حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا اج پلاس یا هواوی پی ۴۰ پرو | TSL20

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | موبایل، موتورولا، هواوی

به سومین مسابقه از لیگ اسمارت فون ترنجی ۲۰۲۰ خوش آمدید. در مسابقه های قبلی نتیجه های قابل توجهی ثبت شدند. سامسونگ و ردمی حالا در دور بعد حداقل ۱ گزینه دارند. امشب مشخص خواهد شد که موتورولا یا هواوی می توانند به دور بعد راه پیدا کنند. مسابقه سوم بین موتورولا اج پلاس یا هواوی پی ۴۰ پرو است.

موتورولا اج پلاس یا هواوی پی ۴۰ پرو

تفاوت بین موتورولا اج پلاس و هواوی پی ۴۰ پرو خیلی جالب است. آن ها دستگاه هایی نزدیک به یکدیگر هستند. از نظر طراحی یا راهبرد کلی می بینیم که دو شرکت نگاه نه چندان متفاوتی را ارایه کرده اند. هواوی با تمرکز ویزه بر دوربین و نمایشگر در پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۲۰ خود ظاهر شده است و موتورولا هم همینطور. حتی روی کاغذ نمونه موتورولا مشخصات بهتری در دوربین و نمایشگری با خمیدگی بیشتر و زائده کمتر دارد.

نماینده هواوی از خدمات گوگل بی بهره بوده و رابط کاربری خاص خود را دارد. این دستگاه با تراشه پرچمدار ساخت هواوی ارایه می شود. نماینده موتورولا با خدمات گوگل، رابط کاربری نزدیک به اندروید و تراشه کوالکام تجهیز شده است. برتری ویژه هواوی اما در باطن این است که دوربین بهتری دارد، شارژر سریع تری ارایه می کند.

اجازه بدهید برای یادآوری بیشتر، نگاهی به مشخصات این دستگاه ها داشته باشیم.

هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی در پی ۴۰ پرو برای اولین بار از نمایشگر Overflow Display به چهار گوشه خمیده‌ای که به لبه‌های دستگاه متصل می‌شوند، استفاده کرده است. تغییر دیگر این دستگاه همانند Huawei P40 استفاده از سوراخ نمایشگر به جای ناچ است. در سوراخ بیضی شکل درون نمایشگر یک دوربین 32 مگاپیکسلی مانند نسخه استاندار قرار دارد. البته با این تفاوت که یک سنسور ToF 3D برای تشخیص عمق و احراز بایومتریک امن‌تر آن را همراهی می‌کند.

نمایشگر 6.58 اینچی هواوی P40 پرو با رفرشریت ۹۰ هرتر با زولوشن 1200×2640 پیکسل بوده و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر آن 30 درصد در مقایسه با نسل قبلی بزرگتر شده است. بنابراین استفاده از آن سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود. این گوشی همچنین از اسکنر مادون قرمز چهره برای پرداخت امن نیز بهره می‌برد. چیپست این دستگاه تراشه Kirin 990 5G هوآی است که دارای مودم یکپارچه 5G بوده و با فناوری 7nm+ EUV طراحی شده است. دارای سیستم SuperCool بر پایه گرافن است.

هواوی پی ۴۰ پرو باز هم مانند سال‌های گذشته دارای دوربین بهتری در مقایسه با نسخه استاندارد است. با این تفاوت که امسال این دوربین‌های جهش بزرگی در مقایسه با نسل قبل داشته‌اند. چهار سنسور در قاب پشتی این گوشی جای گرفته‌اند. سنسور اصلی این دستگاه هم ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.28 اینچ است که بزرگتر از سنسور اس ۲۰ اولترا می‌باشد.

هواوی پی ۴۰ پرو با نمایشگر چهارلبه خمیده ۹۰ هرتز، دوربین چهارگانه و کایرین ۹۹۰ 5G بدون گوگل پلی سرویس رسما معرفی شد

این سنسور 50 مگاپیکسلی P40 Pro دارای ترکیب پیکسلی RYYB است و می‌تواند تا 40 درصد نور بهتری جذب کند.  فوکوس خودکار این دستگاه حالا به Octa Phase Detection ارتقا یافته است و این یعنی فوکوس خودکار با تشخیص فاز از 100 درصد پیکسل‌ها پشتیبانی خواهد کرد. گشادگی دیافراگم دوربین اصلی f/1.9 است و از لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز بهره می‌برد.

هواوی در این گوشی هم مانند نسل قبلی از دوربین پریسکوپی استفاده کرده است. این سنسور 12 مگاپیکسلی RYYB با لرزشگیر اپتیکال است که توانایی زوم اپیتیکال 5x، زوم هایبرید 20x و در نهایت زوم 100x را دارد. سنسور سوم 40 مگاپیکسلی فوق عریض Cine Lens با f/1.8 است. در نهایت یک سنسور ToF سه بعدی برای تشخیص عمق بهتر در کنار سنسور دمای رنگ در کنار دوربین‌های اصلی جای گرفته‌اند.

هواوی P40 Pro امکان فیلمبردای با کیفیت 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین تله‌فوتو این دستگاه از قابلیت فیلمبرداری Super Steady  با کمک لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. دوربین فوق عریض ی‌تواند ویدئوهای HDR حتی در تاریکی به ثبت برساند. امکان ضبط ویدئوی تایم لپس با کیفیت 4K و صحنه آهسته در نرخ 7680 فریم بر ثانیه نیز در نظر گرفته شده است.

قلب تپنده این دستگاه چیپست Kirin 990 5G هوآی است که دارای مودم یکپارچه 5G بوده و با فناوری 7nm+ EUV طراحی شده است.

این دستگاه دارای باتری 4200 میلی آمپرساعتی بوده که از شارژ بی‌سیم 40 وات پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای گواهینامه IP68 است و در رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای و طلایی روانه بازار خواهد شد.

موتورولا اج پلاس

 

موتورولا اج پلاس اولین پرچمدار مناسب این شرکت در مدت قابل توجهی است و با مشخص کردن چندین “اولین” برای این برند، زمان از دست رفته ها را جبران می کند.

برای آغاز با نمایشگر شروع می کنیم، جایی که مشخصات خوبی دارد. این پنل 6.7 اینچی مجهز به استاندارد HDR10 پلاس با پنل AMOLED اولین تلاش موتورولا با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز است. وضوح این نمایشگر بزرگ FHD+ است اما با نگاه مثبت به آن از انرژی کمتری استفاده می کند. یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی در سوراخ گوشه فوقانی سمت چپ قرار دارد و یک حسگراثر انگشت در زیر این صفحه نمایش وجود دارد.

نسخه آمریکایی Edge + از mmWave 5G پشتیبانی می کند که نویدبخش سرعت دانلود تا ۴ گیگابیت برثانیه در شبکه اپراتور Verizon شریک موتورولا برای ارایه این دستگاه در ایالات متحده است. البته از یاد نبرید که این اولین موبایل 5G موتورولا نیست، موتومادز را که از یاد نبرده اید؟ واحدهای جهانی از امواج زیر 5GHz برای 5G استفاده می کنند، پس این نکته مهمی‌است.

اولینِ دیگر برای موتورولا را دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این دستگاه می توان دانست. این حسگر تصویر پشت لنزی با f/1.8 قرار دارد و دارای OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر است. این سنسور مانند تلفن های شیائومی (و برخلاف گلکسی S20 Ultra) برای تولید عکس های ۲۷ مگاپیکسلی دارای ادغام پیکسل ۴ در ۱ بوده و در حقیقت تتراپیکسل است.

این دوربین به همراه یک دوربین تله ۸ مگاپیکسلی ارایه شده که دارای لنز زوم اپتیکال 3 برابر و به همراه OIS است. دوربين سوم یک دوربين زاویه دید عریض ۱۶ مگاپیکسلی با لنز ۱۱۷ درجه ای است كه مي تواند عکس های ماكرو را نيز به همراه داشته باشد و يك دوربين ToF نيز اینجا هست. این گوشی می تواند فیلم های 6K ضبط کند، با توجه به اینکه این چیپست قادر به 8K است (دوربین نیز باید باشد) کمی عجیب است.

موتورولا اج پلاس با اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر دولبه خمیده به قیمت ۱۰۰۰ دلار معرفی شد

چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ در واقع پیش شرط لازم برای پرچمدار ۲۰۲۰ است و در موتورولا اج پلاس با ۱۲ گیگابایت رم سریع LPDDR5 و همچنین 256 گیگابایت حافظه UFS 3.0 جفت می شود.

این تلفن با یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 18W ارایه می شود که از طریق USB-C شارژ می شود. موتورولا ادعا می کند که این باتری برای به مدت ۲ روز استفاده به اندازه کافی بزرگ است. شارژ بی سیم از هر دو جهت پشتیبانی می شود، این دستگاه می تواند انرژی را در نرخ 15W جذب کند و سپس آن را با سایر ابزارهای سازگار Qi در 5W به اشتراک بگذارد. آ … جک ۳.۵ میلی متری صدا هم اینجاست.

هر دو تلفن Edge دارای بلندگوهای قدرتمند استریو هستند. آنها اندروید ‍۱۰ ارایه می شوند و این شرکت قول می دهد که آنها را در حداقل زمان به نسخه ۱۱ به روز کند.

رای گیری موتورولا اج پلاس یا هواوی پی ۴۰ پرو

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.


انتخاب شما کدام دستگاه است و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اولویت من پردازنده هست ، هواوی پردازندش قدیمی تره ، ولی از کارت حافظه پشتیبانی میکنه و دوربینش بهتره ولی از اون ور هم اج پلاس سرویسهای گوگل داره ، سردرگم شدم

اون نوع کارت حافظه ای که هواوی پشنیبانی میکنه تو خود اروپاشم پیدا نمیشه
هرچند بودنش بهتر نبودنشه
من خودم به پی 40 پرو رای دادم

خیلی کار سختی نیست بخوان یه اسلات واسه کارت حافظه بزارن ، سونی و الجی رو به این خاطر دوست دارم که هنوز حذفش نکردن ، سامسونگ هم احتمالا بعد از حذف از نوت۱۰ و نوت۲۰ تا یکی دوسال دیگه از همه پرچمداراش حذف میکنه

Auroro

جواب مشخصه
هواوی

Finch

دیدید پست قبلی گفتم نتیجه رو به نفع ردمی پس میگیرم🥺🥺🥺🥰؟

Taha

😂😂 فیک زن قهار 😂

Taha

البته مثل اینکه هنوز سونی جلوعه.

AŁɪ

P40 pro Huawei

TheFreeCritic

پی چهل پرو …

V800B

انتخاب من موتو چون ورای سرویس گوگل از این برند خوشم میاد

Milad7

قطعا پی 40 پرو!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)