حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه شیائومی Mi 11 با آیفون ۱۲ پرو مکس توسط شیائومی با روتر Wi-Fi 6E AX6000

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، تماشا کنید، شیائومی، مقایسه

شیائومی اخیراً اولین روتر Wi-Fi 6E خود را رسمی اعلام کرد. Mi Router AX6000 با قیمت حدود 91 دلار به بازار عرضه می شود. همچنین این روتر در حال حاضر برای رزرو در چین در دسترس است و اولین فروش خود را از ۱۸ دی ۹۹ آغاز می کند. در این مطلب با ویدیویی رسمی از سوی شیائومی به مقایسه شیائومی Mi 11 با آیفون ۱۲ پرو مکس توسط شیائومی با روتر Wi-Fi 6E AX6000 خواهیم پرداخت. تستی که در یک زمین فوتبال انجام می شود و به آنتن‌دهی و سرعت وای فای دو دستگاه با این مودم وای فای سریع و جدید Wi-Fi 6E می پردازد.

مقایسه شیائومی Mi 11 با آیفون ۱۲ پرو مکس

مدل زیادی است که Wi Fi 6E ارایه شده و بهبودهایی نسبت به Wi Fi 6 ارایه می کند اما درک درست فناوری جدید، بدون یک تصویر عملی دشوار است. در یک کلیپ کوتاه، شیائومی این کار را انجام داده است. آن ها برای این کار Mi Router AX6000 را در مرکز یک استادیوم بزرگ قرار داده و سپس آیفون ۱۲ پرو مکس اپل و شیائومی می ۱۱ را که به تازگی معرفی شده اند، از نظر سرعت Wi-Fi در زوایا و فواصل مختلف آزمایش کرد. هدف این بود که ببینیم در نهایت پهنای باند 800 مگابیت بر ثانیه که به روتر اطلاق می شود آیا در نهایت به هر گوشی منتقل می شود.

قبل از اینکه قسمت نظرات را منور کنید (!) متوجه هستیم که این یک آزمون علمی مناسب یا بسیار عملی برای اجرا نیست. این دقیقا به معنای نمایش مزایای نظری اجرای یک روتر بی سیم Wi-Fi 6E با یک دستگاه سازگار با آن مانند Mi 11 است. البته خبر خوب برای طرفداران اپل این است که احتمالا آیفون ۱۳ با پشتیبانی از Wi-Fi 6E و باند ۶ گیگاهرتز ارایه خواهد شد.

مقایسه شیائومی Mi 11 با آیفون ۱۲ پرو مکس

مقایسه شیائومی Mi 11 با آیفون ۱۲ پرو مکس

“کاستی” اپل در اینجا به راحتی ناشی از این واقعیت است که این برند از مودم Qualcomm X55 کمی قدیمی تر مجهز به زیر سیستم FastConnect 6800 شرکت برای Wi-Fi استفاده می کند، در حالی که Mi 11 از جدیدترین و بهترین مودم Qulcomm X60 بهره مند می شود که کوالکام FastConnect 6900 در آن است.

بدون جزئیات فنی زیاد باید بگوییم که شیائومی می ۱۱ به باند جدید 6 گیگاهرتز دسترسی پیدا می کند، که یکی از مهمترین مواردی است که “E” در Wi-Fi 6E نسبت به Wi-Fi 6 قدیمی تر، ارایه می دهد. سپس سیستم پیشرفته 4-stream  اجرا می شود جریان همزمان (2×2 + 2×2) دو باند همزمان (DBS)، به شما این امکان را می دهد که یک اتصال 2×2 در باند 6 گیگاهرتز و یک اتصال 2×2 در باند 5 گیگاهرتز را همراه با آن، برای حداکثر نظری حداکثر سرعت 3.6 گیگابیت بر ثانیه ترکیب کنید.

مطمئناً برای نزدیک شدن به چنین سرعتی به یک روتر سازگار و توانمند نیاز دارید، جایی که Mi Router AX6000 وارد آن می شود. حداکثر خروجی بی سیم جمع شده از لحاظ تئوری 6000 مگابایت بر ثانیه و همچنین مجهز به پورت شبکه 2.5 گیگابیت بر ثانیه است.

مورد دوم مطابق با استاندارد IEEE 802.3bz است و می تواند با کابل اترنت Cat 5e موجود کار کند ، و این مسیر را به عنوان یک مسیر عالی ارتقا می بخشد ، زیرا اتصالهای اینترنتی خانه در مکانهای خاص بیش از حد 1Gbps است.

خب، بیایید با هم ویدیو را ببینیم:

 

اگر ویدیوی کوتاه بالا را ندیدی، نتیجه مهم آن را در اسکرین شات زیر برای شما ارایه می کنیم:

مقایسه شیائومی Mi 11 با آیفون ۱۲ پرو مکس

مقایسه شیائومی Mi 11 با آیفون ۱۲ پرو مکس

در مقایسه با “مدل پایه” Wi-Fi 6 که به هر حال، یک ارتقا بزرگ عمده و طولانی مدت بیش از Wi-Fi ac یا (Wi-Fi 5) است، حالا Wi-Fi 6E و Mi Router AX6000 به خصوص پهنای باند 4×4 روی 160 مگاهرتز را ارائه می دهد که پهنای باند 4×4 روی 80 مگاهرتز Wi-Fi 6 را دو برابر می کند. سپس فناوری انتقال سریع سرعت مدولاسیون 4K QAM وجود دارد، که ادعا می کند انتقال داده را فشرده می کند و با 20 density می تواند چگالی بیشتری به دست می آورد و از این رو 20 درصد انتقال داده همزمان بیشتر از نسل قبلی 1024 QAM است. با بهره گیری از این رم و 512 مگابایت حافظه داخلی، Mi Router AX6000 نوید دهنده سرعت تک دستگاه و همچنین پشتیبانی از حداکثر 248 کاربر همزمان است. قابلیتی که با تکثیر فناوری اینترنت اشیا اهمیت بیشتری پیدا می کند.

شیائومی Mi Router AX6000

شیائومی Mi Router AX6000

شیائومی Mi Router AX6000 با شش تقویت کننده سیگنال مستقل، نوید یک پوشش عالی را می دهد و این فقط در یک استادیوم بزرگ باز نیست. یک روتر شاید تنها باید بتواند یک آپارتمان بزرگ سه خوابه را به طور موثر تحت پوشش قرار دهد. اگر به چیزی فراتر از آن نیاز دارید، AX6000 پشتیبانی از Xiaomi Mesh را ارائه می دهد. همچنین ویژگی های نرم افزاری هوشمند دیگری نیز وجود دارد، مانند تصادفی سازی خودکار رمز عبور Wi-Fi و همگام سازی با دستگاه های هوشمند شیائومی که از Xiaomi ChangKai Connect پشتیبانی می کنند. همچنین، AX6000 می تواند هوشمندانه برخی از تلفن های Xiaomi / Redmi را شناسایی کرده و در صورت لزوم، بهینه سازی شبکه مخصوص بازی را برای ترافیک Wi-Fi آنها تغییر دهد.

هنوز چیزی در مورد در دسترس بودن بین المللی Mi Router AX6000 وجود ندارد. اما با توجه به سرعتی که برخی دیگر از روترهای اخیر این شرکت احتمالا انتظار شاید کمی طولانی باشد.

نظر شما درباره Wi Fi 6E چیست؟ فناوری های به روز ارتباطی می تواند زندگی ما را بهتر کند. شرکتی مانند اپل نشان داده تا همه گیر شدن زیرساخت ها عموما چنین فناوری هایی را استفاده نمی کند. اگر به این راهبرد مخالف هستید، خوشبختانه دستگاه های جدید اندرویدی چنین فناوری دارند و اگر مثل اپل فکر می کنید، آیفون ۱۳ احتمالا این نیاز شما را برطرف می کند. شما طرفدار کدام تفکر هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

بابا ایول داره این تکنولوژی. قیمتش هم عالیه اگه این روتر رو بخریم کی تو ایران wifi6 راه اندازی میشه

Mahdi

عاشقتم اسنپ۸۸۸

saeed_l

شیاومی هم دیگه شورش در آورده این چه وضع شه 😂😆

Milad7

ما با همون تی پی لینک خوشیم =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)