حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید عکس های سینمایی در گوگل فوتو به کمک یادگیری ماشین (ML)

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | گوگل، نرم افزار

دوربین های تلفن های هوشمند با ویژگی های پرتره، حالت های شب و موارد دیگر به طور فزاینده ای پیشرفت کرده اند. اما چگونه می توانید تصاویر خود را بیشتر سینمایی نشان دهید؟ گوگل فوتو ویژگی جدیدی را اعلام کرده است که دقیقاً همان کار را انجام خواهد داد. در حقیقت شما قادر به تولید عکس های سینمایی در گوگل فوتو به کمک یادگیری ماشین (ML) خواهید بود.

تولید عکس های سینمایی در گوگل فوتو

گوگل این ویژگی را “عکسهای سینمایی” یا “Cinematic Photos” می نامد. اساسا، این ویژگی “از یادگیری ماشینی برای پیش بینی عمق تصویر و تولید نمایش سه بعدی صحنه استفاده می کند، حتی اگر تصویر اصلی شامل اطلاعات عمق دوربین نباشد.” سپس گوگل یک انیمیشن کوچک روی عکس اعمال می کند و به آن جلوه ای روان می دهد.

نتیجه ای که گوگل به اشتراک گذاشت به عکس عمق بسیار بیشتری می بخشد و این تصور را می کنید که برای گرفتن عکس از دوربین بسیار گرانتری استفاده شده است، در حالی که همه اینها به لطف فناوری پیشرفته یادگیری ماشین Google است. در تصویر زیر عکس ویرایش شده سمت راست و عکس اصلی سمت چپ است. (در تصویر متحرک پایینی آن، افکت متحرک را می بینید)

تولید عکس های سینمایی در گوگل فوتو

تولید عکس های سینمایی در گوگل فوتو

تا زمانی که نرم افزار شما به روز شود، Google Photos به طور خودکار عکسهای سینمایی برای شما ایجاد می کند. وقتی یک عکس سینمایی ایجاد می شود، در عکسهای برجسته اخیر شما در بالای شبکه عکس خود نشان داده می شود. سپس می توانید نتیجه را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. به خاطر داشته باشید که هر عکس سینمایی به صورت ویدیویی به اشتراک گذاشته می شود.

هرچقدر که ویژگی جدید جالب به نظر می رسد، اما اینجا جای تامل است. می دانیم که کمتر از یک ماه دیگر ویژگی بک‌آپ رایگان عکس ها در گوگل فوتو به پایان می رسد و من دوست دارم بدانم که هر عکس سینمایی چه میزان فضای را اشغال می کند. تصاویر ساده تلفن های هوشمند به سختی فضا اشغال می کنند، اما تبدیل بسیاری از آنها به فیلم های کوتاه می تواند فضای بیشتر اشغال کند.

علاوه بر عکس های سینمایی، گوگل همچنین اعلام کرد که Memories اکنون به طور مرتب عکس هایی از مهمترین افراد زندگی شما و همچنین فعالیتهای مورد علاقه شما مانند غذا پختن یا پیاده روی را به نمایش می گذارد. الگوریتم های گوگل ظاهراً بر اساس عکس هایی که بارگذاری می کنید، موارد دلخواه شما را تعیین می کنند.

از ماه آینده عکس های سینمایی را در Google Photos مشاهده خواهید کرد. نظر شما درباره این ویژگی چیست؟ منتظر آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yousef.komando

هزار افرین بر گوگل

SHREK

خیلی هم خوب منتظرم…

Mahdi

غول نرم افزار گوگل

Milad7

که اینطور 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)