حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امکان بک‌آپ گرفتن از عکس‌های Raw به Google Photo اضافه شد

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل، نرم افزار

گوگل در حال ارائه ویژگی جدیدی برای پشتیبان گیری از عکس‌های RAW در برنامه Google Photos است. ویژگی جدید در حال حاضر برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است. عکس‌های RAW یا “خام” تصاویر پردازش‌نشده‌ای هستند که دارای جزئیات بیشتری بوده و توسط عکاسان حرفه‌ای برای ویرایش بهتر عکس‌ها استفاده می‌شوند. بک‌آپ گرفتن از عکس‌های Raw با Google Photo می‌تواند برای این دسته کاربران مفید باشد.

بک‌آپ گرفتن از عکس‌های Raw با Google Photo

این روزها ثبت عکس‌های RAW در گوشی‌های هوشمند به دلیل پشتیبانی گسترده نرم‌افزارهای دوربین پیش فرض گوشی‌ها، به موضوعی فراگیر تبدیل شده است. به تازگی برنامه Google Photos به طور پیش‌فرض عکس‌های RAW را هم پشتیبان می‌گیرد.

به تازگی نوتیفیکیشن‌ی در برنامه نمایش داده شده که می‌گوید:

«گوگل فوتو قابلیت پشتیبان‌گیری از تصاویر RAW را به ارمغان می‌آورد».

باید بدانید که فعلا این ویژگی در سری Pixel 8 دیده می‌شود و در Pixel Fold و سایر دستگاه‌ها هنوز ارایه نشده است. به صورت رسمی هنوز مشخص نیست که این قابلیت به دیگر دستگاه‌های اندرویدی نیز خواهد رسید یا خیر.

البته عجیب است که هیچ تنظیمات یا ترفندی برای جلوگیری از آپلود فایل‌های RAW در Google Storage وجود ندارد. با 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان موجود، عکس‌های RAW مطمئناً به سرعت فضای ذخیره‌سازی شما را پر می‌کنند. پس از قبل روشن کردن حالت عکاسی RAW بهتر است به این موضوع توجه کنید.

نظر شما چیست؟ از سرویس بک‌آپ‌گیری آنلاین استفاده می‌کنید؟ پشتیبان‌گیری از فایل‌های حجیم RAW را لازم می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)