حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ یا ردمی کی ۳۰ اولترا | TSL20

نوشته

3 سال قبل | 37 دیدگاه | مقایسه، موبایل

این دومین مسابقه از لیگ اسمارت فون ترنجی ۲۰۲۰ است. رقابت اول آیفون ۱۲ مینی اپل یا گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ بود. در آن رقابت گلکسی زد فلیپ در اکثر پلتفرم ها از آیفون ۱۲ مینی عبور کرد، برخی پلفترم ها با تفاوت کم و برخی پلتفرم ها با تفاوت زیاد. اینجا اما رقابت دو گوشی اندرویدی است و سوال این است که سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ یا ردمی کی ۳۰ اولترا ؟ دستگاه هایی که تفاوت قابل توجهی با هم دارند اما دو پرچمدار اندرویدی هستند که برنده آن ها می تواند برای ما مشخص کند که کدام فلسه در بازار پیروز است، پرچمدار اقتصادی با تراشه مدیاتک، نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قیمت ارزان یا پرچمدار اسنپدراگون با تراشه اسنپدراگون، نمایشگر 4K و قیمت گران تر.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ یا ردمی کی ۳۰ اولترا

اکسپریا ۱ مارک ۲ دستگاهی پریمیوم از سونی است که با قیمت رسمی ۱۲۰۰ یورو معرفی شد. ردمی کی ۳۰ اولترا با قیمت ۳۳۰ یورو در بالاترین مشخصاتش ارایه خواهد شد. البته که ردمی کی ۳۰ اولترا با قیمت مخصوص بازار چین اینجا عنوان می شود و قیمت فعلی اکسپریا ۱ مارک ۲ کمتر از ۱۲۰۰ یورو است اما هر دو دستگاه پرچمدار هستند، پرچمدارهایی با نگاه های متفاوت

بیاید کمی درباره اکسپریا ۱ مارک ۲ صحبت کنیم. پرچمداری از ژاپنی ها که پس از مدت ها نظر ما را به برند سونی جلب کرد.

خیلی واضح و مشخص، این سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ است. اینجا در بحث طراحی شاهد ترند جدید لبه های تیز و کلیت شمایل مکعب-مستطیلی هستیم. از همین جا می توانم بگویم شخصا این تصمیم و ترند کلی را نمی پسندم چون ارگونومی دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین می بینیم که نمایشگر دو لبه خمیده نیز در اکسپریا ۱ مارک ۲ استفاده نشده و سونی آن را در گذشته جای گذاشته است. حسگر اثرانگشت نیز بر خلاف خیلی از برندها به زیر نمایشگر نرفته و روی لبه بقل دستگاه است که به نظر ما تصمیم شایسته ای است.

در نهایت در بخش طراحی باید گفت برخلاف اولین گوشی سونی مجهز به ناچ، یعنی اکسپریا ال ۴ که سه روز پیش رسما معرفی شد، اینجا شاهد استفاده از ناچ نیستیم. بلندگوهای استریو از دیگر برتری های این طراحی است.

اجازه بدهید به نمایشگر جذاب Xperia 1 II بپردازیم. پرچمداران امسال سونی یک صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K HDR OLED با نسبت سینمایی 21:9 را ارایه می کنند. سونی متاسفانه از نمایشگر رفرش‌ریت بالا استفاده نکرده است و مدعی است که نمایشگر اکسپریا ۱ مارک ۲ با مزایای پنل ۹۰ هرتز برابری می کند، ادعایی که شخصا نمی توانم آن را تایید کنم تا زمانی که بررسی شود.

دوربین اکپسریا ۱ مارک ۲ با طراحی متفاوت در لبه دستگاه قرار گرفته است. این ترکیب دوربین سه گانه اصلی (به علاوه یک دوربین ToF) همان رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی برای هر سه دوربین را ارایه می کند اما حسگر تصویرهای بزرگ‌تر و لنزهای بهتری را به شما خواهد داد. دوربین سلفی همچنان همان ۸ مگاپیکسلی قبلی است و در حاشیه سراسری بالای نمایشگر قرار دارد.

ماژول بالایی در قسمت عقب زاویه دید فوق عریض با فاصله کانونی معادل 16 میلی متر و دیافراگم f/2.2 و سنسور 1/2.6 اینچی با Dual-PD AF را داراست.

سپس دوربین تله فوتو با فاصله کانونی معادل 70 میلی متر ، لنزهای تثبیت شده با F/2.4 و حسگر تصویر 1/3 اینچی با فوکوس خودکار تشخیص فاز در وسط قرار دارد.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ (Xperia 1 II) با اسنپدراگون ۸۶۵ و پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

دوربین اصلی سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ از سنسور Exmor بسیار بزرگ 1/1.7 اینچ با سنسور فوکوس دوال پیکسل و OIS برخوردار بوده و همچنین دارای دیافراگم f/1.7 است. سنسور بین دوربین های اصلی و تله فوتو سنسور سه بعدی iTOF است ، که باید به سرعت فوکوس کمک کند.

صحبت از فوکوس شد و باید بگویم که Xperia 1 II با فوکوس خودکار ردیاب چشم از Xperia 1 همراه است، فقط این بار روی حیوانات نیز کار می کند. سونی می گوید این اولین گوشی هوشمندی است که می تواند با ردیابی فوکوس خودکار با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه را انجام دهد، به این معنی که تمام عکس های پشت سر هم در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

اکسپریا ۱ مارک ۲ با استفاده از کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ با مودم 5G که در شبکه های sub6 کار می کند ، رقابت می کند. این دستگاه دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه است.

این دستگاه برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار IP65 / IP68 است و دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ بی سیم در داخل است. به اندازه کافی هیجان انگیز که بگوییم جک ۳.۵ میلی متری صدا بازگشته است!

Xperia 1 II از سایر بخشهای سونی استفاده زیادی از دانش را دارد. رابط کاربری دوربین آن با آنچه در دوربین های Sony Alpha موجود است مطابقت دارد و دقیقاً مانند تلفن قبلی ، برنامه Cinema Pro را با CineAlta و Alpha سونی همراه دارد. بخش هایی که به شما امکان می دهد فیلم هایی با ظاهر حرفه ای تهیه کنید. Audiophiles از 360 واقعیت صوتی لذت می برد که یک موتور هوش مصنوعی است که صدای واضح را در کلیه سناریوها ارائه می دهد.

 

اما ردمی کی ۳۰ اولترا چطور است؟

 

ردمی کی ۳۰ اولترا با مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس و دوربین سلفی پاپ آپ رسما معرفی شد

 

در میان محصولات جدید ارائه شده توسط شیائومی، Redmi K30 Ultra نیز وجود دارد که به آن “نسخه اکسترم یادبود” نیز گفته می شود. این تازه وارد به همان اندازه که Xiaomi Mi 10 Ultra در رده پرچمدار جذاب است، در میان رده جذاب به نظر می رسد. اگرچه برند Redmi تازه تاسیس است، اما رویداد امروز می خواهد دهمین سالگرد شرکت را جشن بگیرد. به همین مناسبت، بیایید ببینیم چه نوآوری هایی با این ردمی K30 Ultra معرفی شده است.

بر خلاف نماینده جدید شیائومی، Redmi K30 Ultra همان طراحی که در Redmi K30 Pro دیده می شود را دوباره ارایه می کند و مستقیما از آن مشتق می شود. این به معنای یک قاب پشتی شیشه ای و فریم فلزی است که در رنگ های Mint Green ، Polar Night Black و Moon White ارایه می شود. در مرکز قاب پشتی یک دوربین چهارگانه را با یک ماژول مدور پیدا می کنیم.

این شباهت ها همچنین در قسمت جلویی مشاهده می شود. به دلیل ارایه دوربین سلفی پاپ آپ ۲۰ مگاپیکسلی، صفحه نمایش تمام صفحه و بدون ناچ است. پنل از نوع Super AMOLED با اندازه ۶.۶۷ اینچی FHD+ یا 2400 در 1080 پیکسل است. همچنین رفرش ریت پنل این گوشی میان رده ۲۴۴ یورویی ۱۲۰ هرتز است!

ردمی کی ۳۰ اولترا با مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس و دوربین سلفی پاپ آپ رسما معرفی شد

قلب ردمی کی ۳۰ اولترا جایی است که تراشه جدید مدیاتک دیده می شود. دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس با فناوری ۷ نانومتری، دارای CPU هشت هسته ای است که به این ترتیب تشکیل شده است:۴ هسته Cortex-A76 در فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 در فرکانس ۲ گیگاهرتز.

از طرف دیگر پردازش گرافیکی به ARM Mali-G57 MC5 در فرکانس 900 مگاهرتز واگذار شده است، در حالی که در سمت حافظه 6/8 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی پیدا می کنیم (قابل افزایش نیست). این تلفن هوشمند از باتری 4.500 میلی آمپر ساعتی مجهز به شارژ سریع 33W بهره می برد. همچنین برای استفاده بهتر از محتوای چندرسانه ای به وجود بلندگوی استریو و ۳ میکروفون توجه داشته باشید.

اما در بخش دوربیت شاهد دوربین چهارگانه اصلی Redmi K30 Ultra هستیم که دارای سنسورهای ۶۴ + ۱۳ + ۵ + ۲ مگاپیکسلی هستیم است. پر واضح است که دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به عنوان بازیگر اصلی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با اپتیک عریض و ۲ دوربین آخر عمق سنج و ماکرو هستند.

رای گیری سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ یا ردمی کی ۳۰ اولترا

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.


انتخاب شما کدام دستگاه است و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
37 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

من k30 u با توجه به ارزش خریدش… 🤔

ahmad

آقای ع طایی با چند آیپی چند رای میشه داد اصلاح کنید یا نظر سنجی را حذف کنید

m.b

دست آقای عطایی نیست… ویژگی سایتای سرویس دهنده هست… البته ما در نظرسنجی های خودمون کنترلشون میکردیم اما اینجا با حجم 300 نفری رای دهنده ها و کار های زیاد ایشون امکان حذف رای های فیک فکر نمیکنم باشه… بیشتر به جنبه سرگرمی این چالش ها باید توجه کرد وگرنه از نظر مستدل بودن نتایج خب اشکالاتی وارده…

m.b

به کدوم رای دادی داداش؟

ahmad

آهان من به k30 رای دادم

Auroro

مقایسه ی عجیبیه، اون قیمتش 1200 دلاره این یکی 300 دلار

بنظرم ردمی اگه نمایشگرش مثل سونی بود کامل کامل بود

m.b

خب بجاش طراحی جلویی ردمی با وجود قیمت یک چهارمیش بهتر از سونیه و بدون حاشیه تره…

Auroro

ن مصطفی جان، منظورم صفحه نمایش با همون ابعاد ردمی (فول فریم هستش) اما بجای فول اچ دی، Qhd بود کاش

m.b

منظورتو فهمیدم داداش…میدونم… گفتم حالا که نیست بجاش طراحی جلویی بهتری داره که کمی دلگرم کنندست…

mohammad.m.04

الان وان مارک ۲ قیمتش تو امازون زیر ۹۰۰ دلاره

Mahdi

سونی بخاطر اسنپدراگون بودن و پشتیبانی از کارت حافظه و اون رنگ سبزش

Mahdi

امتیاز نمایشگر آیفون ۱۲پرومکس هم اومد ۸۸

AŁɪ

من سونی

Pouya

Sony 😎

Auroro

سونی پرچمدارشو با طراحی اس 8 سامسونگ داده بیرون 🤦‍♂️🤦‍♂️

Taha

من که نگم بهتره 😂

afsoon

شبیه شوخی هست .گوشی سیصد دلاری که تقریبا می‌تونه شونه به شونه رقیب هزار و اندی دلاری اش پیش بره .انتخاب من قطعا k30پرو هست چون تقریبا یک سوم قیمتش هست

ali_s

پرو نیست اولتراعه

HOSEIN

بدون شک سونی وان مارک دو

V800B

اگه ملاک قیمت باشه که قطعا نماینده سونی
ولی من شخصا رای هام بر اساس علاقه هست نه بر اساس نیاز یا خرید عقلانی
و واقعا نماینده سونی خیلی خاص حتی بیشتر از گوشی های تاشو

V800B

اصلاح میکنم اگه ملاک باشه قطعا نماینده شیائومی

من هردوتاش رو دوس دارم بنابراین رای نمیدم…😂😂
ولی k30ultra قطعا پاش تو ایران باز شه میخرم…😀

تو قبلی زد فلیپ با امتیاز 149 به ایفون 12مینی با امتیاز 152 باخت…😐

abraham

اختلاف فیمت نه دوبرابر نه سه برابر ۴!برابر
ارزش خرید k30بیشتره

ممد بمولا

مقایسه های عجیب و غریب!
اینجا نه میتونم سونی رو انتخاب کنم چون قیمتش خیلی بالاست
نه میتونم ردمی رو انتخاب کنم چون مدیاتکه :-/

https://www.instagram.com/p/CIyYri
این واقعا mi11pro هست؟😳چه زشته

Auroro

نمیاد برام
لطف میکنی عکس بفرستی؟

نویسنده آزمایشی

بهم یاد بده

نویسنده آزمایشی

comment image
این درسته؟

TheFreeCritic

قیمت 4 برابری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Finch

تا رای رو به نفع شیا پس نگیریم ، آروم نمیگیگیریم

Dr.Nazer

کی ۳۰ الترا رو بیشتر می‌پسندم 🙂

Mohammadr

با پول ی دونه اکسپریا میتونم برا خانوادم نفری یدونه کی 30 اولترا بگیرم… چجور مقایسه ایه اخه؟!!!
.
ملومه سونی بهتره ولی با این قیمت شیائومی میتونه… هیچی ولش… !

Yousef.komando

K30 Ultraبهترینه

Milad7

رای من اکسپریا ۱ مارک ۲

aligator

اگه k30 ultra گلوبال هم عرصه شده بود حتی از نوت ۸ پرو هم فروشش بیشتر میشد متاسفانه سیاست شیایومی ابنجوریه فعلا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)