حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف شارژر از جعبه آیفون ها مورد حمایت آژانس حمایت از مصرف کننده برزیلی نیست

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

با آیفون ۱۲ اپل آداپتورهای شارژ را از بسته بندی خرده فروشی حذف کرد. نه تنها آیفون ۱۲ بلکه تمام آیفون هایی که از از مهر ۹۹ به این سو تولید شده اند. این تولیدکننده امریکایی ادعا کرد که این تغییر باعث کاهش انتشار کربن می شود. اپل همچنین ادعا کرد که بیشتر افراد از قبل یک شارژر در اطراف خود دارند. در حالی که بیشتر دنیا شانه خالی می کردند و با توضیحات زیست محیطی اپل همراه بودند، حذف شارژر از جبعه آیفون ها مورد حمایت آژانس حمایت از مصرف کننده برزیلی نیست. پیش از این اما یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم آیفون ۱۲ در فرانسه با هندزفری درون جعبه ارایه می شود.

حذف شارژر از جعبه آیفون

آژانس حمایت از حقوق مصرف کنندگان عمومی در ایالت سائو پائولو برزیل به طور رسمی از اپل خواسته است که شارژرهای آیفون جدید در جعبه آن گنجانده شود در غیر این صورت با جریمه هایی روبرو خواهد شد. در ماه اکتبر، Procon-SP (آژانس حمایت از مصرف کننده در سائو پائولو) از اپل خواست توضیح دهد که چرا شارژرهای آیفون های جدید خود را شامل نمی شود.

اپل به دلایلی که در ابتدای سخنرانی خود در ماه اکتبر ارائه داد استناد کرد:

ساخت جعبه های کوچکتر باعث می شود تا اپل محصولات بیشتری را در یک مسیر ارسال کند و شارژر کمتری تولید کند “از استخراج و استفاده از مواد گرانبها جلوگیری می کند” (نطق اصلی اپل در دقیقه ​​39:37) اپل همچنین ادعا کرد که انجام این کار باعث کاهش ۲ میلیون تن انتشار کربن در سال می شود. سرانجام، اپل تصور کرد که بیشتر افراد یا به شارژرهای بی سیم روی می آورند، یا در حال حاضر یک شارژر در خانه دارند.

در غیر این صورت، جعبه اپل شامل کابل Lighting to USB-C است و اکثر کاربران آیفون که در حال ارتقا هستند، احتمالاً شارژر USB-C در اطراف خود ندارند، زیرا آنها با آداپتور USB-A با توان ۵ وات عرضه می شوند. این احتمالاً خریداران را متقاعد به خرید یک آداپتور USB-C می کند که هزینه ۱۹ دلار را به مشتری تحمیل می کند.

Procon-SP توضیحات اپل را نمی پسندد و اظهارات زیر را در روز سه شنبه ارائه داد (ترجمه شده از پرتغالی):

فروش دستگاه بدون همراه بودن شارژر، بدون بررسی ارزش محصول و ارائه برنامه ای برای جمع آوری دستگاه های قدیمی، بازیافت و غیره، قانع کننده نیست. شارژرها باید در دسترس مصرف کننده هایی باشد که آنها را سفارش می دهند […] درصورت فروش محصول بدون شارژر و ادعای کاهش کربن و حفاظت از محیط زیست، شرکت باید یک پروژه بازیافت ارائه دهد. Procon-SP تقاضا خواهد کرد که اپل طرحی مناسب ارائه دهد “- فرناندو کاپز ، مدیر اجرایی Procon-SP.

جعبه آیفون ۱۲

حذف شارژر از جعبه آیفون

او به یک نکته معتبر اشاره می کند، اگر هدف اپل واقعاً کاهش انتشار کربن بود، باید یک برنامه بازیافت برای شارژرهای قدیمی برای مشتریان اجرا کند. شاید چنین برنامه ای شارژر سریع جدید را به صورت رایگان یا در ازای آداپتور قدیمی با تخفیف ارائه دهد. این امر باعث می شود تا مصرف کنندگان از دور انداختن شارژر منصرف شوند و شاید برخی از “مواد گرانبهایی” که اپل درباره آنها صحبت کرده است، صرفه جویی شود.

Procon-SP همچنین اظهار داشت:

“اپل در پاسخ خود نشان نمی دهد که استفاده از آداپتورهای قدیمی می تواند روند شارژ و ایمنی روش را به خطر بیندازد، همچنین استفاده از شارژرهای شخص ثالث به عنوان امتناع برای تعمیر نهایی محصول در طول ضمانت نامه قانونی یا قراردادی استفاده خواهد شد.”

اساسا، اپل موافقت نخواهد کرد که ضمانت های مربوط به آیفون هایی را که با استفاده از شارژر شخص ثالث آسیب دیده است، احترام بگذارد. این آژانس همچنین اشاره کرد که اپل در اطلاع رسانی به مصرف کنندگان آیفون های جدید شارژر کوتاهی کرده است.

انتشار این آژانس به این نتیجه رسید که اپل موظف است شارژرها را در دسترس خریداران آیفون ۱۲ قرار دهد، در غیر این صورت جریمه می شود. همچنین به دلیل “رفتار” خود با جریمه هایی روبرو شده است که شاید اشاره به عدم ارائه شارژر به خریداران باشد. “اگر تخلفاتی مشاهده شود، ممکن است همانطور که در قانون حمایت از مصرف کننده و قانون دفاع ارائه شده است جریمه شود.”

نظر شما در مورد تصمیم آژانس برزیلی چیست؟ آیا اپل موظف است حداقل برای کسانی که به آن نیاز دارند شارژر رایگان ارائه دهد؟ یا اینکه آیا این شرکت سعی دارد تاکتیکی را برای کاهش هزینه ها تحت عنوان اقدامی سازگار با محیط زیست برای کاهش انتشار مواد مضر برای طبیعت تولید کند؟ نظر شما درباره حذف شارژر از جعبه آیفون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

اپل برای مشتری هاش احترام قائل نیست و هرکاری که بخواد انجام میده و متاسفانه روی سایر برندها هم تاثیر داره. اگر واقعا اپل اینقدر نگران محیط زیست بود پورت تایپ C استفاده می‌کرد به میکائیل.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)