حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد ۲ یا گلکسی S20 FE سامسونگ | TSL20

نوشته

3 سال قبل | 15 دیدگاه | سامسونگ، موبایل

دور نیمه نهایی لیگ اسمارت فون ترنجی ۲۰۲۰ را با مسابقه درون برندی سامسونگی آغاز می کنیم. جایی که رای های دور اول و دور دوم باعث شد که در این مسابقه نیمه نهایی Galaxy Z Fold 2 و Galaxy S20 FE سامسونگ انتخاب شوند. سوال این است که گلکسی زد فولد ۲ یا گلکسی S20 FE سامسونگ؟ یک پرچمدار جذاب تاشو ۲۰۰۰ دلاری یا یک پرچمدار اقتصادی حدود ۷۰۰ دلاری؟

جهت یادآوری شرایط جدول، می توانید اینجا جدول را ببینید:

 

گلکسی زد فولد ۲ یا گلکسی S20 FE سامسونگ

گلکسی S20 FE با تراشه تقریبا هم تراز همان تراشه گلکسی زد فولد ۲ ارایه می شود. در حقیقت اگر مدل 5G اسنپدراگون گلکسی S20 FE را بخرید که دقیقا همان تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ موجود در زد فولد ۲ را خواهید داشت. جالب اینکه حتی گلکسی S20 FE می تواند در بخش دوربین زوم اپتیکال بیشتری هم ارایه کند. با توجه به باتری هم اندازه مشخصا گلکسی S20 FE عمر باتری بهتری هم خواهد داشت و در نهایت قیمت آن حدودا یک سوم گلکسی زد فولد ۲ است.

در مقابل گلکسی زد فولد ۲ دستگاهی است که WOWFactor (شاخص جذابیت بگوییم مثلا؟) بالای ارایه می کند. شما با آن خاص ترین کاربر موبایل روی زمین هستید. دو نمایشگر که نیازهای مختلف شما پاسخ می دهند و دقیقا لبه تکنولوزی قرار خواهید داشت.

اجازه بدهید گلکسی S20 FE را بیشتر مرور کنیم:

سامسونگ در حال حاضر سه مدل مختلف از تلفن های Galaxy S20 را تولید می کند: یک گوشی معمولی ، یک Plus و یک Ultra. اکنون می توانید چهارمین ترکیب را به آن اضافه کنید ، Galaxy S20 FE که FE مخفف “Fan Edition” است. این یک S20 است که برخی از قطعات گران قیمت آن برداشته می شود اما برخی از ویژگی های کلیدی مهم را در خود نگه می دارد. همچنین در شش رنگ مختلف ارائه خواهد شد. این دستگاه از تقریبا یک هفته دیگر با قیمت 699 دلار برای مدل Sub 6 در اپراتور T-Mobile ، AT&T و 749 دلار برای نسخه mmWave توسعه یافته برای Verizon به فروش می رسد.

گلکسی S20 FE

گلکسی S20 FE

گلکسی S20 FE از صفحه نمایش 6.5 اینچی بهره می برد. این دقیقاً بین Galaxy S20 کوچکتر و S20 Plus بزرگتر قرار دارد. مانند بقیه اعضای خانواده، FE دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز برای انیمیشن ها و گرافیک های نرم و روان است، اما بر خلاف بقیه اعضا، صفحه نمایش آن کاملا مسطح است و نمی توان آن را تا رزولوشن Quad HD+ بالا برد.

در پشت نیز پلاستیکی است، اما اگر چیزی شبیه پلاستیک Note 20 باشد، احتمالاً حال خوبی خواهد داشت. سامسونگ به شدت گزینه های رنگ را بازاریابی می کند:

  1. ۱- قرمز
  2. ۲- نارنجی
  3. ۳-اسطوخودوس
  4. ۴- نعناع
  5. ۵- سفید

همه این رنگ ها با پیشوند “cloud” نشان داده می شوند، این نشانگر سامسونگ است که دارای یک ظاهر مات هستند که باید لکه انگشت را پنهان کند.

گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن از مشخصات صرف نظر نمی کند. این گوشی دارای یک باتری 4500 میلی آمپری، 6 گیگابایت رم، شارژ بی سیم، مقاومت در برابر آب IP68، فضای ذخیره سازی قابل ارتقا و پردازنده برتر Snapdragon 865 است. FE همچنین با داشتن دوربین عقب این دستگاه با مگاپیکسل بالاتر مجهز نشده است ولی نمی توان گفت که این بد است چرا که تاکنون آن مگاپیکسل های اضافی آن برنده بزرگ سامسونگ در ابتدای سال نبوده است.

دوربین اصلی آن ۱۲ مگاپیکسل با OIS است، به علاوه یک دوربین زاویه دید عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک تله فوتو ۸ مگاپیکسلی هم وجود دارد. سامسونگ می گوید تله فوتو یک زوم اپتیکال ۳ برابر است و همچنین می گوید که این ویژگی 30 برابر “بزرگنمایی فضایی” را حفظ می کند، البته بیشتر از طریق سخت افزار توسط نرم افزار هدایت می شود. این سنسورها به معنای این است که FE نمی تواند ویدیوی 8K را ارایه دهد، اما این ضرر زیادی ندارد.

سامسونگ همچنین به سنت خود در ارایه دوربین سلفی عجیب و غریب به صفوف خود ادامه می دهد، زیرا دوربین سلفی در FE هم 32 مگاپیکسل است – مشابه آنچه در Galaxy A71 ارایه می شود.

این شرکت می گوید وقتی نسخه اصلی S20 را از این برند ارایه کرد، نسخه FE در برنامه های آن نبود. اما پس از آن همه گیری کرونا، شد. رویداد S20 سامسونگ یکی از آخرین مواردی بود که بسیاری از روزنامه نگاران فناوری در آن شرکت کردند. مدت زیادی از واقعه مارس نگذشته بود که شرکت تصمیم گرفت این گوشی را بسازد.

Galaxy S20 FE احتمالاً اولین گوشی هوشمندی است که دیده ایم و به عنوان پاسخی مستقیم به همه گیری ایجاد شده است. به طور خاص، سامسونگ می خواست قیمت کمتری را هدف قرار دهد اما به خانواده S پرچمدار که در ایالات متحده عملکرد بهتری دارد، بستگی داشته باشد.

توسعه سریع آن گواهی است بر این که سامسونگ چگونه می تواند محصولات جدید را به سرعت از بین ببرد، هرچند که احتمالاً به S20 موجود کمک کرده است. سامسونگ تلاش کرده با طراحی دوربین متفاوت بتواند آن را با ۳ عضو دیگر خانواده گلکسی S20 کنید متفاوت کند.

و حالا وقت آن است که درباره گلکسی زد فولد ۲ کمی صحبت کنیم:

قابل توجه ترین ارتقا در قسمت بیرونی است، نمایشگری که با بسته شدن Z Fold 2 مشاهده می کنید اکنون بسیار بزرگتر از Fold اصلی است. “صفحه نمایش” بیرونی اکنون 6.2 اینچ است و تقریبا کل قسمت جلوی دستگاه را اشغال می کند. اگرچه به نظر می رسد یک صفحه نمایش بسیار بزرگ است، اما به احتمال زیاد بسیار باریک است. ابعاد برابر 2260 در 816 پیکسل است. بنابراین اگرچه بسیار چشمگیرتر از قبل به نظر می رسد، اما باید منتظر بمانیم تا از آن استفاده کنیم و تجربه کاربری را عنوان کنیم.

نخستین نگاه به گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

نخستین نگاه به گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

صفحه داخلی در برخی از جنبه ها به روز شده است. از همه مهمتر، اکنون از Ultra Thin Glass سامسونگ (UTG) استفاده می شود، دقیقاً مانند تلفن تاشو Z Flip. به نظر می رسد دوام آن از صفحه پلاستیکی Fold اصلی بسیار بیشتر است. سامسونگ همچنین در حال نصب مجدد یک محافظ صفحه پلاستیکی روی UTG است، بنابراین ممکن است هنوز کمی احساس پلاستیکی داشته باشد.

سامسونگ همانند تمام تلفن های تاشو خود، چندین اخطار و دستورالعمل مراقبتی برای Z Fold 2 ارائه داده است و امیدوارم کاربران از آسیب رساندن به آن جلوگیری کنند. همچنین یک بار جایگزینی صفحه نمایش با قیمت ۱۴۹ دلار ارائه می دهد.

گذشته از بهبود دوام، بهبودهای صفحه بزرگ Z Fold 2 دو برابر است. اول اینکه، صفحه نمایش 7.6 اینچی دیگر بریدگی بزرگ برای چندین دوربین ندارد. با یک سوراخ کوچک برای دوربین سلفی جایگزین شده است. دوم، رفرش ریت آداپتیو آن تا ۱۲۰ هرتز است. رفرش ریت بالا می تواند تأثیر بیشتری روی تجربه کلی Z Fold 2 نسبت به نسل های قبلی بگذارد. دلیلش این است که Fold اصلی از “jelly scroll” رنج می برد، جایی که یک طرف صفحه به آرامی از طرف دیگر تازه می شود.

بعد از صفحه نمایش ، مهمترین ویژگی بعدی Z Fold 2 لولا است. سامسونگ از زمانی که اولین واحد بررسی Galaxy Fold را ارایه کرد دیدیم که دستگاه شکننده است. لولای این دستگاه دارای چهار سری دندانه برای افزایش سختی در کل روند باز شدن است به طوری که Z Fold 2 می تواند نیمی از صفحه را به صورت ایستاده برای برخی از ویژگی های نرم افزار مانند تماشای فیلم پشتیبانی کند.

همچنین برس های جدید “رفتگر” وجود دارد. دقیقا مانند برس برخی جاروبرقی ها و برای جلوگیری از ورود آلودگی به مکانیسم لولا و آسیب دیدن صفحه از پشت. سامسونگ می گوید که پشت صفحه نمایش نیز برای تقویت و استحکام بیشتر تقویت شده است.

تمام این تلاش ها صرف تهیه دستگاهی با مشخصات فنی شده است که تفاوت چندانی با سایر گوشی های پرچمدار اندرویدی سامسونگ ندارد. این محصول دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم است. از شارژ بی سیم، شارژ بی سیم معکوس، شارژ سریع پشتیبانی می کند و دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعت است. از هر دو نوع زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی می کند. قفل تلفن با حسگر اثر انگشت باز شده و در کنار دستگاه نصب شده است. سامسونگ همچنین ادعا می کند که اسپیکرهای استریو به اندازه کافی خوب هستند که شما را از داشتن یک اسپیکر بلوتوث جداگانه بازدارد، اما این احتمال وجود دارد که اغراق آمیز باشد.

از منظر اعداد خام، سیستم دوربین Z Fold 2 نسبت به آنچه در گلکسی اس ۲۰ یا گلکسی نوت ۲۰ می توانید دریافت کنید، تا حدودی پایین تر است. این دوربین دارای آرایه معمول دوربین های عادی، فوق عریض و تله در پشت است، اما هر سه دارای سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی هستند. دو دوربین سلفی وجود دارد، یکی برای صفحه نمایش بیرونی و دیگری برای نمایشگر اصلی و هر کدام ۱۰ مگاپیکسل است.

اگر سلفی می گیرید، بهترین راه برای انجام این کار این است که دستگاه را باز کنید و از دوربین های اصلی به همراه نمایشگر بیرونی برای منظره یاب استفاده کنید. این یکی از چندین پیشرفت نرم افزاری خاص Fold است که سامسونگ مورد استفاده قرار می دهد.

گلکسی Z Fold 2 بار دیگر از رابط کاربری دوتایی یا سه پنجره سامسونگ برای انجام چند وظیفه استفاده می کند. می توانید برنامه ها را به صورت جفت (یا سه گانه) ذخیره کنید تا با هم باز شوند. و هنگامی که از یک رابط چند منظوره عکس می گیرید، عکس صفحه هر برنامه به طور جداگانه ذخیره می شود. همچنین همچنان از ویژگی پشتیبانی می کند که در هنگام باز کردن تلفن بین نمایشگرهای داخلی و داخلی تداوم داشته باشد.

سامسونگ می گوید برنامه های بیشتری از حالت تبلت در Z Fold 2 پشتیبانی می کنند، از جمله برنامه های مایکروسافت و گوگل. حتی برای سهولت در جابجایی بین تنظیمات DPI تنظیمات خاصی را در نظر گرفته است. این بدان معناست که شما می توانید از بین طرح های تلفنی که بزرگتر هستند و طرح های رایانه لوحی که کوچکتر هستند، انتخاب کنید.

گلکسی Z Fold 2 در دو رنگ – برنز و مشکی – به بازار عرضه می شود و همچنین این امکان را برای خریداران فراهم می کند تا رنگ متفاوتی را برای لولا انتخاب کنند. یک پک Thom Browne نیز وجود خواهد داشت که شامل ساعت و محافظ گوش می شود.

گلکسی زد فولد ۲ با قیمت ۲۰۰۰ دلار تقریبا برابر با آخرین Galaxy Fold است، اما این بار سامسونگ حداقل این موضوع را تشخیص داده و Z Fold 2 را به عنوان یک دستگاه “لوکس” قرار می دهد. اینکه آیا این باعث خوشایندتر شدن قیمت می شود، به تعریف شما از “لوکس” بستگی دارد. این حداقل راهی صادقانه تر برای سامسونگ برای بازاریابی این دستگاه است. این یعنی گلکسی زد فولد ۲ نه به عنوان چیزی برای همه، بلکه به عنوان چیزی برای کسانی است که مایل به گذراندن داشتن دو دستگاه در یک دستگاه غیرقابل توصیف به عنوان آن دو دستگاه به صورت جداگانه است. یعنی یک موبایل که تبلت هم می شود اما حقیقتا نه موبایل است و نه تبلت!

در اطلاعیه Z Fold 2 این شرکت به شدت اشاره کرد که یک دستگاه Fold آینده از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین حتی اگر امروز این Fold برای شما خیلی گران باشد، احتمالاً فرصتی خواهید داشت که در آینده باز هم یک نمونه پیشرفته تر گران را بخرید!

رای گیری گلکسی زد فولد ۲ یا گلکسی S20 FE سامسونگ 

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.


انتخاب شما کدام دستگاه است و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer

احیاناً نباید زی فولد ۲ با نوت ۲۰ الترا؛ و اس ۲۰ اف‌ای با کی ۳۰ الترا مقایسه می‌شد؟!

ARMTIN

اخرش Note 20 ultra انتخاب میشه

Faraz

صد در صد زد فولد دو قهرمان میشه خیلی بهتر از گوشیای معمولی هست گر چه کاستی هایی داره ولی یک سر و گردن از گوشی های دیگه بالا تر هست

نیما عرفانی

این سبک چیدمان بهتره چون اونجوری که تو میگی ۱۰۰٪ یکی از اقتصادی ها می‌ره یه پای فینال ولی اینجوری همه چیز ۵۰-۵۰ ست و بین کیفیت ، پرفورمنس ، پرستیژ و فرم فکتور تقابل با برچسب قیمتی به مراتب کمتر متناسب با طیف مختلفی از امکاناته .
حالا فارغ از این بحث دارم به فاجعه و اتفاق غیر منتظره اش فکر میکنم ؛ یهو بزنه اس ۲۰ fe ، گلکسی زد فولد ۲ رو حذف کنه و از اون طرفم کی ۳۰ اولترای خوش قیمت محدود به بازار چین از سد نوت ۲۰ اولترای با ابهت و جذاب عبور کنه و در نهایت تو فینال از بین این ۱۶ گزینه ، رقابت دوتا اقتصادیِ پر حاشیه باشه😂😂🙌

TheFreeCritic

با توجه قه اینکه فرم فکتور گلکسی زد فولد رو نا کارامد میدونم و با توجه به قیمتی که داره اس بیست اف ای رو انتخاب میکنم که سوا از این مقایسه یکی از موبایلهای محبوب منه

Farhad

مقایسه نابرابریه
اما باتوجه به اینکه ما باید انتخاب کنیم من عمرا پولم به زی فولد 2 برسه پس اس 20 اف ای

Naranj

نمیگه که کدوم پولت میرسه، میگه کدوم ارجح هست،توی کیفیت و نواوری و..‌
اونطوری باشه بین ائودی و پژو باید پژو رو انتخاب کنیم ما؟!!

Milad7

زد فولد 2 دیگه 😛

The MTest MT

اقای عـطـایی این نظر سنجی و رای دهی ناقصتون در سایت به درد خودتون میخوره
نظرسنجی که یه ترول با صرف ده دقیقه وقت و یه وی چی ان خوب صد تا رای فیک بده اسمش نظر سنجی نیست بازیه
تو اینستاگرام با ز قابل اطمینان تره

SHREK

Z Fold2

Mahdi

من از تاشو خوشم نمیاد

MSK

من اینجا هم به دستگاه پرمیوم رای میدم زد فولد برای من جذاب تره و از فرم فکتورش خوشم میاد ولی اگر برا خرید واقعا قیمت بالای داره و اگر بخوام ایران بودن و حساب کنم باید به اس 20 اف ای فکر کرد تازه اونم خریدش راحت نیست😐

OMID33

اولین ویدیو سنتر موبایل بنام vidocen شروع بکار کرد. ویدیو از تمام برند های جهان ، حتی برند هایی که اسمشو نشنیدی.
چون برام خیلی جالب بود و موضوعش با ترنجی متفاوت بود گفتم معرفیش کنم
vidocen.com

Yousef.komando

اگه mi 11بود هیچ کدوم انتخاب نمیشد خخخ وبرنده تنها mi 11میشد

AŁɪ

هه ه‍ه هه هو 🙄 خدا نکشتت بلا ، بعد اون وقت بقیه پرچمدارای هم‌رده اش هم دستاشون تو جیبشونه..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)