حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ناسا از ایده‌های اریگامی شما برای محافظ پرتوی فضاپیمای خود استفاده می‌کند

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | فناوری هوافضا

به‌تازگی ناسا اعلام کرده است که به ایده‌هایی که چگونگی طراحی محافظ پرتو برای فضاپیماها را نشان می‌دهد، نیاز دارد و هنرمندان و علاقه‌مندان اریگامی و هر کسی که در هنر مهارت دارد، می‌تواند ایده‌ی خود را ارائه دهد. این آژانس فضایی، با وب‌سایت جمع‌سپاری Freelancer همکاری کرده‌است تا یک پروژه‌ی به چالش کشیدن افراد را برای یک طراحی اریگامی ایجاد کند. این طراحی اریگامی، باید موثرترین و بهترین راه را برای قرار دادن یک محافظ پرتو نشان دهد. این یک جزء ضروری برای ماموریت‌ها به‌شمار می‌آید؛ چرا که پرتوهای کیهانی می‌توانند به بدن‌های انسان و الکترونیک‌ها آسیب برسانند. بدون یک محافظ، فضانوردان بعدی، بیشتر به سرطان، آسیب بافت دژنراسیون، آسیب سیستم عصبی، بیماری قلبی و آب مروارید مبتلا می‌شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ناسا به یک محافظ پزرگ نیاز دارد که بتواند به اندازه‌ی کافی از فضاپیما در زمان سفر کردن و انسان‌های زنده که بر روی ماه، مریخ و یا هر سیاره‌ی دیگری حضور خواهند داشت، محافظت کند. با این حال، این محافظ بزرگ می‌تواند تمام فضای یک وسیله را بگیرد. مهندس دانشگاه ICL لندن، Helen O’Brien گفته است:

ناسا چیزی می‌خواهد که به اندازه‌ی کافی، کوچک و فشرده شده باشد و زمانی که بر روی یک سیاره فرود می‌آیید، شما می‌توانید آن را گسترش دهید تا بیشترین کارایی را ارائه دهد و از پرتوها محافظت کند.

این آژانس با Freelancer برای پروژه‌های جمع‌سپاری خود برای زمان زیادی همکاری کرده‌است. در سال ۲۰۱۶، از مردم درخواست کرد تا در طراحی بازوی ربات مکعبی این شرکت کمک کنند که در حال حاضر این پروژه در مرحله‌ی دوم است. ناسا همچنین اعلام کرد که مردم می‌توانند مدل‌های سه‌بعدی از ابزارهای Robonaut 2 را ارائه دهند که می‌تواند بر روی ISS مورد استفاده قرار گیرد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

عاشق اوریگامی هستم موضوع تحقیق دانشگاهمه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی