حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ یا ردمی کی ۳۰ اولترا | TSL20

دومین مسابقه دور نیمه نهایی لیگ اسمارت فون ترنجی بین یک پرچمدار پریمیوم و یک پرچمدار اقتصادی است. گلکسی نوت ۲۰ اولترا رقابت سختی را در دور پیش در مقابل یک نماینده از شیائومی داشت. حالا اگر می خواهد فینال را ببیند باید از پس یک نماینده دیگر با رنگ و بوی شیائومی عبور کند. اینکه انتخاب بین گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ یا ردمی کی ۳۰ اولترا است، بر اساس رای گیری های دور اول و دور دوم لیگ ترنجی اتفاق افتاده است. ۲۴ ساعت زمان وجود دارد تا بفهمیم کدام یک از این دستگاه ها می توانند از نیمه بالایی جدول به فینال بروند.

جهت یادآوری شرایط جدول، می توانید اینجا جدول را ببینید:

 

گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ یا ردمی کی ۳۰ اولترا

تفاوت های بین گلکسی نوت ۲۰ اولترا و ردمی کی ۳۰ اولترا خیلی زیاد است. بزرگترین موارد را در قیمت و تراشه می توان دید. ردمی کی ۳۰ اولترا تقریبا با قیمتی معادل یک-چهارم گلکسی نوت ۲۰ اولترا در بازار موجود است. در حقیقت تراشه آن بهترین تراشه سری دایمنسیتی مدیاتک است پس به آن پرچمدار می گویند، هر چند که عملکردش با اگزینوس ۹۹۰ و یا اسنپدراگون ۸۶۵ خیلی قابل مقایسه نیست اما از 5G برای هر دو سیم کارت بهره می برد که یک برتری است.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا در مقابل یک پکیج کامل است و از دوربین تا نمایشگر، سخت افزار و نرم افزار و حتی S Pen یکی از بهترین موبایل های سامسونگ است. در این رقابت در حقیقت خواهیم دید که کاربران بیشتر برای یک دستگاه پرچمدار اقتصادی احترام قائل هستند یا یک پرچمدار پریمیوم را می پسندند.

اجازه بدهید مرور کنیم که ردمی کی ۳۰ اولترا چطور دستگاهی است؟

 

ردمی کی ۳۰ اولترا با مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس و دوربین سلفی پاپ آپ رسما معرفی شد

 

در میان محصولات جدید ارائه شده توسط شیائومی، Redmi K30 Ultra نیز وجود دارد که به آن “نسخه اکسترم یادبود” نیز گفته می شود. این تازه وارد به همان اندازه که Xiaomi Mi 10 Ultra در رده پرچمدار جذاب است، در میان رده جذاب به نظر می رسد. اگرچه برند Redmi تازه تاسیس است، اما رویداد امروز می خواهد دهمین سالگرد شرکت را جشن بگیرد. به همین مناسبت، بیایید ببینیم چه نوآوری هایی با این ردمی K30 Ultra معرفی شده است.

بر خلاف نماینده جدید شیائومی، Redmi K30 Ultra همان طراحی که در Redmi K30 Pro دیده می شود را دوباره ارایه می کند و مستقیما از آن مشتق می شود. این به معنای یک قاب پشتی شیشه ای و فریم فلزی است که در رنگ های Mint Green ، Polar Night Black و Moon White ارایه می شود. در مرکز قاب پشتی یک دوربین چهارگانه را با یک ماژول مدور پیدا می کنیم.

این شباهت ها همچنین در قسمت جلویی مشاهده می شود. به دلیل ارایه دوربین سلفی پاپ آپ ۲۰ مگاپیکسلی، صفحه نمایش تمام صفحه و بدون ناچ است. پنل از نوع Super AMOLED با اندازه ۶.۶۷ اینچی FHD+ یا 2400 در 1080 پیکسل است. همچنین رفرش ریت پنل این گوشی میان رده ۲۴۴ یورویی ۱۲۰ هرتز است!

قلب ردمی کی ۳۰ اولترا جایی است که تراشه جدید مدیاتک دیده می شود. دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس با فناوری ۷ نانومتری، دارای CPU هشت هسته ای است که به این ترتیب تشکیل شده است:۴ هسته Cortex-A76 در فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 در فرکانس ۲ گیگاهرتز.

از طرف دیگر پردازش گرافیکی به ARM Mali-G57 MC5 در فرکانس 900 مگاهرتز واگذار شده است، در حالی که در سمت حافظه 6/8 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی پیدا می کنیم (قابل افزایش نیست). این تلفن هوشمند از باتری 4.500 میلی آمپر ساعتی مجهز به شارژ سریع 33W بهره می برد. همچنین برای استفاده بهتر از محتوای چندرسانه ای به وجود بلندگوی استریو و ۳ میکروفون توجه داشته باشید.

اما در بخش دوربیت شاهد دوربین چهارگانه اصلی Redmi K30 Ultra هستیم که دارای سنسورهای ۶۴ + ۱۳ + ۵ + ۲ مگاپیکسلی هستیم است. پر واضح است که دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به عنوان بازیگر اصلی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با اپتیک عریض و ۲ دوربین آخر عمق سنج و ماکرو هستند.

سامسونگ رسما از ترکیب گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا رونمایی کرد. امسال دو مدل وجود دارد و همانطور که گفتیم، نام آنها گلکسی نوت ۲۰ معمولی و گلکسی نوت ۲۰ اولترا است. نکته اصلی هر دو دستگاه این است که خانواده Note را متمایز می کنند و با قلم S Pen به شما توانایی های جدیدی می دهد. جالب اینکه گلکسی نوت های جدید نسبت به آنچه انتظار دارید، با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

همانطور که اوایل سال جاری با گلکسی S20 انجام شد، سامسونگ به صراحت در تلاش است تا نام “Ultra” را با مشخصات رده بالا ارایه کند و همزمان به مدل معمولی اجازه می دهد تا از چند ویژگی استفاده کند‌ و قیمت پایین تری داشته باشد.

مشخصا Galaxy Note 20 فاقد ویژگی های مهمی مانند رفرش ریت بالا، افزایش حافظه با مموری کارت microSD و لنز زوم پریسکوپ است، اما این بدان معنا نیست که گران نیست. قیمت ۱۰۰۰ دلاری برای یک مدل با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم چیزی است که سامسونگ انتخاب می کند. قاب پشتی پلاستیکی و شیشه گوریلا گلس ۵ (به جای گوریلا گلس ویکتوس در گلکسی نوت ۲۰ اولترا) از موارد کیفیت ساخت پایین تر گلکسی نوت ۲۰ است.

در همین حال گلکسی نوت ۲۰ اولترا هر آنچه را که سامسونگ در توان داشته (به جز صفحه نمایش تاشو است) ارایه می کند و قیمت آن را مطابق کمتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا و برابر ۱۳۰۰ دلار برای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه رم ۱۲ گیگابایت رم و ۱۴۵۰ دلار برای مدل ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی برای شما آب می خورد.

پیش فروش هر دو از ظهر فردا آغاز می شود و تلفن ها باید از 21 آگوست به دست کاربران برسند و در فروشگاه های فیزیکی (آنهایی که باز هستند ، به هر حال) در دسترس باشد.

هر دو تلفن برخی مشخصات کلیدی را به اشتراک می گذارند. موردی که احتمالا به شما گفته می شود (به دلیل اینکه اپراتورها به شما فشار می آورند) پشتیبانی آنها برای هر دو نوع شبکه 5G است. سامسونگ تاخیر در قلم S را بهبود بخشیده است و چند روش دیگر برای کنترل تلفن از راه دور می توانید به آن اضافه کنید. آنها از شارژ سریع، شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کنند.

 

آنها دارای بلندگوهای استریو با فن آوری های Dolby، مقاومت در برابر آب با گواهی IP68 و سیستم عامل اندروید ۱۰ هستند. هر دو می توانند فیلم را با رزلوشن 8K ضبط کنند (که به نظر می رسد برای یک تلفن بیش از حد باشد) و از گزینه های میکروفون خارجی پشتیبانی می کنند. Dex اکنون به صورت بی سیم کار می کند (از طریق Miracast) و هر دو تلفن دارای برخی از مهمترین نرم افزار مهم مایکروسافت هستند.

هر دو هنوز هم دارای بیکسبی هستند، در بهترین حالت دستیار دیجیتال در رتبه چهارم در پشت گوگل، الکسا و حتی سیری قرار دارند.

گلکسی نوت ۲۰ رنگ جدید دیگری را نیز دارد که سامسونگ آن را “Mystic” می نامد. این به یک بافت ساخته شده بر روی شیشه می رسد که امیدوارم کار بهتر را برای دفع اثر انگشت – یا حداقل پنهان کردن – انجام دهد. نوت ۲۰ اولترا به رنگ های برنز، سیاه و سفید عرضه می شود. نوت ۲۰ به صورت برنز، خاکستری و سبز عرضه خواهد شد.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا دو کار بزرگ دارد. اولین مورد ارایه کردن بهترین ویژگی هایی که سامسونگ توانایی ارایه آن را دارد، بدون کوچکترین چشم پوشی. کار دوم اصلاح برخی از اشتباهات گلکسی S20 Ultra است.

به عنوان یک شیء ، گلکسی نوت ۲۰ اولترا همان اندازه که یک موبایل می تواند جذاب باشد، جذاب است و این یک چیز خوب خواهد بود، زیرا واقعاً زیبایی شناسی Note است. بزرگ و مربعی، با صفحه ای که خم شده (خوب یا بد) تا دید حاشیه ها را به حداقل برساند. همان اندازه که کل دستگاه است تقریبا در جلو صفحه نمایش دیده می شود که می تواند با یک سوراخ کوچک نیاز دوربین سلفی را برطرف کند. برجستگی دوربین به صورت غیرمترقبه و غیرقابل اغماض است.

از نظر مشخصات، سامسونگ ادعا می کند که در صدر سیستم اندروید قرار دارد، حداقل فعلاً. این دستگاه دارای صفحه نمایش OLED عظیم ۶.۹ اینچی 1440p یا QHD+ است که دارای رفرش ریت 120Hz است. در پشت آن سه دوربین وجود دارد که یکی از آنها ۱۰۸ مگاپیکسل است، در حالی که دیگری شامل یک لنز پریسکوپی می شود.

این دستگاه دارای پردازنده کوالکام Snapdragon 865 Plus (در بازار ما اگزینوس ۹۹۰) و ۱۲ گیگابایت رم است، به علاوه امکان گسترش حافظه پایه خود را با کارت SD نیز دارد. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است و از هر دو نوع 5G پشتیبانی می کند.

بنابراین این بهترین مشخصات پرچمدار برای دنیای اندرویدی است، هرچند باید گفت پردازنده A13 Bionic اپل از سال گذشته هنوز هم سریعتر از چیزی است که Qualcomm در حال ارایه است.

گلکسی نوت ۲۰ برای حفظ عمر باتری، نرخ رفرش ریت صفحه را به صورت پویا تنظیم می کند، اما نمی تواند به حداکثر سرعت آن برسد (حداکثر احتمالاً برای حفظ عمر باتری). سامسونگ همچنین رادیو Ultra Wideband یا (UWB) را رونمایی کرد تا انتقال تلفن ها با اشاره کردن آنها به یکدیگر و – در نهایت – پشتیبانی از باز کردن قفل اتومبیل ها برای تلفن ها آسان تر شود. آیفون ۱۱ پرو دارای UWB است، بنابراین به نظر می رسد سامسونگ نمی تواند ایستادگی کند که اپل به جعبه انتخاب آن ضربه نمی زند، حتی اگر این نرم افزار کاملاً آماده نیست.

دومین مأموریت سامسونگ با نوت ۲۰ اولترا این است که یک بار دیگر سعی کند سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخته شده سامسونگ را به یک دوربین عالی تبدیل کنید. نتایج اولین ارایه Galaxy S20 Ultra به وضوح عجیب شد. در ابتدا فوکس کند داشت و حتی پس از بروزرسانی نرم افزار، به اندازه دوربین سنتی گوشی های هوشمند چندان مناسب نبود. بعلاوه، ویژگی “بزرگنمایی فضایی” سامسونگ زوم ۱۰۰ برابر را ارائه می دهد که صادقانه می بایست از حسگر تصویر بسیار کوچکتر استفاده کند، بزرگنمایی اپتیکال لنز پریسکوپ ۵ برابر است. (البته به صورت تکنیکی کمتر بود)

سامسونگ با نوت ۲۰ اولترا به صورت تئوری به هر دو موضوع پرداخته است. برای فوکس شامل پیشرفتهای نرم افزاری است که سامسونگ قبلاً برای S20 Ultra منتشر کرده است. اما مهمتر از همه، این سیستم به یک فوکوس خودکار لیزری مجهز شده است، که باید فوکس را به میزان قابل توجهی تمرکز کند. بزرگنمایی فضایی در حال حاضر در حد ۵۰ برابر ارایه شده است – هنوز هم به اندازه کافی قابل توجه است، اما امیدوارم آنقدر نباشد که تمام چیزهایی که ثبت می کنید تعداد زیادی پیکسل باشد!

 

رای گیری گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ یا ردمی کی ۳۰ اولترا

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.


انتخاب شما کدام دستگاه است و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
29 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

وات ده…..
کی سی اولترا با نوت بیست اولترا؟؟؟؟؟😐😐😐😐

m.b

به یاری فیکتان نیازمندیم… 😆🙏

حالا این حرفو دوستان نشنیده در نظر بگیرین!
ولی با توجه به اینکه نوت 20 الترا با کلی رای فیک اومد بالا (با اینکه می 10 الترام کلی فیک داشت!) اینجا باید شیا فن ها توی فیک زنی عملکرد بهتری داشته باشن و این گوشیو حذف کنن!
بازم میگم خدایی حق s20fe هست برنده نهایی باشه و رقابت بین کی 30 الترا و s20fe بی نهایت جذاب تره

m.b

“بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉”
آقای عطایی لابد تو دور فینال هم رای‌گیری آزمایشی برقراره؟!
درست کنید دیگه این بخشو… 🙃

pooria

نمیدونم چرا ولی این نویسنده ها خوکار کرم دارن کلا میخارن 😂

ali_s

باید رقابت بین کی سی اولترا و اس بیست اف ای میبود😑

The MTest MT

اقای عـطـایی این نظر سنجی و رای دهی ناقصتون در سایت به درد خودتون میخوره
نظرسنجی که یه ترول با صرف ده دقیقه وقت و یه وی چی ان خوب صد تا رای فیک بده اسمش نظر سنجی نیست بازیه
تو اینستاگرام با ز قابل اطمینان تره
پس نه تنها هیچ اعتمادی به گوشی برترتون نمیکنم بلکه فقط متوجه میشم وی پی ان های فن کدوم برند قوی تره سامسونگ یا شیائومی

Taha

داداش بهتره بری دایرکت بگی چون من اکثر سوال هایی که داشتم تو دایرکت پاسخ داده شد.

pooria

اخه من نمیفهمم یا من خیلی گشا دم که حال رای فیک دادن ندارم یا بقیه خیلی تنگن 🤔 شما راهنمایی کنید 😂

Taha

من تنها راهنمایی که میتونم بکنم اینه که فکر کنم تا چند وقت دیگه بن بشی😂

Yousef.komando

ردمی k 30 اولترا

Chalton

بهترین گوشی سال 2020
با اختلاف گلکسی نوت 20 اولترا واقعا یه گوشی همه چی تموم

Mahdi

سلام 🙂🙂🙂

pooria

کار و بار زندگی چطوره 🤔 ابن یه مدت که تبلیغ بر نمیداشتی زنت بت گیر نمیداد 🤔
اخی حیف بودی تو تو در راه اس لام شهید شدی 🤣 (البته فکر کنم سامسونگ بود 🤔 درسته؟)

TheFreeCritic

چالتون کام بک ؟؟ 🤔

داداش راستی حلالم کن

Yousef.komando

رای گیریو این بار به نفع شیائومی میگیرم بار های قبلی نکردم
ولی سامسونگ زیاد فیک زده بود

Mahdi

عاشقتم نوت

Yousef.komando

درود بر شیا

آفرین فیک زنا
دارید میرید بالا…
والا اخر عاقبت نداره ول کنید،از اول گفتم الانم میگم نوت 20 اولترا به فینال نمیرسه…

Yousef.komando

چرا وقتیmi 10 مسابقه میداد فیک زنا بالا بودن

MSK

درسته که برای من جذاب ترین میان رده حال حاضر این دستگاه چون من از عملکرد چیپ های جدید مدیاتک خوشم اومد و استارتش از نوت 8 پرو خورد ولی این دستگاه مثل می 10 اولترا مختص بازار چین ولی گوشی نوت بیست اولترا در تمام بازار ها قابل دسترسه و باز هم به خاطر علاقه به سری نوت و میت و مشخصات برتری های نوت بیست اولترا به اون رای میدم البته قبول دارم کا سی اولترا در رنج خودش همتا نداره ولی حیف مختص بازار چینه و محبوب ترین بازم فکر میکنم نوت باشه و اگر قیمت فاکتور بگیریم فوق العاده اس

MSK

اینطور که پیداس دوتا پرچمدار میان بالا از سامی که هر کدام قیمت های بالای دارن و خریدشون برای 90 درصد مردم سخته یا بهتره بگم شاید غیر ممکن ولی چون این مسابقه بر سر محبوب ترین به نظرم پرمیوم محبوب ترینه دوست داشتم این مقایسه بین میت و نوت باشه دو سری که ازشون خوشم میاد از می 10 اولترا هم فوق العاده خوشم میاد و کاسی اولترا ولی برای خرید در دسترس نیستن البته میت ام به خاطر محدودیت نرم افزاری تو بعضی بازار ها حضور نداره

Dr.Nazer

اوکی

Auroro

نوت 20 اولترا ییشترین امتیازش مربوط به طراحی شه

اگه چنین طراحی نداشت خیلی کمتر1 رای می‌گرفت

Milad7

Note 20 Ultra 🙂

pooria

با این که دوست دارم به سامی رای بدم ولی بخاطر رای های فیک ترولان گرامی سامسونگ در دور های قبل به شیا رای میدم 😂

Faraz

Z fold2 قهرمان هست شک نکنید

Yousef.komando

کی سی اولترا
یک میان رده
نوت بیتس اولترا یه پرچمداری که اصلا با هر گوشی نمیشه مقایسه اش مرد کنی رنگش میپره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)