حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقاومت ماسک پارچه ای برای مقابله با کرونا چقدر است؟

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | پزشکی و سلامت

ما دیروز در ترنجی آموزش 3 روش ساخت ماسک پارچه ای قابل شستشو را برای شما منتشر کردیم. برخی کاربران معترض بودند که چنین اطلاعاتی صحت ندارد. ما همواره انتقادپذیر بوده ایم و ابتدا درباره انتقاد وارده بررسی کرده و سپس اگر صحیح باشد، ضمن عذرخواهی آن را تصحیح می کنیم. خب، ما تحقیق کردیم و حالا می خواهیم ببینیم که مقاومت ماسک پارچه ای برای مقابله با کرونا چقدر است؟

مقاومت ماسک پارچه ای برای مقابله با کرونا

در وب سایت سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره انواع ماسک آمده است:

ماسک های پارچه ای برای جلوگیری از انتقال بیشتر (کرونا یا دیگر بیماری های مشابه) در جامعه در مکان های عمومی، به ویژه در مواردی که فاصله گذاری امکان پذیر نیست، و در حمل و نقل عمومی توصیه می شود. این امر می تواند در برخی شرایط شامل محوطه مدرسه باشد. ماسک ها ممکن است به محافظت از دیگران کمک کنند، زیرا ممکن است استفاده کنندگان قبل از بروز علائم بیماری آلوده شده باشند. سیاست استفاده از ماسک یا پوشش صورت باید مطابق با دستورالعمل های ملی یا محلی باشد. در صورت استفاده، ماسک ها باید به درستی پوشیده، مراقبت شده و (به صورت صحیح) دفع شوند.

همانطور که در متن صریح سازمان جهانی بهداشت خواندیم، ماسک های پارچه ای برای جلوگیری از کرونا مفید است و در شرایطی که فاصله گذاری ممکن نیست، توصیه می شود.

همچنین پیش از این در ترنجی برای شما نوشتیم که امروزه با شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک یک موضوع حیاتی به شمار می رود. ماسک زدن احتمال ابتلا کرونا را 30 درصد کاهش می دهد. استفاده از ماسک های یکبار مصرف و ماسک هایی که در کارخانه تولید می شود می توانند در طولانی مدت باعث هزینه های زیادی شوند. برای آموزش 3 روش ساخت ماسک پارچه ای قابل شستشو با ترنجی همراه باشید.

شما می توانید این آموزش از مطلب زیر مرور کنید و امیدوارم برای شما مفید باشد.

آموزش 3 روش ساخت ماسک پارچه ای قابل شستشو

شما به پوشیدن ماسک توجه دارید؟ لطفا توجه داشته باشید که بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کاهش تردد و خانه نشینی است اما اگر به هر دلیل مجبور به بیرون رفتید، مجهز بیرون بروید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arad.Htc

الان ماسک باب اسفنجی هم اومده😐😂

Arad.Htc

راستی بعد 2 ماه برگشتم س. ا. یت

+اونا که نمیدونن من مدا. فع ح. ق. و. ق فايرفاکس و اچ تی سی هستم😐♥️

Taha

ممنون.⁦♥️⁩
فقط ۳۰ درصد تاثیر داره؟ 🥺😭

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)