حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فضاپیمای کرو دراگون۲ در روز زمین به ایستگاه فضایی بین المللی می رود

اسپیس ایکس و ناسا به طور رسمی می روند تا هفته آینده چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی برسانند. با پایان یافتن بازبینی آمادگی پرواز ماموریت، کرو دراگون۲ قرار است پنجشنبه هفته آینده (۲ اردیبهشت_۲۲ آوریل) پرتاب شود که اتفاقاً روز زمین است.(۲۲ آوریل روز زمین نامگذاری شده است.) یک موشک فالکون۹ اسپیس ایکس و فضاپیمای کرو دراگون از سکوی تاریخی A۳۹ در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب می شوند. این دومین پرواز این فضاپیمای کرو دراگون خواهد بود. همین کپسول، به نام ” تلاش “، فضانوردان ناسا باب بهنکن و داگ هارلی را سال گذشته برای پرواز آزمایشی Demo_۲ به ایستگاه فضایی بین المللی برد.

فضانوردان فضاپیمای کرو دراگون۲

در داخل فضاپیمای کرو دراگون چهار خدمه اکسپدیشن ۶۵ حضور خواهند داشت که حدود شش ماه را در فضا سپری خواهند کرد: فضانوردان ناسا شین کیمبرو و مگان مک آرتور، فضانورد آکیهیکو هوشیده و فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) توماس پسکت فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۵ هستند.

مگان مک ارتور

شین کیمبرو

اکیهیکو هوشیده

توماس پسکت

اشکال در مخزن های سوخت موشک فالکون۹

جلسه بررسی آمادگی پرواز کرو دراگون۲ در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا

کتی لوئدرز، رئیس پروازهای فضایی سرنشین دار ناسا، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “بررسی آمادگی پرواز بسیار موفقیت آمیز بود؛ ما فقط یک مشکل داشتیم.” وی افزود: این مشکل باید طی چند روز آینده برطرف شود.

بیل گرستنمایر، معاون ساخت و قابلیت اطمینان پرواز در اسپیس ایکس (و رئیس اسبق پرواز فضایی ناسا)، در همان کنفرانس خبری گفت: تیم ما کشف کردند که یک خطای احتمالی بارگیری در مخزن های فالکون۹ وجود دارد، جایی که احتمال دارد کمی اکسیژن اضافی را در آن بارگیری کنیم.  (موشک های فالکون۹ اسپیس ایکس از اکسیژن مایع و نفت سفید مخصوص موشک برای سوخت پیشرانه استفاده می کنند.)

گرستنمایر افزود که سایر مأموریت های فالکون۹ نیز با همین پیکربندی با موفقیت پرواز کرده اند، اما اسپیس ایکس اخیراً هنگام آزمایش موشک بر روی زمین در تگزاس این مسئله را کشف کرده است. این شرکت میزان اکسیژن مایع را کمی بیشتر از حد انتظار تشخیص داده است، اما آنها هنوز علت این اختلاف را کشف نکرده اند.

وی گفت: “ما امروز این موضوع را با تیم ناسا بررسی كردیم، اما وقت كافی نداشتیم تا واقعاً همه داده ها را مرور كنیم و به عواقب آن نگاه كنیم. ما قصد داریم این موضوع را بررسی کرده و تعیین کنیم که آیا این موضوع می تواند خطری برای فضانوردان این ماموریت و سایر پرتاب های اینده فالکون۹ داشته باشد.

زمان بندی پرتاب کرو دراگون۲

اگر مسئله اکسیژن مایع مطابق انتظار حل شود و همه موارد دیگر طبق برنامه پیش بروند، کرو دراگون۲ در ساعت ۶:۱۱ صبح به وقت منطقه زمانی EDT  و ساعت ۱۴:۴۱ به وقت تهران در روز ۲۲ آوریل(۲ اردیبهشت) پرتاب می شود و کمی بیشتر از ۲۳ ساعت بعد، در ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی EDT و ساعت ۱۴:۰۰ به وقت تهران در روز ۲۳ آوریل(۳ اردیبهشت) در ایستگاه فضایی بین المللی لنگر می اندازد.

بررسی نهایی آمادگی پرواز برای ۲۰ آوریل برنامه ریزی شده است. استیو استیچ، مدیر برنامه تجاری خدمه ناسا، در کنفرانس خبری افزود: پنجره پرتاب پشتیبان در ۲۳ آوریل در دسترس است. پس از آن، کرو دراگون۲ می تواند در تاریخ ۲۶ آوریل یا ۲۷ آوریل پرتاب شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد