حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماشین اپل توسط هیوندای در سال 2024 ساخته می شود

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، خودرو، شایعات

اپل در حال مذاکره با هیوندا در مورد ساخت و تولید ماشین اپل است. طبق آخرین خبرها و گزارش هایی که امروز منتشر شده است، توافق هایی بین دو شرکت اپل و هیوندا در حال انجام است که به تولید کننده کرده ای خودرو اجازه می دهد ماشین اپل را تولید کند. خودرویی که قرار است تا سال 2024 عرضه شود.

ماشین اپل :

به گفته منابع خبری کره جنوبی که توسط رویترز نیز تایید شده است، شروع تولید ماشین اپل از اوایل سال 2024 خواهد بود، برخلاف آنچه که قبلا برخی منابع سال 2027 را برای این منظور پیش بینی کرده بودند.

کارخانه تولید ماشین اپل به احتمال زیاد در ایالات متحده مستقر خواهد بود. توافق های صورت گرفته بر سر مسایلی مانند مونتاژ اتومبیل در کارخانه ای در جورجیا متعلق به شرکت کیا موتورز وابسته به هیوندا یا ساخت کارخانه جدید در این کشور است. بر اساس توافق های اولیه صورت گرفته بین دو شرکت قرار است در این کارخانه در سال اول فعالیتش که 2024 خواهد بود 100 هزار ماشین اپل را تولید کند. البته این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه 400 هزار دستگاه راه اندازی خواهد شد.

 

این منبع خبری ادعا می کند اپل و هیوندا قصد دارند تا نسخه اولیه و آزمایشی این خودرو را در سال 2022 آماده و عرضه نهایی کنند.

ماشین اپل

ماشین اپل

تایید شرکت هیوندا :

شرکت هیوندا کره جنوبی مذاکرات اولیه با شرکت اپل را تایید کرده است ولی تاکید کرده است که هنوز چیزی قطعی نیست. پس از تایید این مذاکرات از سوی شرکت، سهام این خودرو ساز کره ای حدود 20 درصد رشد کرد!

 

انتشار اولین خبرهای مربوط به طراحی و تولید خودرو توسط اپل به سال 2015 برمی‌گردد، اما در سال 2016 شنیده ‌ها حکایت از این داشتند که اپل به دنبال تولید نرم‌افزاری ویژه خودرو هاست تا بتواند لایسنس آن را به شرکت ‌های خودروساز بفروشد. یک سال بعد اما اپل حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان تیم طراحی خودروی خود را اخراج کرد و ابهامات زیادی درخصوص این پروژه به وجود آمد و تا به امروز نیز پروژه تولید ماشین اپل در سکوت خبری دنبال می شد.

البته شاید به دلیل همه‌گیری کرونا و مشکلاتی که برای شرکت‌ها به وجود آمده، این محصول با یک سال تاخیر یعنی در سال ۲۰۲۵ معرفی و عرضه نهایی شود.

 

به نظر شما اپل می تواند در طراحی و تولید خودرو حرفی برای گفتن داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

خدا قیمتشو بخیر کنه… 😬

M.tvi

قیمت که اصن مهم نیست چون در هر صورت ما که نمیتونیم بخریم ولی قسمت اصلی داستان رو میشه توی تیتر خبر دید

ماشین (اپل) توسط (هیوندای) ساخته میشه
یعنی چی اصن 😂😂😂

این واقعا چیزی رو خودش میسازه؟😂😂

Mahdi

خب مثل گوشی هاشه ، پردازنده رو طراحی میکنه tsmc واسش میسازه ، صفحه نمایش رو طراحی میکنه سامسونگ میسازه

Sajad

دوست عزیز اپل صفحه نمایش رو طراحی نمیکنه، صرفا بهترین نوع صفحه نمایش سامسونگ رو سفارش میده و بنا به سلیقه خودش کالیبره میکنه. ولی در زمینه چیپست حرف شما درسته. البته اون هم تحت لیسانس آرم هست ولی با مجوز دستکاری در سطح هسته ها.

Taha

در واقع هیوندای منتاژ می‌کنه.
مثل اسنوا که قطعاتش ساخت کره هست ولی تو ایران منتاژ میشه.

M.tvi

خیلی جالبه که همه منفی میدین ولی خودتون هم دارین حرف من رو تکرار میکنین!!! خودتون هم دارین میگین طراحی میکنه و یکی دیگه براش میسازه 😂😂😂 ۴ تا ترول اپل هم حالا واقعیت رو گفتیم بهشون بر خورده منفی دادن 😂😂

Milad7

به قیمت بسیار بسیار دست نیافتنی!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی