حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین علامت کرونا می تواند چشم درد باشد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | پزشکی و سلامت

شاید برای شما سوال باشد که اولین علامت کووید-۱۹ چیست؟ جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که اولین علامت کرونا می تواند عجیب ترین علامت آن بوده و چشم درد باشد.

در طی شیوع ویروس کرونا، که بیشتر از آنچه انتظار می رفت طولانی شده است، کاملاً روشن شده است که COVID-19 بسیار پیچیده تر و تهاجمی تر از یک بیماری تنفسی منظم است. در واقع، یکی از جنبه های ویروس که پزشکان و متخصصان بهداشت را متحیر کرده است، ویروس کرونا است که می تواند در کل بدن پخش شود و در برخی موارد، به طور همزمان به چندین ارگان اصلی حمله کند.

با گذشت نزدیک به ده ماه از بروز همه گیری، خبر خوب این است که ما به دلیل درک بهتر نحوه عملکرد ویروس، در درمان بیماران ویروسی کرونا بهتر شده ایم. به همان اندازه که مهم است، امروزه پزشکان درک جامع تری از علائم ویروس کرونا دارند که باید مراقب آنها باشند.

اولین علامت کرونا

یک گزارش تحقیقاتی جدید از مجله BMJ Open Opthalmology نشان می دهد که چشم درد می تواند در برخی موارد، شاخص اولیه عفونت ویروس کرونا باشد.

در این گزارش اشاره شده است:

مهمترین علامت بصری که در افراد مبتلا به COVID-19 تجربه شده است، چشم درد بود.

سایر علائم چشمی مشاهده شده در بیماران ویروس کرونا شامل حساسیت به نور و خارش چشم است. اگرچه این علائم چشمی نسبت به علائمی مانند سرفه ، تب ، خستگی و از دست دادن ناگهانی چشایی و بویایی شیوع کمتری دارند، اما با این وجود باید از آن آگاهی داشت. اتفاقاً، مشخص شد که مشکلات چشمی مرتبط با ویروس کرونا حداکثر حدود یک یا دو هفته ادامه دارد.

درمورد داده های خاص کشف شده توسط این مطالعه، شایعترین مسئله چشم فقط در 18٪ بیماران ویروس کرونا دیده می شود. در مقابل، خستگی علامتی بود که در 90٪ بیماران مشاهده شد.

تاثیر ویروس کرونا روی گوگل پلی استور

یکی دیگر از محققان جدید علائم ویروس کرونا در مطالعه جداگانه ای شامل موارد مختلف مربوط به بینی است. به طور خاص، محققان در دانشگاه بارسلونا مشاهده کردند که علائم بینی مانند خشکی در حفره بینی گاهی اوقات می تواند از بین رفتن طعم و بویایی باشد که همانطور که اکنون همه می دانیم، از علائم رایج COVID-19 است.

به گفته آن ها، به نظر می رسد ما در هفته اول ابتلا به کرونا حتما شاهد بروز علائم ویروس کرونا خواهیم بود. البته، یکی از جنبه های ترسناک ویروس کرونا این است که مشخص شده این علایم باعث بروز علائمی می شود که می تواند هفته ها و حتی ماه ها پس از تشخیص اولیه باقی بماند. این شرایط به عنوان COVID طولانی شناخته می شود و در برخی موارد می تواند منجر به انواع نقایص شناختی شود. برخی از موضوعات رایج شناختی مرتبط با COVID طولانی مدت شامل مه مغز، از دست دادن حافظه ، مشکل در تمرکز و حتی تغییرات جزئی در شخصیت است. یک مطالعه نشان داد که کاهش شناختی که می تواند COVID طولانی را همراهی کند، مساوی با ۱۰ سال پیر شدن مغز است.

با وجود واکسن هایی از سوی Pfizer و Moderna ، می توان امیدوار بود که فقط در عرض چند ماه همه گیری پایان یابد. اتفاقاً، روز گذشته FDA مجوز استفاده اضطراری برای واکسن Pfizer را تأیید کرد که شایان ذکر است ، 94.5٪ در جلوگیری از عفونت ویروس کرونا موثر است. (خب عموما ما نگران همران ۵.۵ درصد باقی مانده هستیم!)

نظر شما چیست؟ این علایم را داشته اید؟ امیدوارم پاسخ شما منفی باشد اما اگر مثبت است، اصلا وحشت نکنید، استراحت کنید و فقط در صورت وخیم تر شدن شرایط به پزشک مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

بنچمارک i9-11900K امد 😍😍😍🤞

Milad7

تزریق واکسن کرونا در امریکای خون اشام شروع شده 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)