حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ اولین نمایشگر با حسگر اثر انگشت و ضربان قلب داخلی را معرفی کرد + پنل رول شونده 12.4 اینچی

در طول رویداد SID Display Week 2023 که در مرکز همایش‌های لس‌آنجلس در کالیفرنیا، ایالات‌متحده، برگزار می‌شود، سامسونگ دیسپلی از اولین پنل نمایشگر OLED جهان با حسگر اثر انگشت و سنسور ضربان قلب داخلی رونمایی کرد. این پنل که Sensor OLED نام دارد، می‌تواند پیچیدگی گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها را با یکپارچه‌سازی بیومتریک و ردیابی سلامت به‌میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. این شرکت همچنین یک پنل رول شونده 12.4 اینچی جدید با نام Rollable Flex را نیز به‌نمایش گذاشته است که می‌تواند به‌طور کامل در فضای کوچکتری مورداستفاده قرار گیرد.

اولین نمایشگر با حسگر اثر انگشت و ضربان قلب داخلی سامسونگ

سامسونگ دیسپلی به‌عنوان شرکت پیشرو در فناوری‌های نمایشگر OLED در جهان، امروز به‌صورت رسمی اولین پنل OLED با فناوری داخلی اثر انگشت و ردیابی قلب و عروق را به‌نمایش گذاشته است. پنل OLED جدید این شرکت دارای حسگر نور OPD (Organic PhotoDiode) است؛ به این معنی که شرکت‌ها نیازی به نصب یک سنسور اثر انگشت جداگانه در زیر پنل OLED ندارند و در هزینه و فضای داخل دستگاه‌های خود صرفه‌جویی به‌عمل می‌آید.

اولین نمایشگر با حسگر اثر انگشت و ضربان قلب داخلی سامسونگ

اولین نمایشگر با حسگر اثر انگشت و ضربان قلب داخلی سامسونگ

ازآنجایی‌که فناوری حسگر نور، در هر پیکسل این پنل OLED جدید تعبیه شده است، می‌تواند اثر انگشت یا اطلاعات ضربان قلب را از چندین انگشت به‌طور همزمان تشخیص دهد. این به دستگاه امکان می‌دهد تا احراز هویت بیومتریک دقیق‌تری ارائه دهد و فشارخون را اندازه‌گیری کند. پنل OLED جدید همچنین می‌تواند سطوح استرس کاربر را به‌طور همزمان اندازه‌گیری کند. این پنل OLED جدید می‌تواند در آینده نزدیک در گوشی‌های هوشمند استفاده شود.

یکی از مدیران سامسونگ دیسپلی بیان می‌کند: «برای اندازه‌گیری دقیق فشارخون یک فرد، اندازه‌گیری فشارخون هر دو دست ضروری است. نمایشگر OLED جدید می‌تواند به‌طور همزمان انگشتان هر دو دست را حس کند و اطلاعات سلامتی دقیق‌تری را نسبت‌به دستگاه‌های پوشیدنی موجود ارائه دهد.»

نمایشگر رول شونده 12.4 اینچی

درجریان همین رویداد، سامسونگ دیسپلی از یک فناوری دیگر خود نیز رونمایی کرد. پنل OLED Rollable Flex که می‌تواند تا اندازه 12.4 اینچ کشیده شود. این پنل نمایشگر می‌تواند از اندازه 49 میلی‌متر تا 254.4 میلی‌متر باز شده و به‌طور بالقوه از گوشی به تبلت تبدیل شود. برخلاف نمایشگرهای تاشو و کشویی معمولی که تا 3 برابر مقیاس‌پذیری را ارائه می‌دهند، پنل‌های Rollable Flex OLED جدید سامسونگ بیش از 5 برابر مقیاس‌پذیری (از 49 میلی‌متر به 254.4 میلی‌متر در اندازه) را ارائه می‌دهند.

نمایشگر رول شونده 12.4 اینچی

نمایشگر رول شونده 12.4 اینچی

همان‌طور که سامسونگ دیسپلی توضیح می‌دهد، این شرکت توانسته است با چرخاندن و باز کردن پنل OLED روی محور Oشکل مانند یک اسکرول، به این سطح از انعطاف‌پذیری دست یابد. سامسونگ دیسپلی توضیح می‌دهد: «بزرگ‌ترین ویژگی این است که ما توانستیم یک نمایشگر با اندازه بزرگ را که حمل آن دشوار است، با قابلیت چرخاندن آن، به یک فرم قابل‌حمل تبدیل کنیم.»

علاوه‌بر این، غول نمایشگر کره‌ای از پنل‌های OLED Flex In & Out نیز رونمایی کرده است. این نمایشگرها می‌توانند به سمت داخل و خارج تا شوند، برخلاف نمایشگرهای تاشو فعلی که تنها به سمت داخل یا خارج تا می‌شوند و درحال‌حاضر در گوشی‌های هوشمند تاشو مانند Galaxy Z Fold 4 استفاده شده‌اند. ازآنجایی‌که پنل‌های Flex In & Out می‌توانند به هر دو سمت تا شوند، تلفن‌های تاشو مبتنی‌بر این نمایشگرها به یک پنل اضافی برای نمایشگر کاور خود نیازی ندارند.

سامسونگ دیسپلی همچنین قصد دارد پنل‌های OLED Flex Hybrid و Slidable Flex Solo را در SID Display Week 2023 به‌نمایش بگذارد. پنل OLED Flex Hybrid می‌تواند فناوری‌های تاشو و کشویی را در یک پنل ترکیب کند و راهی برای قرار دادن نمایشگر بزرگ‌تر در دستگاه‌های جمع‌وجور ارائه دهد. پنل OLED Slidable Flex Solo نیز می‌تواند از یک پنل 13 اینچی به ابعاد 17 اینچی گسترش یابد. این شرکت ابتدا این فناوری‌ها را در سال گذشته رونمایی کرده بود.

نظر شما درباره فناوری‌های جدید سامسونگ دیسپلی شامل نمایشگر با حسگر اثر انگشت و ضربان قلب داخلی و همچنین پنل رول شونده 12.4 اینچی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

چه تلاش‌های جالبی، مخصوصا ضربان قلب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی