حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پول نقد موش، بیت‌کوین مرگ موش است!

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | رمزارز

بیل میلر (Bill Miller) با انتشار اظهار نظری عجیب خبرساز شده است.

او در جدیدترین اظهارنظرش اعلام کرده که عملکرد بیت کوین در سال گذشته، نوید بخش بوده است. بر اساس گفته های او، شرکت ‌های بیشتری در حال سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال هستند و  بخشی از ترازنامه خود را به بیت‌کوین اختصاص می دهند و بدین‌ترتیب اتخاذ چنین سیاست‌هایی از سوی شرکت های بزرگ و معتبر به سرعت در حال افزایش است.

بیل میلر کیست؟

بیل میلر در سال ۱۹۷۲ در دانشگاه Washington & Leeبا مدرک اقتصاد فارغ التحصیل شد. وی پس از فارغ التحصیلی در شرکت J.E. Baker  مشغول به کار شد.

بین سال­های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ میلر به عنوان رئیس و مدیر اداره­ سرمایه­گذاری در شرکت Legg Mason مشغول به کار بود. در سال ۲۰۱۶ پس از سی­ و پنج سال کار در شرکت Legg Mason این شرکت مدیریت سرمایه اعلام کرد، میلر را اخراج می­کند.

بیل میلر از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۵ توانست رکورد پیتر لینچ را بزند و سود بسیار بالایی را برای صندوق تحت مدیریتش ایجاد نماید. یادتان باشد این همان میلری است که شرکت Legg Mason اخراجش کرده بود!

بیل میلر

بیل میلر

میلر خود را یک سرمایه گذار بنیادی می داند اگرچه نگاه او به سرمایه گذاری بنیادی تا حدودی از سبک سنتی آن متفاوت است. به خصوص میلر این چنین فکر می کند که هر سهامی می تواند سهام بنیادی باشد به شرطی که قیمتش در سطحی پایین تر از ارزش ذاتی اش مبادله شود.

میلر معتقد است موفقیت بزرگ وی در سال های ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۰۰ به دو عامل اصلی برمی گردد: تحلیل جامع بازار سرمایه و ساختار سهام شرکت ها.

بیل میلر می گوید:

سرمایه گذاری بنیادی یعنی واقعا به دنبال بهترین ارزش بگردیم و تصور نکنیم که به خاطر اینکه چیزی گران به نظر می رسد گران است یا به خاطر اینکه قیمت سهامی پایین آمده است و با چند برابر ارزانتر معامله می شود سهامی مناسب و مقرون به صرفه است.

گاهی قیمت سهم پایین است اما ارزش آن بالا است، و گاهی کاملا برعکس قیمت سهم بالاست ولی ارزش آن پایین است.

 

بیل میلر و اظهاراتش درباره بیت کوین :

میلر کسی بود که چندین ماه قبل زمانی که قیمت بیت کوین حدودا 10.000 دلار بود، پیش بینی کرده بود که بیت کوین به 31.000 دلار می رسد و پیش بینی اش خیلی زود به وقوع پیوست.

بیل میلر عقیده دارد با توجه به این که فدرال رزرو، سیاستی را ادامه می دهد که با لحاظ کردن تمام فاکتورها، هدفش کاهش سرمایه‌گذاری در زیان مالی پول نقد برای آینده ‌ای قابل پیش ‌بینی ‌باشد، شرکت ‌هایی مانند Square و MicroStrategy، ترازنامه خود را به سمت بیت‌ کوین منتقل ساخته‌اند.

میلر همچنین بیان داشت که در صورت افزایش تورم و یا عوامل دیگری که سبب شود شرکت ‌های بیشتری به سمت بیت ‌کوین حرکت کنند، سیاست‌های اتخاذی به سمت ارزهای دیجیتال افزایش خواهد یافت.

 

بیل میلر با صحه گذاشتن بر گفته ی وارن بافت گفته است :

وارن بافت، بیت‌کوین را مرگ موش می‌داند. احتمالا حق با او باشد. بیت‌کوین مرگ موش و پول نقد، موش است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

باشه تو خوبی !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی