حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویروس کرونا چه مدت بر روی گوشی های موبایل زنده می ماند؟

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | پزشکی و سلامت، سبک زندگی

گوشی های موبایل منبع آلودگی و بهترین منتقل کننده آلودگی از مکانی به مکان دیگر هستند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که درطول روز چندبارگوشی تان را لمس می کنید؟ چندبار پس از لمس گوشی تان بدون شستن دست ها اقدام به خوردن مواد غذایی می کنید؟

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، امروزه گوشی های موبایل یکی از مهم ترین عوامل منتقل کننده ویروس کرونا هستند. اما آیا ویروس کرونا می تواند بر روی سطوحی مانند گوشی موبایل زنده بماند؟ اگر جواب این سوال بله باشد، چه مدت؟ با ترنجی همراه باشید تا به همه سوالات در این زمینه پاسخ دهیم.

بالای 96 ساعت ویروس کرونا می تواند بر روی گوشی های موبایل زنده بماند!

طبق تحقیقات سازمان بهداشت جهانی، در صورتی که پس از لمس سطحی که ویروس کرونا بر روی آن قرار گرفته با همان دست دهان، بینی یا حتی چشم خود را لمس کنید، می توانید COVID-19 را دریافت کنید و به این بیماری مبتلا شوید. این سازمان توصیه می کند روزانه چندین مرتبه سطوحی از جمله گوشی های موبایل که به تعداد بالا لمس می شوند را تمیز و ضدعفونی کنید.

ویروس کرونا

ویروس کرونا

 

بر اساس همین تحقیقات، ویروس اصلی سارس که در سال 2003 میلادی شیوع بالایی پیدا کرد تا 96 ساعت (چهار روز) بر روی سطوح شیشه ای پایدار بود و بر روی سطوح فولادی ضد زنگ و پلاستیک تا 72 ساعت (سه روز) دوام داشت.

مطالعه اخیر موسسه ملی بهداشت نشان داد ویروس کرونا می تواند تا 72 ساعت (سه روز) در سطوحی مانند پلاستیک و فولاد ضد زنگ زندگی کند.

 

با توجه به تحقیقات و آزمایشات صورت گرفته ، بهترین کار این است که تصور کنیم ویروس کرونا می تواند به مدت چهار روز روی سطوح شیشه ای زنده باقی بماند و آن سطح را آلوده کند. این مورد برای هر دستگاهی با صفحه شیشه ای، از آیفون و گوشی های اندرویدی گرفته تا آیپد و تبلت ها و لپ تاپ ها و… صدق می کند.

 

گوشی های خود را پس از هربار بیرون رفتن و در برگشت ضدعفونی کنید.

طبق تحقیقات ویروس کرونا می تواند مدت زیادی روی سطوح شیشه ای دوام بیاورد، بنابراین ضد عفونی منظم گوشی های موبایل بسیار مهم است. امروزه ما گوشی های خود را به طور مداوم لمس می کنیم و این می تواند منجر به انتقال ویروس کرونا از سطح گوشی به سایر سطوح و بالعکس شود.

برای ایمن ماندن، توصیه می کنیم گوشی های خود را بعد از هر بار استفاده در بیرون از خانه ضدعفونی و تمیز نمایید. هنگام بازگشت به خانه، دستان خود را به درستی بشویید و همزمان گوشی تان  را ضدعفونی کنید. اگر دست های خود را بدون تمیز کردن گوشی خود شستید، پس از لمس گوشی موبایل خود، ویروس کرونا می تواند از سطح گوشی تان به دستان شما منتقل شده و به راحتی شما و اعضای خانواده تان را درگیر این ویروس کند.

ضدعفونی گوشی

ضدعفونی گوشی

 

ماندگاری ویروس کرونا در سایر سطوح چقدر است؟

طبق آخرین مطالعات و تحقیقات انجام شده، ویروس کرونا می تواند بر روی کاغذ و مقوا تا 24 ساعت، سطوح مسی تا چهار ساعت و سطوح براق تا سه ساعت دوام داشته باشد و زنده بماند و با لمس این سطوح به دستان و جاهای دیگزمنتقل شود.

به نظر می رسد بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا و جلوگیری از پخش ویروس کرونا، ضدعفونی و تمیز کردن سطوح مختلف، دست ها، گوشی های موبایل و اجسامی است که به تعداد زیاد در طول روز توسط ما لمس می شوند والبته لمس نکردن صورت، بینی و چشم ها با دستان مان باشد.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترنج ترنجی

یکبار گوشی رو با الکل ( اونم ۳۰ درصد ) پاک کردم، کلا لایه ضد چربی گلس گوشی از بین رفت ، حال به همزن شده گوشی از اون روز . به نظرتون گلس های مایع یا نانو برمیگردونه اون خاصیت رو ؟ ( تو مشخصات که نوشته بود آره ولی تجربه ش رو ندارم )

Arad.Htc

اسپم ترنج ترنجی به من ترنج میدی😉😐(واج آرایی ت و ج) 😂

mostafa3

من با الکل 70, درصد ضدعفونی کردم تا حالا مشکلی پیش نیومده براش
گلس گوشیم Nillkin است بهترین هست ولی گران قیمت

pooria

من تجربه همین کار رو با خمیر دندون دارم 😂
تنها روشی که میتونی از گوشیت استفاده کنی اینه که روش گلس بندازی راه ترمیم وجود نداره

pooria

گلس بندازی چه شیشه ای باشه چه پلاستیکی وضع گوشیتو خیلی بهتر میکنه

Arad.Htc

من گلس گوشیم خراب شد انقدر بهش ا. ل. ک. ل زدم

SHREK

بهترین راه شست و شوی گوشی با آب و صابون که بهش آسیب نزنه.

UnderTaker

*برای ایمن ماندن، توصیه می کنیم گوشی های خود را بعد از هر بار استفاده در بیرون از خانه ضدعفونی و تمیز نمایید*

خیلیا گوشی‌هاشونو با همین ضدعفونی کردن، فلج کردن!

بنظرم بهترین راه اینه که هر بار میری بیرون، گوشی رو توی پلاستیک‌های زیپ‌دار یکبارمصرف بزاری 😅👇

comment image

Milad7

مراقب باشید با الکل زیاد گوشی را به فنا ندید!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی