حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت قطعات آیفون ۱۲ فقط ۳۷۳ دلار است

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | اپل

در اردوگاه اندرویدی ها، این ایده کلی وجود دارد که آیفون “گران قیمت” است. این بدان دلیل است که آیفون ها حتی اگر مشخصات آن ها مشابه باشد، معمولاً بسیار گران تر از تلفن های اندرویدی هستند. با این حال، بیشتر کاربران آیفون همه چیز را اینطور نمی بینند. آنها اعتقاد دارند که آیفون از نظر مالی، ارزش بالایی دارد. طبق گزارش جدید، یک متخصص از Fomalhaut Techno Solutions اخیرا آیفون ۱۲ اپل را برای ارزیابی هزینه قطعات کالبدشکافی است. با توجه به نتیجه آن قیمت قطعات آیفون ۱۲ فقط ۳۷۳ دلار است.

قیمت قطعات آیفون ۱۲

از نظر اجزای اصلی، در اینجا قیمت قطعات آیفون ۱۲ مطابق برآورد Fomalhaut آورده شده است:

  1. ۱- پنل OLED آیفون ۱۲ برابر 70 دلار برای هر واحد
  2. ۲- تراشه اپل A14 آیفون ۱۲ برابر 40 دلار برای هر واحد
  3. ۳- حافظه رم SK Hynix برابر  12.8 دلار برای هر واحد
  4. ۴- فلش مموری سامسونگ الکترونیک برابر 19.2 دلار برای هر واحد
  5. ۵- حسگر تصویر سونی برابر  7.4 دلار – 7.9 دلار

موارد ذکر شده در بالا گرانترین قسمتهای آیفون ۱۲ هستند. در لیست بالا قطعات زیادی وجود دارد که بخشی از “سایر” هستند. برای مقایسه، آیفون ۱۲ جدید برای نسخه 64 گیگابایتی از 799 دلار شروع می شود.

نسخه 128 گیگابایتی آن حدود 849 دلار فروخته می شود در حالی که نسخه 256 گیگابایتی آن با قیمت 949 دلار در دسترس است. این قیمت ها در مناطق مختلف متفاوت است. در چین، سری iPhone 12 بسیار گرانتر است. قیمت آنها 6299 یوان (957 دلار) برای نسخه 64 گیگابایتی ، 6799 یوان (1033 دلار) برای نسخه 128 گیگابایتی و 7599 یوان (1155 دلار) برای نسخه 256 گیگابایتی است.

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی

با این حال، باید توجه داشته باشیم که Fomalhaut به طور عمده هزینه های قطعات را تجزیه و تحلیل می کند. این یعنی هزینه های قطعات تحت تأثیر نرخ عملکرد قرار می گیرند و هزینه واقعی باید بالاتر از این داده ها باشد. در عین حال، هزینه های اپل در زمینه تحقیق و توسعه، عملیات و ارتقا و همچنین سرمایه گذاری آن در زنجیره صنعتی، باعث افزایش قیمت کلی می شود

علاوه بر این، تأمین کنندگان قطعات برای تلفن های همراه مختلف ممکن است کمی متفاوت باشند. کالبدشکافی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از iFixit نشان می دهد که علاوه بر پردازنده A14 که توسط اپل طراحی و توسط TSMC تولید شده، شرکت میکرون LPDDR4 SDRAM را نیز تهیه می کند. سامسونگ تراشه های حافظه فلش NAND را تهیه می کند. کوالکام فرستنده و گیرنده ارتباطات 5G و LTE را فراهم می کند. بنابراین، پارامترهای زیادی وجود دارد که در این تخمین هزینه در نظر گرفته نشده است.

نظر شما چیست؟ آیا آیفون ها گران هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

باز این یه سایت چینی دیگه از خودش برای یه مواردی مثل پردازنده سری A یا حافظه nvme pcle و یا صفحه ضد خش سرامیک شیلد و مودم ۵G کوالکوم با این سرعت و پشتیبانی که و….. که همه این موارد فقط توی آیفون ها وجود داره، الکی قیمت زده. اون سایت techinsight هم دیگه اینطوری قیمت نمیزد که با عقل جور در نیاد.خدایی چه جوری برای A14 پنج نانومتری قیمت زده ۴۰ دلار؟!!! بعد اون طرف قیمت پردازنده اسنپ ۸۶۵ تراشه M1 که توی مک بوک ها استفاده شده طبق لیک ها و صحبت های برخی از منابع هزینه ۱۰۰ دلاری برای اپل داره (یعنی هزینه ساخت و ریخته گری اون توسط TSMC وگرنه اپل تا الان ده ها میلیارد دلار هزینه تحقیق و توسعه کرده تا تونسته پردازنده های اختصاصی خودش رو با CPU و GPU احتصاصی تولید کنه و الان هم میگه که میتونه با پردازنده های اینتل و AMD رقابت کنه) بعد اونوقت چجوری میشه که هزینه A14 فقط ۴۰ دلاره؟ تکنولوژی ساخت و ساختار هردو چیپست یکیه و فقط پردازنده M1 هشت هسته ای و A14 شش هسته ای هست و توی GPU هم پردازنده M1 دو هسته بیشتر داره (درواقع توی A14 هم هشت هسته GPU داره ولی دو هسته از اون غیر فعاله و GPU اون شش هسته ای هست) امتیاز تک هسته A14 و تراشه M1 با هم یکسانه (A14 1658 در ایپد ایر و پردازنده ام یک ۱۶۸۷ در مک بوک گرفته) تازه همین سایت مقابل اختلاف قدرت این دو تا پردازنده اصلا زیاد نیست و خود TSMC چند ماه پیش اعلام کرده بود که تغییر معماری از ۷ نانومتری به ۵ نانومتری برای هر بلوک ترانزیستور هزینه بیشتری نسبت به قبل داره و باید انتظار داشته باشیم تا چیپ اسنپ ۸۷۵ هم که باز شایعه شده بود قیمتش از انسپ ۸۶۵ هم بیشتر میشه برای شرکت های اندرویدی گرون تر در میاد. خنده دار تر از همه این موارد اینجاست.قیمت دوربین های آیفون ۱۲ رو زده کلا ۱۵ دلار که با دوربین سلفی میگم اصلا ۲۰ دلار. یعنی کل دوربین های آیفون ۱۲ یک سوم دوربین های mi 10 معمولی هزینش شده؟؟؟؟ techinsight قیمت دوربین های mi 10 رو زده بود ۶۷ دلار. Mi 10 هم دوربین دوربین تله فوتو نداره و به جز حسگر های ۱۰۸ و ۱۳ مگاپیکسلی دو تا دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عمق تصاویر و ماکرو داره.

Mahdi

هزینه پردازنده منم متعجب کرد

Farcry

https://www.ithome.com/0/521/309.htm این همین سایت چینی که قیمتش رو حساب کرده. دوستان اینجا کسی این سایت رو از قبل میشناسه؟

m.b

من… آره سایاش قدیمی و معتبره…

Mahdi

مودم x55 کوالکام به تنهایی ۹۰ دلار قیمت داره

afsoon

حالا خوبه پرچمدار با سنسور های دوربین گران تر .بدنه با کیفیت .باطری با ظرفیت بیشتر .فست شارژ قوی تر .نمایشگر اولد .قوی ترین چیپ با فناوری فایو جی تو بازار دنیا به قیمت زیر چهارصد دلار موجود هست که این روزا سیصد دلار شده .مثل پوکو اف 2پرو .یعنی الان شیائمی ۹۵ دلار داده مودم فایو جی ؟ پرچمدار کوالکام هم نباید فرق قیمتی خاصی با اپل داشته باشه .😑این قیمت قطعات شوخی حساب میشه واقعیت خعلی کمتره .من که باور نمیکنم

Mahdi

یه وبسایت ژاپنی اینو اعلام کرده که من گفتم ۹۰ دلار ، واقعیش هم فکر کنم همینه چون یادمه گفتن اسنپ ۸۶۵ با مودم فایوجی ۱۵۰ دلار میفته ، پس خود پردازنده ۶۰ دلار و مودمش ۹۰ دلار

Mahdi

در ضمن من نگفتم قیمت قطعاتش از ۳۷۳ دلار توی متن بیشتره

Farcry

چی میگی برای خودت؟؟؟ techinsight هزینه دوربین اس ۲۰ الترا رو ۱۰۰ دلار زده بعد برای آیفون ۱۲ طبق این سایت چینی هزینه دوربینش دو تا ۷/۵ دلار میشه؟؟؟ اصلا میدونی چه نوع حسگر و لنزی توی آیفون ۱۲ استفاده شده؟؟؟؟ اگر A14 با فناوری ساخت ۵ نانومتری EUV شرکت TSMC فقط ۴۰ دلار قیمت داشته باشه بقیه پردازنده های ۷ نانومتری بازار با چندین میلیار ترانزیستور کمتر نسبت به A14 باید حول ۲۰-۱۰ دلار قیمتشون باشه که امکان نداره.خود TSMC چند ماه پیش گفته بود که تغییر فناوری ساخت از ۷ نانومتر به پایین در هر بلوک ترانزیستور چندین برابر قبل هزینه داره

Farcry

در پاسخ به افسون 👆

afsoon

اگر این قیمت ها واقعی بود. چجوری پرچمدار میسازن سیصد دلار سیصد و پنجاه دلار ؟ صد و پنجاه دلار که فقط میشه چیپ و مودم .هیچی یهویی بگو شیائمی داره ضرر می‌کنه با فروختن پوکوفون هاش .من که قبول ندارم این حرفها رو .

Milad7

ماشالا چه حاشیه سودی داره 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)