأثیر بی وزنی بر درمان های مواثر و شرایط ناشی از فضا است. کیت روبینز ، فضانورد ناسا روز یکشنبه را  به بلورهای پروتئینی با کیفیت بسیار بالاتر از آنهایی که در زمین تولید می شوند ، با میکروسکوپ نگاه کرد. نتایج حاصل از این آزمایش می تواند راه های تجاری سازی توسعه درمان های سرطان در فضا را همواره سازد . او همچنین به بافتهای مهندسی شده قلب نگاه کرد تا بینشی در مورد پیری و تضعیف عضلات قلب را که انسانها در داخل و خارج از زمین تجربه می کنند ، کسب کند.

شانون واکر ، فضانورد ناسا ، آخر هفته را با مطالعه کشتی باری فضایی Northrop Grumman Cygnus و SpaceX Cargo Dragon برای سفر های آینده خود گذراند .

روبینز ابتدا عزیمت Cygnus را در 6 ژانویه کنترل می کند ، پس از آنکه کنترل کننده های ماموریت زمینی به بازوی رباتیک Canadarm2 دستور می دهند تا آن را از ماژول Unity خارج کند و سپس آن را به مدار زمین رها کند. Cygnus برای آزمایش پرواز و آزمایش های علمی از راه دور تا 26 ژانویه به تنهایی به دور زمین می چرخد.

و پایان برنامه با فرود برنامه ریزی شده فضاپیما در اقیانوس اطلس در سواحل فلوریدا انجام میشود.

نظر شما درباره ماموریت اکسپدیشن 64 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اونوقت ما هنوز تیبا 1 ساله پیش خرید میکنیم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد