حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دردسر دوباره رجیستری آیفون ۱۲ و ثبت مسافری

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

به نظر می رسد که جریانی در کشور به شدت و متمرکز روی جلوگیری از ورود آیفون وجود دارد. حتی با وجود اینکه برای ورود هر دستگاه آیفون باید یک شخص از کشور خارج و وارد شود (طبق قوانین موجود فعلی) اما باز هم شاهد دردسر دوباره رجیستری آیفون ۱۲ و ثبت مسافری هستیم. این دردسر به حدی است که رجیستری ۳۴۰۰ مورد دستگاه حذف شده و حتی مبلغ پرداختی آن ها بازنگشته است!

رجیستری آیفون ۱۲

معاون فنی گمرک ایران با اعلام اینکه هر گونه تخلفی در ثبت رجیستری به لغو آن، برخورد با خاطیان و عدم برگشت وجه واریزی منتهی می‌شود، درباره ورود حجم بالایی از آیفون ۱۲ نکاتی را مطرح کرد و گفت که موضوع در حال بررسی است و در هفته جاری تصمیم‌گیری می‌شود.

مهرداد جمال ارونقی با بیان اینکه گمرک هماهنگی لازم با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مراجع نظارتی مربوطه را داشته و ظرف روزهای گذشته، این هماهنگی به حداکثر رسیده است، گفت: تمامی سامانه‌های گمرک در حال ایجاد لینک ارتباطی با تمامی سامانه‌های مرتبط از جمله گذرنامه نیروی انتظامی، همتا یا سایر سامانه‌های مرتبط است تا کنترل‌های لازم از جمله تقاطع‌گیری لازم را انجام دهند که با توجه به کنترل‌های اولیه به‌صورت حضوری در فرودگاه یا مبادی ورودی، ادامه فرآیند با چک و رصد کردن سامانه‌ها با لینک‌های ارتباطی برقرار، اتفاق می‌افتد و این اطمینان داده می‌شود که هرگونه سوء‌استفاده‌ای در این راستا به حداقل ممکن تنزل پیدا کند.

وی در این رابطه ماجرای ورود گوشی همراه مسافر توسط اتباع کشورهای همسایه را هم مطرح و بیان کرد که این موضوع از رصد گمرک دور نمانده است؛ به طوری که در مرزهای غربی و شرقی کشور، گمرکات اجرایی با جریانی مواجه هستند که افرادی در کشور در یک روز خارج شده و بعد از چند ساعت برمی‌گردنند و هر یک از آنها گوشی‌های مدل بالا مانند آیفون ۱۲ را همراه دارند و انتظار دارند که گمرک با توجه به اینکه هر شخصی می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند نسبت به انجام رجیستری این گوشی‌ها اقدام کند.

نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس

معاون فنی گمرک ایران می‌گوید در خصوص مسافرانی که از طریق هوایی وارد کشور می‌شوند نیز بررسی‌های گمرک نشان می‌دهد که مثلاً در پروازهای استانبول به تهران، بیش از ۶۰ درصد مسافران ورودی دارای یک نوع گوشی با برند آیفون مدل‌های ۱۱ و ۱۲ و سریال‌های مشابه هستند، در حالی که با توجه به قیمت گوشی تلفن همراه در کشور ترکیه، این موضوع عملاً مقرون به صرفه نیست که این هم شائبه سوء‌استفاده‌هایی را مطرح کرده است.

به گفته وی جریان ورود گوشی توسط اتباع نیز در هفته جاری مورد تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت و مطمئناً گمرک اگر مواردی را احساس کند که سودجویی در آن رخ می‌دهد یا احتمالاً راهی برای تطهیر گوشی‌های قاچاق درجریان است به قید فوریت نسبت به برخورد با آن اقدام و تدابیر سخت گیرانه‌ای را اتخاذ می‌کند.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته ۳۴۰۰ مورد حذف شده است، توضیح داد:

در مدت اخیر بعد از شروع رجیستری (از اول دی ماه)، برخی افراد سودجو از این فضا سوءاستفاده کرده و تعداد زیادی گوشی تلفن همراه را با یک گذرنامه رجیستر کرده‌اند، که طی بررسی‌ها و تقاطع گیری‌های انجام شده توسط سامانه‌های مرتبط، اقدامات لازم انجام شده و رجیستری بیش از ۳۴۰۰ گوشی بلافاصله لغو و طی پیامی به افراد خاطی اعلام شده است که در این رابطه اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر مراجع نظارتی مورد توجه است.

این شرایط واقعا عجیب است. در بازار که قیمت رجیستر شده آیفون ۱۲ مینی با رجیستری نشده آن حدودا ۴۰٪ تفاوت دارد و افزایش عجیب و غیرمنطقی را باعث می شود اما باز هم برخی کاربران بنابر علاقه و نیاز خود تن به شرایط عجیب موجود می دهند ولی در همین حال هنوز سخت گیری هایی وجود دارد که گویا اصلا نباید آیفون وارد کشور شود، حتی اگر به دلیل ورود هر کدام از آن ها، یک شخص از کشور خارج و وارد شود!

در همین حال شاهد رجیستری بسیار ساده گوشی های گران قیمت از برندهایی مانند سامسونگ، هواوی و حتی شیائومی و دیگران هستیم تا جایی حتی دستگاهی به مانند گلکسی زد فولد ۲ با قیمت بیشتر از گران ترین آیفون ۱۲ موجود (یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس) در بازار کشور به راحتی یافت می شود.

نظر شما درباره این مشکلات رجیستری آیفون ۱۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

کسی که داره اونهمه پول میده بره گارانتی دار شرکتیشو بگیره گیر نکنه

Milad7

بهانه جدید افزایش قیمت در بازار موبایل با واردات انحصاری!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)